نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

نگاهی به عملکرد مایکروسافت و ایکس باکس وان در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی

حالا که به E3 2019 نزدیک شده‌ایم و احتمال رونمایی از کنسول نسل نهمی مایکروسافت بالا رفته است، در قالب یک آیتم ویدیویی نگاهی به عملکرد مایکروسافت و کنسول ایکس‌باکس وان در نسل هشتم از بازی‌‌های ویدیویی داشته‌ایم.

حدودا ۶ سال می‌شود که مایکروسافت با معرفی پلتفرم‌ نسل هشتمی خود یعنی ایکس‌باکس وان، ارائه‌ی خدمات و سرگرمی‌های مختلف به‌کاربرانش را وارد مرحله‌ای جدید کرده است. نسل هشتم از خدمات سرگرمی‌محور مایکروسافت با اینکه اصلا شروع خوبی نداشت، رفته رفته با دریافت واکنش‌ کاربران و هواداران، قدم در مسیر پیشرفت گذاشت و پس از خروج دان متریک، انتصاب فیل اسپنسر به‌عنوان مدیر برند ایکس‌باکس روند روبه‌رشد برند آمریکایی را رقم زد.

مایکروسافت طی این ۶ سال با عرضه‌ی بازی‌های انحصاری مختلف و در دسترس قرار دادن سرویس‌های ارائه‌ی خدمات ویدیو گیمی در اختیار کاربران خود، به‌خوبی توانست با دو شرکت بزرگ این صنعت یعنی سونی و نینتندو رقابت و اشتباهات گذشته‌ی خود را جبران کند. مایکروسافتی که حالا استودیوهایی جدید، مستعد و جذاب را به‌فهرست تیم‌های بازی‌سازی خودش اضافه کرده، کم کم مشغول آماده کردن خود برای ساخت آینده است و از همین رو، شایعاتی مبنی بر احتمالا رونمایی از کنسول جدید این شرکت طی کنفرانسی که در E3 2019 برگزار خواهند کرد، فضای مجازی را پر کرده است. به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در جریان یک آیتم ویدیویی، عملکرد مایکروسافت در نسل هشتم از بازی‌های ویدیویی را زیرذره‌بین ببریم.

آیتم ویدیویی که در ادامه‌ی این مطلب تماشایش خواهیم کرد، بخشی از پنجاه و یکمین قسمتِ برنامه‌ی هفتگی لودینگ است؛ برنامه‌ی لودینگ هر هفته از ساعت ۲۱:۰۰ روی صحفه‌ی اصلی سایت قرار می‌گیرد و آن را می‌توانید در خود سایت زومجی یا صفحه‌های زومجی در آپارات و یوتیوب تماشا کنید.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده