// پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

تغییر نام مجدد بازی Rune؛ بازی در انحصار اپیک گیمز خواهد بود

نسخه‌ی جدید بازی Rune مجددا با تغییر نام به بازی Rune II تبدیل شده و قرار است به‌صورت انحصاری در فروشگاه اپیک گیمز عرضه شود.

پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ بود که استودیو هیومن هد یک نسخه‌ی جدید از بازی Rune را با نام Rune: Ragnarok رونمایی کرد. تقریبا بعد از گذشت شش ماه از این اقدام، بازی به Rune تغییر نام پیدا کرد. سپس و در جریان رویداد E3 2018 بود که بخش‌هایی از این بازی به‌نمایش درآمد و گفته شد که قرار است در ماه سپتامبر همان سال (۲۰۱۸) به‌صورت Early Access در استیم عرضه شود. اما آن آخرین خبری بود که از این بازی منتشر شد و نه‌تنها خبری از ورود بازی به فاز Early Access نبود، بلکه تیم سازنده در این باره سکوت کامل اختیار کرده بودند.

اما حالا و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، استودیو Human Head Studios علاوه‌بر تغییر نام مجدد بازی به Rune II، اعلام کرده که این اثر قرار است به‌صورت انحصاری در فروشگاه اپیک گیمز عرضه شود. همزمان با این خبر، تریلر جدیدی نیز از گیم‌پلی این بازی منتشر شده است که می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

توجه به این نکته که گیم‌پلی بازی نسبت به آن‌چه که در E3 2018 نمایش داده شد بهبود داشته، بسیار حائز اهمیت است؛ حتی اگر شما نیز از این‌که این بازی نیز توسط اشتهای سیری‌ناپذیر اپیک گیمز جذب شده و قرار است به‌صورت انحصاری در آن‌جا عرضه شود خوشحال نباشید. البته خبر ساخت این بازی به‌عنوان دنباله‌ای در سبک جهان باز برای بازی Rune که قرار است به‌صورت چهارنفره نیز قابل تجربه باشد، خبر خوشحال‌کننده‌ای است. استودیو Human Head اعلام کرده کسانی که علاقه‌ای به اجرای بازی‌های آنلاین و چندنفره ندارند، می‌توانند Rune 2 را به‌صورت آفلاین نیز تجربه کنند. در طول و پایان مطلب تعدادی از تصاویر بازی را مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده‌ی پیشرفت گرافیکی خوب این اثر است.

استودیو هیومن هد وعده داده که این بازی از نظر توسعه و روند ساخت، مراحل خوبی را پشت‌سر گذاشته و به‌خوبی از همه‌نظر مراحل تایید کیفیت را دریافت کرده است. اما در حال حاضر تنها مساله‌ای که ذهن بسیاری از مخاطبان را درگیر خود کرده، انحصاری بودن بازی در فروشگاه EpicGames است که این روزها بازی‌های بسیاری را به انحصار خود درآورده است. برخلاف بسیاری از توسعه‌دهندگانی که بازی‌های خود را به انحصار اپیک گیمز درآورده‌اند، کریس راینهارت، موسس و مدیر ارشد اجرایی استودیو Human Head، توضیحاتی در مورد این تصمیم ارائه داده است که در زیر مشاهده می‌کنید:

سال گذشته و زمانی که ما بتای بازی را برگزار کردیم، بسیاری از طرفداران وارد بازی شده، از آن لذت بردند و بازخوردهای خوبی به ما دادند که بسیار برای ما حائز اهمیت بود. نتیجه این شد که متوجه شدیم که نیازمند صرف زمان بیشتری برای توسعه‌ی بازی هستیم. متوجه شدیم که نیازمند تلاش و هزینه کردن بیشتری روی این بازی هستیم. از این‌رو با همکاران و شرکت‌ها مختلفی برای کمک کردن به ساخت این بازی گفتگو و مشاوره کردیم و پیشنهادهای بسیار خوبی نیز دریافت کردیم. اما حقیقتا بهترین موردی که توانستیم با آن روبرو شویم، در شرکت اپیک گیمز و انحصاری کردن بازی در فروشگاه این شرکت بود.

از این حقیقت که ممکن است این کار یک نوع فسخ قرار داد با استیم بوده باشد مطلع هستیم و به کسانی که از این نظر از ما ناراحت هستند نیز حق می‌دهیم و آن‌ها را درک ‌می‌کنیم. اما به جرات می‌توانم بگویم که تصمیمی که اتخاذ کرده‌ایم، بهترین کار ممکن برای روند توسعه و ساخت بازی Rune II است.

Rune II

به‌طور‌کلی، این‌طور مشخص است که این استودیو از پیشنهاد اپیک گیمز بسیار خوشحال شده و آن را بهترین گزینه برای ساخت بازی و به صلاح آن دیده است. این استودیو در راستای دلجویی از کسانی که پیش‌تر بازی را روی استیم سفارش داده‌اند، یک صفحه‌ی اینترنتی ایجاد کرده که این افراد بتوانند پول خود را پس بگیرند. البته کسانی نیز که صبر کنند و از تصمیم خود برای خرید بازی پشیمان نشوند، به‌پاس همین وفاداری، یک نسخه‌ی اضافه از بازی را پس از انتشار آن دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی مشخص نشده است و تنها گفته شده که قرار است در تابستان سال جاری میلادی به‌صورت انحصاری اپیک گیمز برای پی سی منتشر شود. در زیر تعدادی از تصاویر این بازی را مشاهده می‌کنید:

نظرات خود را در مورد انحصاری شدن بازی Rune II در اپیک گیمز با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده