// پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

استودیو THQ Nordic حدود ۸۰ بازی در دست ساخت دارد

اخیرا مشخص شده که استودیو تی اچ کیو نوردیک نزدیک به ۸۰ بازی در دست ساخت دارد که ۴۸ عدد از آن‌ها هنوز معرفی نشده‌اند.

پیش‌تر نیز اخبار مبنی بر تعداد بالای بازی‌هایی که توسط استودیو تی اچ کیو نوردیک در حال ساخت و توسعه هستند منتشر شده بود، اما ظاهرا این تعداد در حال افزایش است و در حال تبدیل شدن به آمار خیره‌کننده‌ای است. براساس جدیدترین آماری که از این شرکت بزرگ در قالب گزارش‌ها مالی منتشر شده، این‌چنین عنوان شده که تعداد بازی‌های در دست ساخت شرکت THQ Nordic به‌سرعت در حال افزایش است. به‌طوری که براساس جدیدترین اخبار بازی، تعداد بازی‌هایی که در حال حاضر در این شرکت در حال ساخت است، به ۸۰ رسیده که از این تعداد، ۴۸ بازی هنوز معرفی نشده‌اند و هیچ‌کس از آن‌ها اطلاعی ندارد.

باتوجه به اشتهای بالایی که این شرکت در چندین سال گذشته در خرید استودیوها و آی‌پی‌های متعدد داشته، منطقی به‌نظر می‌رسد که تعداد بازی‌های در حال ساخت توسط آن‌ها به ۸۰ برسد. البته شاید اگر بخواهیم کمی منطقی‌تر به قضیه نگاه کنیم، می‌توان گفت که توسعه و ساخت همزمان ۸۰ بازی تقریبا غیرممکن است. باید دید که این شرکت بزرگ برای اینکه یک بازی را «در حال توسعه» قلمداد کند و حتی آن را وارد این فهرست ۸۰تایی از بازی‌های در حال ساخت کند، چیست و بر چه اساس آن‌ها به عدد ۸۰ رسیده‌اند.

thq nordic

آیا اگر اولین گام برای ساخت یک بازی برداشته شود، اگرچه بسیار کوچک، می‌توان آن را وارد این فهرست کرد؟ آیا بازی‌هایی که در فاز پیش‌تولید هستند نیز در این فهرست قرار گرفته‌اند؟ آیا ممکن است که به‌دلیل پشتیبانی‌های مورد نیاز، بازی‌هایی که منتشر شده‌اند نیز در این فهرست عنوان شده باشند؟ ممکن است بازی‌هایی که در حال حاضر منتشر شده‌اند اما برای آن‌ها DLC و بسته‌های متعددی در نظر گرفته شده که منتشر شود نیز در این فهرست قرار دارند؟ به هر حال دقیقا مشخص نیست که تی اچ کیو نوردیک با چه معیارهایی این ۸۰ بازی را وارد فهرست کرده است.

اگر حتی بخواهیم توجه خود را معطوف به ۴۸ بازی کنیم که فعلا رسما معرفی نشده‌اند و کسی از آن‌ها خبری ندارد، بازهم عدد بسیار بالایی برای یک شرکت ناشر محسوب می‌شود؛ هرچقدر هم که این شرکت بزرگ باشد. اگر بخواهیم منطقی‌تر به قضیه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که چطور ممکن است این شرکت به این سرعت توانسته باشد این تعداد بالا از بازی را در دست ساخت قرار دهد؟ تنها کاری که می‌توان کرد این است که امیدوار بود این تعداد از بازی موجب نشود که کیفیت نهایی برخی از آن‌ها پایین بیاید. احتمال زیاد با وارد شدن به رویداد E3 2019 تا تقریبا یک ماه دیگر، شاهد اخبار بیشتری خواهیم بود. خصوصا در راستای معرفی برخی یا حداقل یکی از این ۴۸ بازی که هنوز معرفی نشده‌اند. به‌عنوان مثال و همان‌طور که پیش‌تر در زومجی خواندید، شاید یکی از این ۸۰ بازی، ساخت نسخه‌ی سوییچ بازی Biomutant باشد.

نظر شما در مورد این تعداد بالا از بازی‌های در دست ساخت چیست؟ آیا در عمل چنین مسئله‌ای ممکن است؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده