نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۹

فیلم The Current War با برداشت چند صحنه جدید سرانجام اکران خواهد شد

فیلم The Current War با نقش‌آفرینی بندیکت کامبربچ، قرار بود در سال ۲۰۱۷ اکران شود که به دلیل نقدهای ضعیف، اکران آن عقب افتاد و حال پس از دو سال روی پرده خواهد رفت.

داستان فیلم The Current War (جنگ معاصر) در اواخر سال‌های ۱۸۸۰ روایت می‌شود که رقابتی بزرگ بین توماس ادیسون و ﺟﺮﺝ ﻭﺳﺘﯿﻨﮕﻬﺎﻭﺱ (مخترح ترمز هوایی راه آهن) در جریان بوده است که هر یک سعی دارند یک سیستم الکترونیکی پایدار و قابل عرضه به بازار بسازند. اما ادیسون از جریان مستقیم برای توزیع توان الکتریکی استفاده می‌کند؛ در حالی ﻧﯿﮑﻮﻻ ﺗﺴﻼ جریان متناوب را کشف می‌کند و با حمایت ﻭﺳﺘﯿﻨﮕﻬﺎﻭﺱ الکتریک و شرکای اروپایی، ادیسون را به عقب می‌راند.

علاوه بر بندیکت کامبربچ که در نقش توماس ادیسون در این فیلم هنرنمایی می‌کند، مایکل شنون در نقش جرج وستینگهاوس، کاترین واترستون، تام هالند، نیکولاس هولت، تاپنس میدلتون و متیو مک‌فادین دیگر بازیگرانی بودند که در فیلم The Current War حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

حال طبق خبری جدید، استودیو 101 به سازندگان این فیلم اجازه داده است برخی صحنه‌ها را دوباره فیلمبرداری کنند و نسخه‌ای متفاوت از آنچه برای اولین مرتبه در جشنواره جهانی فیلم تورنتو به نمایش درآمد، روی پرده خواهد رفت. فیلم The Current War در ابتدا به‌صورت محدود در تاریخ ۴ اکتبر (۱۲ مهر ماه) اکران می‌شود و اکران اصلی و جهانی این فیلم برای تاریخ ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر ماه) برنامه‌ریزی شده است. منتقدان عقیده داشتند فیلمی که در جشنواره جهانی فیلم تورنتو به نمایش درآمد، از نظر بصری و جلوه‌های ویژه، فیلم خوبی بود، ولی داستان آن پرداخت ضعیفی داشت و حال باید دید آلفونسو گومز ریخون، کارگردان فیلم Me and Earl and the Dying Girl (من و ارل و دختر در حال مرگ)، می‌تواند از فرصت دوباره خود به‌خوبی استفاده کند یا خیر.

گفتنی است تیمور بکمامبتوف و هاروی وینستین به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشتند و یکی از دلایل محو شدن دوساله فیلم جنگ معاصر، مشکلات شخصی هاروی وینستین و شرکت فیلمسازی وی بود. بندیکت کامبربچ و آدام اکلند، تهیه‌کنندگی اجرایی این فیلم را بر عهده داشتند.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده