// چهار شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۶

جایزه صد هزار دلاری برای بانوان علاقه‌مند به بازی CS:GO

زمان برگزاری و مقدار جوایز سومین رویداد مهم بازی Counter Strike: Global Offensive برای بانوان مشخص شد.

مجموعه DreamHack قرار است میزبان یک تورنمنت منحصربه‌فرد برای بانوان علاقه‌مند به بازی Counter Strike: Global Offensive شود. طی خبری که دیروز منتشر شد مجموع جوایز این رویداد ۱۰۰ هزار دلار اعلام شده است و شامل هشت تیم خواهد بود. دو تیم از مجموع هشت تیم مرحله اصلی به صورت مستقیم به این رویداد دعوت می‌شوند و شِش تیم دیگر بعد از برگزار شدن مراحل مقدماتی مسابقات که به صورت آنلاین پیگیری خواهد شد مشخص می‌شوند. هر کدام از مناطق اروپا، آمریکای شمالی و آسیا می‌توانند دو نماینده را راهی مرحله اصلی مسابقات کنند.

رویداد DreamHack سومین تورنمنت مخصوص بانوان علاقه‌مند به بازی CS:GO را در سال ۲۰۱۹ شامل می‌شود. پیش از این، تورنمنت‌های Intell Challenge Katowice و WESG World Finals نیز در بخشی جداگانه مسابقاتی را برای بانوان برگزار کرده بودند که با جوایز قابل توجهی همراه بود. لازم به ذکر است که در مرحله مقدماتی مسابقات WESG شاهد حضور نماینده کشورمان بودیم که در بخش انتخابی غرب آسیا شرکت کرده بود.

CS csgo women team dignitas

یکی از دلایل اصلی که بانوان علاقه‌مند به ورزش الکترونیک در سطح بین‌المللی فعالیت کمتری دارند، عدم برگزاری مسابقات متوالی در رشته‌های مختلف است. در سال‌های اخیر بیشتر مسابقاتی که برای بانوان برگزار شده است به صورت تبلیغاتی برنامه‌ریزی شده است و کمپانی‌های سازنده بازی‌ها مانند ولو (Valve) هیچ برنامه‌ای را جهت ایجاد یک فضای رقابتی مناسب برای بانوان معرفی نکرده‌اند. همین موضوع باعث شده است که سازمان‌های فعال در ورزش الکترونیک قراردادهای مربوط به بخش بانوان را به صورت کوتاه مدت در نظر بگیرند.

مرحله اصلی مسابقات DreamHack از ۱۴ تا ۱۶ تیر ماه در شهر والنسیا، اسپانیا پیگیری خواهد شد. تیم‌های علاقه‌مند به ثبت‌نام در این رویداد می‌توانند با مراجعه به وبسایت مسابقات جهت شرکت در این رویداد اقدام کنند.


منبع dreamhack
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده