نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

مجموعه‌ای تلویزیونی از بازی Twisted Metal ساخته خواهد شد

دیروز اعلام شد پلی استیشن پروداکشنز به‌صورت جدی تصمیم به ساخت فیلم و سریال اقتباسی از بازی‌هایی که شرکت سونی ساخته دارد و حال اولین پروژه این شرکت معرفی شده است.

دیروز بود که در خبری اعلام شد سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) به‌صورت رسمی اعلام کرده است پلی استیشن پروداکشنز (Playstation Productions)، که استودیوی بازیسازی این مجموعه است و تهیه‌کنندگی بازی‌های ویدئویی و مجموعه‌های محبوب سونی اینتراکتیو اینترتینمنت را بر عهده دارد، قرار است بازی‌های ویدئویی چندسالهٔ این شرکت را تبدیل به فیلم سینمایی یا مجموعه‌ای تلویزیونی کند و حال امروز در خبری متوجه شدیم که اولین پروژهٔ پلی‌استیشن پروداکشنز، بازی ویدئویی محبوب Twisted Metal خواهد بود.

بازی Twisted Metal یک بازی مملو از شخصیت‌های دیوانه‌ای بود که سوار ماشین‌های مجهز به انواع اسلحه و موشک‌انداز می‌شدند و به جان هم می‌افتادند. شما در این بازی در اطراف می‌چرخیدید، قابلیت‌های ویژه (Power-Up) جمع می‌کردید و آنقدر به حریفتان تیراندازی می‌کردید تا منفجر شود. این تمام چیزی بود که در این بازی‌ وجود داشت. اولین نسخه از این بازی محبوب در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه شد و گیمرها روی کنسول محبوب پلی استیشن 2 این بازی را تجربه کردند. نسخه ریبوت‌شده این بازی نیز در سال ۲۰۱۲ برای کنسول پلی استیشن 3 عرضه شد.

کاربری در وب‌سایت ResetEra، به نقل از تونی وینچیکورا، رئیس شرکت سونی پیکچرز، این موضوع را فاش کرده است. به نظر این موضوع در جلسه‌ای پرسش و پاسخ بین کاربران و مدیران سونی بیان شده است که سریال Twisted Metal اولین پروژهٔ پلی‌استیشن پروداکشنز خواهد بود و از این بازی اقتباسی تلویزیونی ساخته خواهد شد. یکی از کاربران معروف شبکه اجتماعی توییتر با نام کاربری Nibellion که وی را با انتشار خبرهای این‌چنینی می‌شناسند و معمولاً توییت‌هایش در این موارد دقیق است نیز به این موضوع اشاره داشته؛ با این حال تا این لحظه سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، به‌صورت رسمی اظهارنظری در این مورد نداشته است.

شاون لِیدن، رئیس استودیوهای جهانی سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، در سخنانش در مورد ساخت بازی توسط پلی استیشن پروداکشنز چنین گفته بود که سونی تجربهٔ ۲۵ سال بازیسازی را دارد و ۲۵ سال بازی‌ها، مجموعه‌ها و داستان‌های درجه یک و عالی خلق کرده است و حال زمان مناسب و خوبی برای وارد شدن به حوزه‌های دیگر مدیا برای این شرکت است و فرصت‌های زیادی در مدیوم سینما و همچنین تلویزیون برای آثار سونی وجود دارد. وی همچنین گفته بود که چشم‌انداز صنعت هالیوود در ۲۰ سال گذشته تغییر کرده است و در این سال‌ها فروش اقتباسی سینمایی از یک بازی ویدئویی بسیار آسان‌تر در مقایسه با دیگر آثار است و حالا فیلمسازان، خود گیمر شده‌اند. متن کامل صحبت‌های شاون لِیدن و اسد قزلباش را که دیروز منتشر شد، می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده