// سه شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷

تاریخ انتشار بازی Outer Wilds اعلام شد

استودیو موبیوس دیجیتال و آناپورنا اینتراکتیو به‌تازگی تاریخ انتشار بازی Outer Wilds را رسما اعلام کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی تاریخ انتشار بازی Outer Wilds که در سبک علمی تخیلی توسط استودیو موبیوس دیجیتال ساخته شده، مشخص شده است. این خبر در حالی اعلام شده که سه سال و چند ماه از پایان کمپین جمع‌آوری هزینه‌ی ساخت این بازی می‌گذرد. این بازی قرار است برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان و پی سی در تاریخ ۳۰ ماه مه (۹ خرداد ماه) توسط شرکت آناپورنا اینتراکتیو منتشر شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز در زومجی خواندید، نسخه‌ی پی سی بازی قرار است به‌صورت انحصاری در فروشگاه اپیک گیمز عرضه شود.

در این بازی فضایی شما باید سرگرم جستجو در کهکشان شوید و در آن به ماجراجویی بپردازید؛ پیش از آن‌که کل کهکشان توسط یک ابرنواختر در ۲۰ دقیقه نابود شود. این بازی شما را به یک دنیای شلوغ فضایی وارد می‌کند. برخی افراد خاص که این بازی را در رویداد E3 2018 بازی کرده‌اند، از آن رضایت داشته و Outer Wilds را جذاب نامیده‌اند. در عین حالی که طرفداران این بازی از اعلام تاریخ انتشار آن خوشحال شده‌اند، کسانی که در فرآیند ساخت و توسعه بازی و همچنین جمع‌آوری هزینه‌ی ساخت آن حضور داشتند، از انحصاری بودن فروش نسخه‌ی پی سی در فروشگاه Epic Games حس خوبی ندارند.

Outer Wilds

شاید نتوان از انحصاری شدن بازی روی فروشگاه اپیک گیمز ایراد گرفت و آن را یک مشکل قلمداد کرد، اما به افرادی که در جمع‌آوری هزینه برای ساخت این بازی یاری‌رسان استودیو Mobius Digital بودند این وعده داده شده بود که بازی Outer Wilds در فروشگاه موردنظر و مورد توافق آن‌ها عرضه خواهد شد. از این‌رو، عرضه شدن نسخه‌ی کامپیوتر این بازی روی فروشگاه اپیک گیمز، برای آنان خوشایند نیست و به‌نوعی نیز می‌توان به این افراد حق داد.

در این راستا، استودیوی سازنده‌ی بازی قول داده که در آینده‌ای نه‌چندان دور، بازی را در فروشگاه و پلتفرم مورد علاقه و توافق این افراد عرضه خواهد کرد و این به‌آن معنی است که احتمالا زمان در انحصار داشتن بازی توسط اپیک گیمز، یک سال تمام نیز نخواهد بود. این بازی نیز درست مانند بازی Phoenix Point که از طریق جمع‌آوری کمک‌های مالی ساخته شد، این سوال را برای مخاطب پیش می‌آورد که آیا قرار است هر بازی‌ای که در طول چندین سال از طریق جمع‌آوری کمک‌های مالی ساخته شود، برای یک پلتفرم یا فروشگاه خاص انحصاری شود؟ به‌هر حال کسانی که این مساله را مشکل یا موردی تلقی نمی‌کنند یا در کل قصد تجربه‌ی بازی را روی ایکس باکس وان دارند، می‌توانند در تاریخ ذکر شده منتظر آن باشند.

نظرات خود را در رابطه با این خبر با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده