نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: Rage 2 به سه هفته صدرنشینی Days Gone پایان داد

در هفته منتهی به ۲۸ اردیبهشت، بازی Rage 2 در اولین هفته انتشار و با وجود فروش کم‌تر در مقایسه با نسخه اول، در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفت. 

سایت چارت ترک به رسم هر هفته، جدید‌ترین گزارش از فروش بازی‌ها در انگلستان را منتشر کرده که براساس آن، بازی Rage 2، جدید‌ترین ساخته استودیو اید سافت‌ور و آوالانچ که توسط بتسدا منتشر شده، توانسته در هفته اول انتشارش در رتبه اول جدول قرار بگیرد. Rage 2 البته در خرده‌فروشی‌ها فروش کم‌تری در مقایسه با نسخه اول این سری داشته است و به طور دقیق‌تر فروش آن یک چهارم نسخه اول اعلام شده است. البته این موضوع دلایل مختلفی دارد؛ از جمله اینکه در حال حاضر میزان فروش نسخه دیجیتالی بازی‌ها به مراتب در مقایسه با زمان انتشار نسخه اول ریج افزایش داشته و شاید همین موضوع هم عامل افت فروش نسخه فیزیکی این بازی در مقایسه با نسخه قبل باشد. 

اما از ریج ۲ که بگذریم، در جایگاه دوم شاهد بازی Days Gone هستیم؛ اثری که سه هفته متوالی در صدر جدول قرار داشت اما این هفته نتوانست در برابر انتشار ریج 2 هم مقاومت کند و با یک پله سقوط در جایگاه دوم قرار گرفته است. برخلاف هفته پیش که خیلی از بازی‌ها صرفا رتبه هفته گذشته‌شان را حفظ کرده بودند، این هفته شاهد تغییرات نسبتا زیادی در جدول هستیم اما با این حال فیفا 19 یکی از آثاری است که در جمع ۱۰ بازی پرفروش موفق به حفظ رتبه قبلی شده و کماکان در جایگاه سوم دیده می‌شود. رتبه چهارم در اختیار بازی Mortal Kombat 11 قرار دارد که دو پله سقوط را تجربه کرده است و در رتبه پنجم هم بازی Red Dead Redemption 2 با یک پله سقوط قرار گرفته است. 

A Plague Tale: Innocence

دیگر بازی‌ای که این هفته موفق به تکرار رتبه قبلی خود شده، Mario Kart 8 Deluxe است که درست مثل هفته پیش در رتبه شِشُم قرار گرفته است. در رتبه هفتم شاهد بازی GTA V هستیم که دو پله سقوط را تجربه کرده و در رتبه هشتم هم به بازی The Division 2 می‌رسیم که یک پله سقوط داشته است. اما Rage 2 تنها بازی جدید منتشر‌شده در این هفته نیست و A Plague Tale: Innocence هم در این هفته منتشر شد که کارش را در رتبه نهم جدول آغاز کرده است. در نهایت در رتبه دهم هم بازی New Super Mario Bros. U Deluxe قرار گرفته که نسبت به هفته پیش دو پله سقوط داشته است. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۸ اردیبهشت (۱۸ می) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-Rage 2صدرنشینی در هفته اول انتشار
۲۱Days Goneاز دست دادن صدر پس از سه هفته
۳۳FIFA 19تکرار رتبه هفته قبل
۴۲Mortal Kombat 11-
۵۴Red Dead Redemption 2-
۶۶Mario Kart 8 Deluxeتکرار رتبه هفته قبل
۷۵GTA V-
۸۷The Division 2-
۹-A Plague Tale: Innocenceهفته اول انتشار
۱۰۸New Super Mario Bros. U Deluxe-

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده