// دوشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

بازی Borderlands 3 موقتا از فروشگاه اپیک گیمز حذف شد

شرکت توکی گیمز اعلام کرده که بازی Borderlands 3 که برای پیش‌خرید در فروشگاه اپیک گیمز قرار داده شده بود، موقتا حذف شده است.

براساس جدیدترین اخبار بازی، اخیرا بازی Borderlands 3 که برای پیش‌خرید در فروشگاه اپیک گیمز قرار داده شده بود، حذف شده است. به‌گفته‌ی شرکت توکی گیمز، این بازی به‌زودی به این فروشگاه باز خواهد گشت و کسانی که آن را خریداری کرده‌اند، به همان قیمت موقع خرید برای‌شان محاسبه خواهد شد. این شرکت در پاسخ به وب‌سایت یوروگیمر این‌چنین گفته:

ما همکاری و فعالیت بسیار نزدیکی با اپیک گیمز و فروشگاه این شرکت داریم، اما موقتا بازی Borderlands 3 را از این فروشگاه حذف کرده‌ایم. تمامی تلاش خود را می‌کنیم که هرچه زودتر این بازی مورد انتظار را به این فروشگاه بازگردانیم و مجددا آماده پیش‌خرید کنیم. همچنین قابل ذکر است که نسخه‌هایی از بازی که در رویداد Mega Sale این فروشگاه به‌فروش رسیده‌اند، به همان قیمت به مشتری عرضه خواهند شد.

داستان از این قرار بوده که کلید پیش‌خرید این بازی، به‌طور ناگهانی از فروشگاه Epic Games حذف شده، بدون اینکه توضیحی در این‌باره داده شود. این اقدام به‌دنبال حذف شدن یک‌سری بازی دیگر توسط ناشران هریک از آن‌ها از فروشگاه اپیک گیمز رخ داده که درست در زمان اولین فروش بزرگ این فروشگاه انجام گرفته است. شرکت 2K Games نیز این راه را دنبال کرده بود و بازی بوردرلندز 3 را حذف کرد. پیش از اینکه بازی حذف شود، نسخه‌های مختلف آن به قیمت‌های متفاوتی عرضه شده بود. مثلا می‌شد نسخه‌ی استاندارد بازی را به‌جای ۶۳.۶۳ دلار، با ۱۲.۷ دلار تخفیف به قیمت ۵۰.۹ دلار پیش‌خرید کرد. در حال حاضر دکمه‌ی خریدی برای بازی وجود نداشته و صرفا جمله «به‌زودی خواهد آمد» در آن قسمت نمایش داده می‌شود.

Borderlands 3

علاوه‌بر این، این‌طور به‌نظر می‌رسد که توکی گیمز حتی نسخه‌ی دیجیتال پی سی این بازی را از روی وب‌سایت رسمی نیز حذف کرده و در آن‌جا هم امکان پیش‌خرید کردن وجود ندارد. مشخص نیست که جریان از چه قرار است. وقتی که وب‌سایت یوروگیمر از اپیک گیمز در این‌باره توضیح منطقی خواست، آن‌ها توپ را در زمین توکی گیمز انداختند. البته همان‌طور که این شرکت گفته، کسانی که بازی را در هنگام تخفیف ۱۲.۷ دلاری تهیه کرده باشند، با همان قیمت نیز صاحب آن خواهند شد. پیش‌تر و قبل از حذف شدن بازی Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 نیز اپیک گیمز گفته بود کسانی که بازی را پیش از این مرحله خریده‌اند، به همان نیز صاحب آن خواهند شد.

یکی از مصاحبه‌کنندگان وب‌سایت یوروگیمر گفته که هنگامی که یک بازی تازه وارد فروشگاه‌ها می‌شود یا در مرحله‌ی پیش‌خرید قرار دارد، هرگونه تخفیف و کاهش قیمت باعث ضربه خوردن به میزان فروش آن خواهد شد. معمولا تخفیفات را زمانی روی بازی اعمال می‌کنند که قصد افزایش فروش آن را، پس از مدتی از گذشت انتشار داشته باشند. اما وقتی که یک بازی مانند Borderlands 3 در همین ابتدای کار تخفیف می‌خورد، فضا برای ناشران باز است که در تخفیفات بعدی، درصد بیشتری از قیمت بازی را کم کنند و ناچار شوند آن را به قیمت کمتری عرضه کنند. پس ممکن است همین مسئله دلیل اصلی حذف شدن بازی از روی فروشگاه اپیک گیمز بوده باشد.

Borderlands 3

هرچند فعلا باید صبر کرد و دید که این بازی پس از بازگشت به فروشگاه، با اعمال تخفیف رو‌به‌رو خواهد شد یا خیر. تا آن زمان نیز متاسفانه امکان خرید نسخه‌ی دیجیتالی برای پی سی وجود ندارد. می‌توان این وضعیت را برای یک بازی که شاید بتوان آن را بهترین عنوان انحصاری دانست که در فروشگاه اپیک گیمز عرضه شده، تاسف‌بار خواند. همان‌‌طور که شاید مطلع باشید، مجموعه Borderlands تا پیش از این، به‌صورت انحصاری در فروشگاه استیم عرضه می‌شد. اما اخیرا استودیو گیرباکس سافتور و توکی گیمز اعلام کردند که نسخه‌ی سوم آن را تا سال ۲۰۲۰ به‌صورت انحصاری در فروشگاه اپیک گیمز منتشر خواهند کرد. بخش‌هایی از صحبت‌های دیوید ایسمایلر، سرپرست توکی گیمز را در این‌باره مشاهده می‌کنید:

جامعه‌ی پی‌سی گیمرها همیشه یکی از دلایل موفقیت مجموعه‌ی بوردرلندز بوده است. حالا نیز بسیار خوشحال هستیم که بگوییم با شرکت اپیک گیمز، فروشگاهی که به‌سرعت در حال گسترش و جذب طرفدار در سراسر دنیا است، قرارداد بسته‌ایم که نسخه‌ی سوم بازی را به‌صورت انحصاری زمانی در آن‌جا عرضه کنیم. مأموریت ما این است که علاوه‌بر انتقال یک تجربه‌ی ناب و بسیار عالی از گیمینگ و مجموعه‌ی Borderlands، پلتفرم‌های درحال گسترش مانند اپیک گیمز را شناسایی کرده و ازطریق آن و پتانسیل بالایی که در جذب سریع مخاطب در سراسر دنیا دارد، به‌سمت افزایش طرفداران بازی Borderlands 3 پیش برویم.

نظرات خود را در رابطه با حذف شدن بازی از اپیک گیمز، با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده