نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

ابراز رضایت AMD از همکاری با سونی در ساخت پلی استیشن 5

مدیرعامل AMD اخیرا در مصاحبه‌ای از همکاری با سونی در ساخت پلی استیشن 5 ابراز رضایت کرده و همچنین از قدرت ویژه این کنسول خبر داده است. 

چندی پیش مارک سرنی، طراح اصلی کنسول نسل بعدی سونی، اولین اطلاعات را از آن که احتمالا پلی استیشن 5 خواهد بود، ارائه کرد. یکی از مهم‌ترین توضیحات سرنی در این رابطه، اعلام این خبر بود که کنسول بعدی سونی قرار است از سخت‌افزار تولید‌شده توسط AMD بهره ببرد. به طور دقیق‌تر، قلب تپنده این کنسول یک پردازنده هشت هسته‌ای مبتنی بر نسل سوم پردازنده‌های رایزن AMD خواهد بود. همچنین این تراشه (چیپ) قرار است از صدای سه‌بعدی هم پشتیبانی کند که به‌ گفته سرنی نقش ویژه‌ای در جذاب‌تر کردن بازی‌ها برای گیمر‌ها خواهد داشت. 

حال در جدید‌ترین اخبار منتشر‌شده، لیزا سو، مدیرعامل AMD، در مصاحبه‌ای با جیم کریمر از همکاری با سونی ابراز رضایت کرده و همچنین گفته که پردازنده AMD استفاده‌شده در کنسول بعدی سونی قدرت «چاشنی ویژه» این کنسول را هم تامین خواهد کرد:

ما از اینکه نقشی در پلی استیشن بعدی سونی داریم، بسیار خرسند هستیم و احساس غرور می‌کنیم. همکاری ما با سونی یک همکاری طولانی‌مدت بوده است. ما عاشق بازی‌های ویدیویی هستیم و یقین داریم که بازی‌ها، بازار بسیار قدرتمندی دارند. همکاری‌‌ای که ما با سونی داشتیم، یک معماری خاص برای کنسول‌ها آن‌ها به ارمغان آورده و همینطور یک «چاشنی ویژه» هم برای آن به‌همراه دارد. ما برای کار‌هایی که قرار است کنسول بعدی پلی‌استیشن انجام بدهد هیجان‌زده هستیم و خوشحالیم که بخشی از این پروژه بوده‌ایم. 

هنوز مشخص نیست که منظور لیزا سو از چاشنی ویژه کنسول PS5 چیست و شاید این مورد اشاره به همان فناوری صدای سه‌بعدی این کنسول داشته باشد یا اینکه قابلیت خاص دیگری باشد که هنوز اطلاعاتی در مورد آن ارائه نشده است. سونی فعلا اطلاعاتی درباره زمان رونمایی از این کنسول ارائه نکرده است اما اخیرا اعلام شد که کنسول بعدی این شرکت قرار است در یک سال آینده عرضه شود و همچنین مارک سرنی چندی پیش اعلام کرد که قیمت این کنسول با توجه به مشخصات فنی آن معقول و منطقی خواهد بود. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده