// پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل The Elder Scrolls: Blades؛ جنگ در سیاهچال‌های بی‌پایان

بازی The Elder Scrolls: Blades با الگوبرداری از سبک مبارزات برخی آثار موفق موبایلی دیگر و برداشت‌هایی کلی از مجموعه‌ی باشکوهش، شما را به هیولاکشی‌های پیاپی در سیاهچال‌ها دعوت می‌کند.

تاد هاوارد در همان کنفرانسی که لابه‌لای ثانیه‌هایش از بازی Fallout 76 معرفی کامل به عمل آمد، The Elder Scrolls: Blades را نیز به‌صورت مفصل نمایش داد و از آن به‌عنوان اثری وفدار به ذات و صفت مجموعه بزرگ Elder Scrolls، یاد کرد. اما از همان زمان، طرفداران زیادی بودند که با باور نداشتنِ امکان حقیقی از آب درآمدن چنین ادعاهایی، Blades را در قد و قامت یکی دیگر از آن آثار سودجویانه‌ی موبایلی شناختند که می‌خواهند حداکثر بهره را از اسم و رسم و محبوبیت مجموعه‌ای ارزشمند در دنیای بازی‌های ویدیویی ببرند و اصلا ارزشی برای آفرینش دقایقی شگفت‌انگیز برای مخاطب، قائل نمی‌شوند. هرچند که برخی از نقاط امیدوارکننده‌ی نمایش‌ها بازی نیز عده‌ای را برای تجربه‌ی آن هیجان‌زده کرده بودند.

The Elder Scrolls: Blades

بازی تنها دو راه در مقابل‌تان می‌گذارد؛ تجربه‌اش در طول زمانی بسیار طولانی یا رفتن جدی بازیکن به سراغ خریدهای درون‌برنامه‌ای

گیم‌پلی Blades، تمرکز بالایی بر استفاده از خریدهای درون‌برنامه‌ای داشته است. به‌گونه‌ای که میزان بهره‌برداری‌تان از آن‌ها، با قدرت و توانایی شما در طول بازی نیز ارتباط مستقیم پیدا می‌کند. مطابق محاسبات کاربران، اگر شخصی مثلا حاضر به پرداخت ۱۰۰ دلار برای خرید لوت‌باکس‌ها و الماس‌های لازم برای باز کردن سریع جعبه‌ها باشد، Blades را طی چند روز و در منطقی‌ترین زمان ممکن، به پایان می‌رساند. در همین حین، مخاطبی که واقعا بخواهد از محصولی ارائه‌شده بدون قیمت‌گذاری به شکل رایگان بهره ببرد، باید ماه‌ها به‌صورت ثابت، مشغول تجربه‌ی اثر تازه‌ی بتسدا باشد. شما نمی‌توانید بیش از تعدادی مشخص، صندوق‌های متفاوت به دست آمده در دنیای بازی را جمع کنید و بعد از جمع‌آوری آن‌ها نیز برای باز کردن فوری‌شان، به الماس‌ها احتیاج دارید. چرا که باز کردن برخی صندوق‌ها بدون الماس، بیشتر از ده ساعت زمان می‌برد و Blades حتی اجازه‌ی باز کردن آن‌ها به‌صورت همزمان را هم تقدیم‌تان نمی‌کند. به بیان واضح‌تر، شما برای باز کردن صندوقچه‌ها در The Elder Scrolls: Blades که بخش مهمی از پروسه‌ی بازی به شمار می‌رود، باید بارها در طول روز فقط به هدف راه‌اندازی پروسه‌ی باز شدن یک صندوق دیگر وارد بازی بشوید یا خیلی سریع، سراغ خریدهای درون‌برنامه‌ای را بگیرید.

The Elder Scrolls: Blades

فارغ از مسائل مرتبط با لوت‌باکس‌ها و قیمت‌گذاری‌های‌شان و وابستگی گیم‌پلی به خریدهای درون‌برنامه‌ای پرخرج، Blades تنها ظاهری‌ترین عناصر مجموعه‌ای که چند سال قبل The Elder Scrolls V: Skyrim را تقدیم بازیکنان کرد، برمی‌دارد و با خلق کاراکترها، دیالوگ‌ها،‌ دشمنان و طراحی مراحلی که اکثرا از شباهتی سطحی به موارد دیده‌شده در این مجموعه برخوردار شده‌اند، ماهیت خود را به وجود می‌آورد. گیم‌پلیِ مبارزه‌محور بازی به‌صورت کلی، بر پایه‌ی رویارویی مستقیم شما با دشمنانی نه‌چندان متعدد و رقابت با آن‌ها در فرمی کاملا تقلیدشده از بازی‌های موبایلی مشابه و موفق دیگر، پیش می‌رود. طوری که اگر از آن‌دست بازی‌ها لذت برده‌اید و با حمله و دفاع‌های کم‌وبیش نوبتی با استفاده از لمس صفحه‌ی موبایل سرگرم می‌شوید، این یکی را هم دوست داشته باشید و در عین حال، هرگز نتوانید Blades را ساخته‌ای با خلاقیت‌های مخصوص به خودش، در نظر بگیرید.

Blades در طراحی ظاهری، برداشتی نه‌چندان قابل‌توجه از تصویرسازی‌های قسمت‌های قبلی مجموعه‌اش را ارائه می‌کند و در آفرینش مراحل، بیشتر از خلاقیت سازندگان خویش، وام‌دار بازی‌های موبایلی موفق دیگر است

The Elder Scrolls: Blades

به‌عنوان اثری عرضه‌شده برای گوشی‌های هوشمند و به بیان دقیق‌تر، سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید، The Elder Scrolls: Blades با آن که ابدا هنوز از لحاظ فنی بهینه‌سازی شده نیست و برای تجربه‌اش به موبایل‌های قدرتمند و سطح بالای بازار احتیاج داریم، اما انصافا ارائه‌دهنده‌ی گرافیک و تصویرسازی‌هایی است که می‌توانیم از مواجهه با اغلب‌شان لذت ببریم. بازی چه در نورپردازی‌ها و سایه‌زنی در محیط‌های باز و بسته و چه در طراحی دانجن‌هایی که حس گیر افتادن در آن‌ها و تمام‌ناشدنی به نظر رسیدن‌شان را درک می‌کنید، واقعا عالی ظاهر می‌شود و اگر تعداد کم و تفاوت پایین محیط‌ها و دشمنانش با یکدیگر را فراموش کنیم و فقط به کیفیتِ بصریِ موارد ارائه‌شده نگاه بیاندازیم، انصافا لغتی جز رضایت‌بخش را برای توصیف عملکردش در این بخش، نمی‌یابیم.

در طول دقایق گیم‌پلی Blades، بازیکن یا با پشت سر گذاشتن مراحلی تعیین‌شده و تماما شبیه به یکدیگر محل زندگی ساکنان یک روستا را بهتر و بهتر از قبل می‌کند و به جنگ دشمنان بیشتر و بیشتری می‌رود، یا سر به چالش‌هایی طولانی در دل سیاهچال‌های تکرارشونده می‌زند و همزمان با لذت بردن بیشتر از آن‌ها، از پاداش‌های نه‌چندان قابل‌توجه بازی برای قدر دانستن زمانی‌که به تجربه‌ی آن اختصاص داده است، شوکه می‌شود. شخصی‌سازی کاراکتر اصلی در ابتدای کار، به‌روزرسانی دائمی درخت مهارت‌ها و به چنگ آوردن توانایی‌های مبارزاتی و سلاح‌هایی که به کمک‌شان جنگ‌های ساده‌تری را پیش‌رو خواهید داشت نیز، تک به تک، عناصر کلیدی دیگری از دنیای Blades هستند. دنیای محصولی که شما در آن هم به عادت همیشگی این مجموعه، کاراکتری متعلق به یک نژاد خاص را شکل می‌دهید و بعد جنگ طولانی‌تان برای رسیدن به نقطه‌ی پایانی آن را آغاز می‌کنید.

دانلود بازی The Elder Scrolls: Blades


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده