// یکشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

اچ پی از لپتاپ گیمینگ خود با دو صفحه نمایشگر با نام Omen X 2S رونمایی کرد

به‌تازگی شرکت اچ‌پی در اقدامی جالب از یک لپ تاپ گیمینگ با دو صفحه‌نمایش، درکنار تعدادی دیگر از تجهیزات مخصوص بازی رونمایی کرده است.

شرکت اچ‌پی در زمانی بسیار مناسب و با نزدیک شدن به نمایشگاه‌های Computex و E3 2019، از محصولات گیمینگ خود رونمایی کرده است و طرفداران را برای بازدید این محصولات بی‌تاب کرده است. براساس جدیدترین اخبار سخت‌افزار، یکی از این محصولات نوآورانه، یک لپ‌تاپ گیمینگ با دو صفحه‌نمایش است. سایر محصولاتی که شرکت HP از آن‌ها رونمایی کرده شامل ماوس، ماوس‌پد، صفحه‌نمایش و مواردی از این دست می‌شوند. از بین محصولات معرفی شده می‌توان به لپ‌تاپ گیمینگ دو صفحه نمایشی اشاره کرد که در طول مطلب تصاویر و برخی اطلاعات راجع‌ به آن را مشاهده می‌کنید.

لپ‌تاپ HP the Omen X 2S، دارای یک صفحه‌نمایش اصلی ۱۵ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ (نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴ هرتز) و همچنین صفحه‌نمایش ثانویه‌ی ۶ اینچی با نرخ وضوح ۱۰۸۰ با قابلیت لمس است که در زیر صفحه‌نمایش اصلی قرار گرفته است. براساس گفته‌ی اچ‌ پی، این صفحه‌نمایش دوم قابلیت‌های متعددی دارد از جمله تماشای ویدیوهای یوتیوب و سرویس‌های مشابه، اجرا کردن یک برنامه یا مرورگر وب، نمایش سازوکار سیستم، تماشای یک استریم زنده و تبدیل صفحه‌نمایش به یک صفحه‌ی اعداد یا NumPad. این صفحه‌نمایش همچنین این قابلیت را نیز دارد که هر بخش از صفحه‌نمایش اصلی را در خود نمایش دهد. به‌عنوان مثال می‌توانید نقشه بازی خود را در آن‌جا مشاهده کنید. طبق صحبت‌های گفته شده، این صفحه کاربردهای فراوانی دارد، اما سوالی که پیش می‌آید این است که فایده‌ی آن چیست وقتی که نیاز داریم هرلحظه چشم خود را از صفحه‌نمایش اصلی برداشته و پایین را نگاه کنیم؟ با این اوصاف نیز تجربه‌ی خوب و جالبی به‌نظر می‌رسد که شاید هر کسی دوست داشته باشد با آن کار کند.

HP

از نمایشگر‌های این لپ‌تاپ که بگذریم، HP the Omen X 2S دارای مشخصات دیگری نیز می‌شود. ضخامت تنها ۲۰ میلی‌متری، بهره‌مندی از صفحه کلید RGB، داشتن کارت گرافیک Nvidia RTX 2080 Max-Q و استفاده از مایع خنک‌کننده‌ی Thermal Grizzly به‌جای چسب خنک‌کننده برای خنک کردن پردازنده، مواردی هستند که این لپ‌تاپ را در زمره‌ی گزینه‌های بسیار مناسب برای گیمینگ قرار می‌دهند. براساس گفته‌ی شرکت HP، استفاده از مایع خنک‌کننده به‌جای چسب، ده برابر بهتر بوده و عملکرد را برای دریافت نرخ فریم بالاتر در بازی‌هایی مانند Apex Legends تا ۲۸ درصد نسبت به چسب حرارتی، افزایش می‌دهد. به‌صورت تئوری و روی کاغذ، اگر یک یا تمامی هسته‌های پردازنده را اورکلاک کنیم، به این عملکرد دست خواهیم یافت؛ اما در عمل باید با این لپ‌تاپ کار کرد و دید که آیا این ادعا صحت دارد یا خیر.

لپ‌تاپ HP the Omen X 2S قرار است از اوایل ماه ژوئن (۱۱ خرداد به بعد) روانه‌ی بازار شود. یکی از مدل‌های آن دارای پردازنده‌ی Intel Core i7-9750H، کارت گرافیک Nvidia RTX 2070 Max-Q، حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR4 و فضای ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی است که به قیمت ۲ هزار و یکصد دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. مدل دیگری نیز از این لپ‌تاپ وجود دارد که دارای پردازنده‌ی مشابه، اما کارت گرافیک Nvidia RTX 2080 Max-Q، حافظه‌ی رم مشابه و فضای ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۱ ترابایت است که به قیمت ۲ هزار و هفتصد دلار به‌فروش خواهد رسید. یک مدل نهایی و شخصی‌سازی شده نیز قرار است توسط اچ‌پی عرضه شود که به خواست کاربران با یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و یک صفحه‌نمایش اصلی ۱۰۸۰ (۲۴۰ هرتز) عرضه خواهد شد که البته هنوز مشخص نیست که دارای چه قیمتی است.

HP

شرکت اچ‌پی برای کسانی که همچنین علاقه‌ای به صفحه‌نمایش دوم ندارند، استثنایی قائل شده و این لپ‌تاپ را با مشخصات فوق در دو مدل ۱۵ و ۱۷ اینچی روانه‌ی بازار می‌کند. باقی مشخصات این دو مدل مانند مدل اصلی (که دارای دو صفحه‌نمایش است) خواهد بود که احتمالا دارای قیمت پایین‌تری خواهد بود. مدل ۱۵ و ۱۷ اینچی لپ‌تاپ HP the Omen که بدون صفحه‌نمایش دوم ساخته شده، دارای یک ترک‌پد و محل استراحت مچ در پایین صفحه کلید است. این لپ‌تاپ‌ها نیز قابلیت ارتقا به سخت‌افزار بالاتر از جمله کارت گرافیک Nvidia RTX 2080 Max-Q، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Intel Core i9، حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی و صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ (۲۴۰ هرتز) را دارا هستند.

مدل ۱۷ اینچی این لپ‌تاپ از ابتدای ماه ژوئن (۱۱ خرداد ماه به بعد) و به قیمت ۱ هزار و یکصد دلار و مدلی که دارای از نرخ بازسازی تصویر ۲۴۰ هرتز بهره‌ می‌برد نیز از ابتدای ماه اکتبر (۹ مهر ماه به بعد) در بازار عرضه خواهند شد. مدل ۱۵ اینچی نیز قرار است در ماه ژوئن و به قیمت ۱ هزار و پنجاه دلار به‌صورت آنلاین در فروشگاه عرضه شود.

HP

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، شرکت HP علاوه‌بر این لپ‌تاپ‌ها، محصولات دیگری را نیز معرفی کرده است. از جمله مانیتور Omen X 25 که دارای نرخ بازسازی تصویر یا همان Refresh Rate ب ۲۴۰ هرتز بوده و در دو نسخه‌ی FreeSync و G-Sync عرضه خواهد شد. مدل اول از تکنولوژی G-Sync نیز پشتیبانی خواهد کرد. این مانیتور ۲۴.۵ اینچی با بهره‌مندی از پنل TN، برای ورزش‌های الکترونیکی و استفاده‌ی چند مانیتوری ساخته شده؛ از آن‌جایی‌که دارای ضخامت قاب بسیار کمی است. این مانیتور دارای چراغ تزیینی برای نوردهی با قابلیت شخصی‌سازی و همچنین نرخ پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه است. مدل The Omen X 25f که از هر دو تکنولوژی FreeSync و G-Sync پشتیبانی می‌کند در اواخر ماه ژوئن به قیمت ۴۴۹ دلار و مدل Omen X 25 نیز در اوایل ماه سپتامبر (۱۰ شهریور ماه به بعد) به قیمت ۵۴۹ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد.

آخرین موردی نیز که شرکت HP از آن رونمایی کرده، تعدای ماوس و ماوس پد گیمینگ است. ماوس گیمینگ Omen Photon است که با اقتباس از موشواره Omen Reactor ساخته شده است که البته فاقد موس پد با محل استراحت مچ قابل تنظیم است. این ماوس بی‌سیم به واسطه‌ی تکنولوژی Proactive Wireless از نوع ۲.۴ گیگاهرتزی، گفته شده که دارای نرخ پاسخ‌دهی کلیک ۰.۲ ثانیه است. شرکت اچ‌پی کار معرفی این موس را با معرفی ماوس پد Outpost به اتمام رسانده است. ماوس ذکر شده به قیمت ۱۲۹ دلار و ماوس پد به قیمت ۹۹ دلار قرار است در اوایل ماه ژوئن (۱۰ تیر ماه به بعد) روانه‌ی بازار شوند.

HP

نظرات خود را در رابطه با محصولات جدید اچ‌پی، خصوصا لپ‌تاپ نوآورانه‌اش، با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده