// یکشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۸

تیم های برتر بازی Dota 2 از اروپا و CIS برای حضور در مرحله اصلی تورنمنت EPICENTER مشخص شدند

پنج تیم از مجموع شانزده تیم مرحله اصلی مسابقات EPICENTER Major بازی Dota 2 مشخص شدند.

مراحل مقدماتی مسابقات EPICENTER Major که آخرین رویداد Major فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازی Dota 2 است طی سه روز گذشته پیگیری شد. در نهایت تیم‌های مناطق اروپا و CIS که به مرحله اصلی رویداد راه‌یافته‌اند مشخص شدند. طبق خبری که قبل از شروع شدن مراحل اصلی بخش مقدماتی آزاد و انتخابی منتشر شد، بالاخره تعداد سهمیه‌های مرحله اصلی هر منطقه مشخص شد که در نهایت سه سهمیه به تیم‌های اروپا و دو سهمیه به تیم‌های روس زبان تعلق گرفت. یازده سهمیه دیگر بین تیم‌های مناطق آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، چین و جنوب شرق آسیا تقسیم‌بندی شد. مانند روال گذشته، در فصل جاری قهرمان رویداد Minor پیش رو که با نام StarLadder ImbaTV Dota 2 Minor Season 2 شناخته می‌شود به جمع تیم‌های مرحله اصلی رویداد Epicenter راه‌پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که برخلاف دوره‌های قبلی مسابقات Major این بار هر دو فینالیست رویداد StarLadder شانس رقابت با تیم‌های آخرین Major فصل را خواهند داشت.

سهمیه‌بندی مسابقات EPICENTER Major

آمریکای شمالیآمریکای جنوبیآسیای شرقیچینکشورهای مستقلاروپاStarLadder
۲۲۲۳۲۳۲
تورنمنت EPICENTER Major تکلیف چهار تیم دیگری را که به صورت مستقیم راهی مرحله اصلی رویداد TI9 خواهند شد مشخص می‌کند

در بخش اروپا هشت تیم در بخش انتخابی حضور داشتند که شِش تیم به صورت مستقیم به این مرحله دعوت شده بودند و دو تیم دیگر با پیروزی در مرحله مقدماتی بخش اروپا راهی این مرحله شدند. بخش انتخابی از دو مرحله گروهی و حذفی تشکیل شده بود که در مرحله اول تمامی تیم‌ها با یکدیگر بازی کردند و در نهایت تیم Secret که در صدر قرار گرفت به صورت مستقیم راهی مرحله اصلی مسابقات EPICENTER Major شد. در نهایت سه تیم ضعیف گروه از دور مسابقات حذف شدند و تیم‌های دوم تا پنجم نیز به مرحله حذفی راه‌پیدا کردند. در بخش حذفی مسابقات دوتا 2، Team Liquid با پیروزی در مقابل تیم‌های OG و Alliance به عنوان دومین تیم منطقه اروپا راهی مرحله اصلی مسابقات شد. تیم OG نیز بعد از سقوط به بخش بازنده‌ها و پیروزی در مقابل تیم‌های NiP و Alliance به عنوان سومین تیم منطقه اروپا راهی مسکو خواهد شد.

در بخش اروپا شاهد قدرت‌نمایی تیم Alliance بودیم که به رهبری آیدین سارکوهی معروف به iNSaNiA در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود ولی با این حال نتوانست به مرحله بعدی صعود کند. آیدین سارکوهی قبل از حضور در میادین بازی Dota 2 یکی از بازیکنان مطرح بازی Heroes of Newerth بوده است که در حال حاضر به عنوان کاپیتان تیم سوئدی Alliance این تیم را هدایت می‌کند. آخرین شانس تیم Alliance برای کسب جواز حضور در مرحله اصلی مسابقات EPICENTER Major حضور در مسابقات StarLadder ImbaTV Dota 2 Minor Season 2 و صعود به فینال مسابقات خواهد بود.

Puppey Kuroky

وضعیت تیم‌ها در مرحله گروهی - منطقه اروپا

تیمبردباخت
Team Secret۶۱
Ninjas in Pyjamas۵۲
OG۵۲
Team Liquid۳۴
Alliance۳۴
Aachen City Esports۳۴
The Final Tribe۲۵
Team Singularity۱۶

در بخش انتخابی منطقه CIS مسابقات EPICENTER Major شاهد برگزاری فرمت مشابه با بخش اروپا بودیم؛ با این تفاوت که فقط دو تیم از این بخش راهی مرحله اصلی خواهند شد. در مرحله گروهی مسابقات سه تیم Virtus Pro ،Natus Vincere و Gambit Esports با کسب شش برد و یک باخت و داشتن امتیاز یکسان برای مشخص کردن صدرنشین یک بار دیگر به صورت Best-of-one با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت تیم Gambit با برد هر دو تیم به عنوان اولین تیم منطقه راهی مرحله اصلی مسابقات شد. در بخش حذفی مسابقات نیز با اینکه تیم NaVi توانست از بخش برنده‌ها راهی فینال انتخابی شود، ولی تیم Virtus Pro با کسب نتیجه ۳:۲ به عنوان تیم دوم منطقه راهی مسکو خواهد شد.

Virtus Pro Dota 2

وضعیت تیم‌ها در مرحله گروهی - منطقه CIS

تیمبردباخت
Gambit Esports۶۱
Natus Vincere۶۱
Virtus Pro۶۱
Winstrike Team۴۳
Team Empire۳۴
Black Hornets Gaming۲۵
Team Spirit۱۶
FlyToMoon۰۷

با این حساب پنج تیم Gambit Esports ،Virtus Pro ،Team Secret ،Team Liquid و OG اولین تیم‌هایی هستند که راهی مرحله اصلی مسابقات EPICENTER Major شده‌اند. مراحل انتخابی مناطق دیگر به زودی به پایان خواهد رسید و لیست تیم‌های مناطق آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، چین و جنوب شرقی آسیا منتشر خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده