// یکشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵

Call of Duty: Black Ops 5 در سال 2020 عرضه می‌شود

اکتیویژن تغییراتی را در روند عرضه نسخه‌های بعدی Call of Duty اعمال کرده است و بازی Call of Duty: Black Ops 5، در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

شرکت اکتیویژن (Activision)، ناشر مجموعه Call of Duty، اخیرا تغییراتی را اعمال کرده است که روی روند ساخت نسخه‌های بعدی این مجموعه توسط استودیوهای بازی‌سازی کالاف دیوتی تاثیر گذاشته است. قرار بود استودیو اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) و استودیو ریون سافتور (Raven Software) نسخه سال ۲۰۲۰ کالاف دیوتی را بسازند، اما یکی از منابع داخلی کوتاکو اعلام کرده است که پروژه این استودیو در وضعیت مناسبی قرار ندارد. ازاین‌رو اکتیویژن تصمیم گرفته است که استودیو تری آرک (Treyarch) را برای ساخت نسخه بعدی Call of Duty انتخاب کند. به‌عبارتی بازی Call of Duty: Black Ops 5 در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیو تری آرک وظیفه ساخت Call of Duty بعدی را برعهده دارد و استودیو اسلج‌همر گیمز و ریون سافتور از جنبه‌های دیگری به تری آرک کمک می‌کنند. یکی از موارد در نظر گرفته شده، خلق یک بخش تک‌نفره است؛ بخشی که جای خالی آن در بازی Call of Duty: Black Ops 4 حس می‌شد. همچنین اعلام شده است که این بازی برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس عرضه می‌شود. از آن‌جایی که سال ۲۰۲۰ برای عرضه انتخاب شده است، می‌توان حدس زد که چه زمانی کنسول‌های نسل بعد در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این خبر بدین معنا است که استودیو تری آرک باید یک سال فرآیند ساخت بازی خود را زودتر آغاز کند و این شرایط سخت و حساسی برای کارمندان و تیم توسعه‌دهنده تری آرک به‌وجود می‌آید. دراین‌میان اشاره کنم که روند ساخت Call of Duty: Black Ops 5 از زمان انتشار نسخه چهارم آغاز شده است، اما در شرایط کنونی تری آرک مجبور است تغییرات کلیدی و حیاتی را اعمال کند تا پروژه‌شان در زمان مورد نظر آماده شود، زیرا با یک بازی AAA پرطرفدار طرف هستیم.

ازطرفی به‌نظر می‌رسد استودیو اسلج همر گیمز روزهای خوبی را در این دو سال گذشته پشت سر نگذاشته است. بازی Call of Duty: WWII با اینکه فروش خوبی را به ثبت رساند، اما برای این مجموعه تاثیر گذار نبوده است. همچنین گفته شده است که اسلج‌همر گیمز و استودیو ریون سافتور در طول همکاری‌شان، روابط خوبی را با یکدیگر نداشته‌اند و در بخش‌های مختلف توسعه‌ی بازی، وارد بحث شده‌اند. احتمال می‌رود همین مورد دلیلی است که اکتیویژن تغییرات ذکر شده را اعمال کرده است تا در زمان مناسب، بهترین تصمیم را بگیرد.

با تمام این تفاسیر موفقیت Call of Duty: Black Ops 5، به همکاری تری آرک، اسلج‌همر گیمز و ریون بستگی دارد و باید منتظر اخبار بیشتر حول همکاری این سه استودیو بمانیم. نظر شما کاربران زومجی چیست؟


منبع AOTF
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده