نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۵

فروش سینمای ایران نسبت به رمضان ۹۷ افت کرده است

رئیس انجمن سینماداران از افت فروش ۳۰ درصدی سینمای ایران نسبت به رمضان ۹۷ صحبت کرده است.

بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران به تازگی در مصاحبه‌ای از افت فروش سینمای ایران نسبت به سال گذشته صحبت کرده است. وی در ابتدای صحبت‌هایش در مورد اکران فیلم‌ها در رمضان ۹۸ به شرح زیر گفت:

متاسفانه بر خلاف آنچه که تصور و برنامه‌ریزی می‌شد، فیلم‌های اکران دوم در فروش تا امروز موفق نبودند و نتوانستند مخاطبان را به سینما جذب کنند.

وی در ادامه آمار دقیق‌تری را به شرح زیر بیان کرد:

به جز فیلم سامورایی در برلین، پنج فیلم دیگر حتی نتوانستند حدود سه الی چهار درصد مخاطبان فعلی سینما را جذب کنند. البته نمی‌توان تمامی تقصیرها را به گردن کیفیت فیلم‌ها انداخت.

متری شیش و نیم

اشرفی در ادامه با اشاره به مسئولیت شورای صنفی در برنامه‌ریزی اکران فیلم‌ها گفت:

به جز سال‌های ۹۵ و ۹۶ ما تقریبا هر سال در ماه مبارک رمضان با کاهش فروش مواجه بودیم اما این کاهش امسال بسیار بیشتر از سال‌های قبل است. در سال‌های گذشته با اجرای طرح افطار تا سحر فیلم‌ها تا سحر به نمایش درمی‌آمدند و همچنین صداوسیما و رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها نیز از این طرح حمایت می‌کردند اما امسال ما حمایت صداوسیما را نداریم و تبلیغات خوبی نیز برای این طرح انجام نشده است.

رئیس انجمن صنفی سینماداران با اشاره به سیاست‌های فروش بلیط ادامه داد:

امسال شورای صنفی نمایش تصمیم گرفت تا قبل از افطار بلیت فیلم‌ها نیم‌بها باشد. با احترام به این تصمیم باید بگویم اگر نیم‌بها بودن بلیت سینماها به بعد از افطار موکول می‌شد و مانند سال‌های گذشته عمل می‌شد، قطعا وضعیت فروش فیلم‌ها بسیار بهتر از چیزی بود که امروز شاهد آن هستیم.

وی افزود:

نیم‌بها نشدن بلیت فیلم‌ها در بعد از افطار حتی روی اکران فیلم‌های نوروزی که نمایش آنها همچنان ادامه دارد، تاثیر گذاشته است. مثلا فیلم‌هایی مانند چهار انگشت و متری شش و نیم، قبل از ماه رمضان از فروش خوبی برخوردار بودند.

محمد قاصد اشرفی در انتهای صحبت‌هایش گفت:

میزان فروش فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ حدود ۳۰ درصد افت داشته که این میزان افت بسیار بالاست و حتی در نحوه مدیریت سالن‌های سینمایی و پوشش هزینه‌های آنها تاثیر مستقیم گذاشته و آن را با مشکل مواجه کرده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های رئیس انجمن سینماداران چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده