// شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۶

اسکوئر انیکس روند ساخت بازی Project Prelude Rune را متوقف کرد

شرکت اسکوئر انیکس به‌تازگی اعلام کرده که دیگر ساخت بازی Project Prelude Rune را ادامه نخواهد داد و استودیو ایستولیا (Istolia) را نیز که مسئول توسعه‌ی آن بود، تعطیل کرده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، شرکت اسکوئر انیکس اعلام کرده که دیگر روند توسعه‌ی بازی Project Prelude Rune را ادامه نخواهد داد. این شرکت بزرگ همچنین عنوان کرده که استودیو ایستولیا (Istolia) را نیز که وظیفه‌ی ساخت بازی را بر عهده داشت، تعطیل کرده است. کارکنان این استودیو نیز قرار است در بین سایر استودیوهای شرکت Square Enix تقسیم شوند و به کار خود ادامه دهند.

این اتفاق درست پس از خروج هیدئو بابا، کارگردان این بازی، از مجموعه‌ی اسکوئر انیکس اتفاق افتاد و در پی آن وب‌سایت و تمامی حساب‌های کاربری و سایر موارد مرتبط با این بازی نیز حذف و غیرفعال شدند. بازی Project Prelude Rune که پیش‌تر و در سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود، قرار بود به عنوان یک اثر انحصاری پلی استیشن 4 و در سبک نقش آفرینی با اقتباس از افسانه‌های غربی ساخته شود. این بازی که بودجه‌ی زیادی نیز برای آن در نظر گرفته شده بود، در مراسم Tokyo Game Show 2018 و به‌دنبال انتشار یک تریلر، توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند.

به‌نظر نمی‌رسید که اسکوئر انیکس قصد لغو کردن این بازی را داشته باشد؛ یا حداقل این‌چنین گمان می‌رفت که مراحلی از توسعه‌ی آن را پیش ببرد به این امید که تولید و انتشار نهایی آن قطعی شود. پیش‌تر و پس از لغو شدن بازی Scalebound توسط پلاتینیوم گیمز بود که این شرکت نشان داد که این امر چقدر می‌تواند برای طرفداران ناراحت کننده باشد. هنگامی که به کیفیت نهایی مجموعه‌ی Tales of که کارگردانی آن توسط هیدئو بابا انجام گرفته می‌اندازیم، تازه متوجه می‌شویم که می‌توان تمامی تقصیرات را در مورد لغو شدن Project Prelude Rune متوجه او کرد. البته نباید از این مساله نیز غافل شد که شاید مشکلات جدی از جانب اسکوئر انیکس موجبات خروج وی را فراهم کرده باشند.

نظرات خود را در رابطه با این خبر با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده