نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱

کارگردان انیمیشن‌های Ghost In The Shell انیمه‌ای جدید خواهد ساخت

مامورو اوشی که کارگردانی سه انیمیشن مجموعهٔ Ghost in the Shell (شبح درون پوسته) را در کارنامه دارد، انیمه‌ای جدید خواهد ساخت که در سال ۲۰۲۰ روی آنتن خواهد رفت.

مامورو اوشی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تصویرگر مانگا (کتاب‌های داستان مصور) اهل کشور ژاپن، تصمیم به ساخت انیمه‌ای جدید گرفته است که این سریال در سال ۲۰۲۰ و در کشور ژاپن روی آنتن خواهد رفت. شرکت ایچیگو انیمیشن (Ichigo Animation) که استودیویی جدید و زیرمجموعهٔ شرکت بزرگ ایچیگو است، قرار است با سپردن این پروژه به مامورو اوشی، انیمه‌ای جدید برای طرفداران این ژانر بسازد و تولید کند.

طبق گزارش سایت Anime News Network، شرکت ایچیگو انیمیشن شرکتی نوپا است که در تاریخ ۴ آوریل سال جاری (۱۵ فروردین) به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و در اولین تصمیم مسئولان این استودیو، مامورو اوشی تهیه‌کنندگی و ساخت انیمه‌ای جدید را برای آن‌ها انجام خواهد داد. این انیمه برای پخش در سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است و در کشور ژاپن روی آنتن خواهد رفت و مشخص نیست روی سرویس‌های استریم معروف برای پخش جهانی خواهد رفت یا خیر. گفتنی است مامورو اوشی ایدهٔ ساخت انیمهٔ جدید را از نزدیک به دَه سال قبل در سر داشته است و طی این سال‌ها همواره روی این پروژه در کنار دیگر کارهای خود، کار کرده است و در واقع داستان اصلی و فیلمنامه از خود مامورو اوشی بوده و وی کارگردانی این کار را هم بر عهده خواهد داشت.

Mamoru Oshii

مامورو اوشی کارگردانی سریال The Wonderful Adventures of Nils (ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز نیلز)، انیمه Belle and Sebastian (بل و سباستین) و همچنین فیلم‌های Ghost in the Shell (شبح درون پوسته)، Ghost in the Shell 2: Innocence (شبح درون پوسته ۲: اینوسنسو) و Ghost in the Shell 2.0 (شبح درون پوسته ۲) را نیز در کارنامه دارد. انیمه Ghost in the Shell یکی از انیمه‌های متفاوت شرقی بود که توانست در دهه ۹۰ میلادی مقبولیت و محبوبیت زیادی در بین غربی‌ها پیدا کند. Ghost in the Shell برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ به عنوان یک مانگا که توسط ماسامونه شیرو نوشته شده بود، چاپ شد. از آن زمان تاکنون، چند مجموعهٔ تلویزیونی، بازی ویدیویی و فیلم سینمایی از این مانگا اقتباس شده است. اولین انیمهٔ ساخته‌شده از روی داستان «شبح در پوسته»، در سال ۱۹۹۵ روی پردهٔ سینما رفت که با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین همراه شد و بعد از آن چهار نسخهٔ سینمایی دیگر نیز ساخته شد. همچنین از مجموعه‌های تلویزیونی اقتباس‌شده از مانگای ماسامونه شیرو می‌توان به Ghost in the Shell: Arise (شبح درون پوسته: قیام) و Ghost in the Shell: Stand Alone Complex (شبح درون پوسته: پیچیدگی ممتاز) اشاره کرد.

گفتنی است آخرین فیلم این مجموعه را روپرت سندرز کارگردانی کرد که در سال ۲۰۱۷ روی پردهٔ سینما رفت و اولین لایو اکشن این مجموعه بود. در این فیلم علاوه بر اسکارلت جوهانسون، بازیگرانی چون مایکل پیت، میکائیل وینکات، ژولیت بینوش، پیلو اسبک و تاکشی کیتانو حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم Ghost In The Shell امتیازات متوسطی را از منتقدان دریافت کرد و با بودجهٔ ساخت ۱۱۰ میلیون دلاری، فروشی ۱۶۹ میلیون دلاری در گیشه داشت.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده