// جمعه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۵

اپلیکیشن Steam Link برای iOS منتشر شد

شرکت ولو اعلام کرده که پس از مذاکراتی که با شرکت اپل داشته، بالاخره مجوز عرضه‌ی نسخه‌ی iOS اپلیکیشن Steam Link را دریافت کرده است.

تقریبا یک سال از عرضه‌ی اپلیکیشن Steam Link روی پلتفرم اندروید می‌گذرد و کاربرانی که دارای گوشی‌های موبایل اندرویدی هستند، توانسته‌اند که با این برنامه‌ی مفید، بازی‌های اکانت استیم خود را به شکل استریم روی دستگاه‌های موبایل خود نیز تجربه کنند. اما همان‌طور که پیش‌تر در زومجی خواندید، نسخه‌ی iOS این برنامه به دلیل یک‌سری محدودیت از جانب شرکت اپل، امکان عرضه شدن در فروشگاه اپل استور را نداشت. براساس گفته‌ی شرکت Apple این برنامه یک‌سری از قوانین فروشگاه اپل اپ استور را نقض کرده بود و باید برای عرضه شدن در آن این موارد مرتفع می‌شدند.

حال و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، این موارد رفع شده و کاربرانی که دارای گوشی آیفون یا تبلت‌های آیپد هستند می‌توانند اپلیکیشن استیم لینک را از فروشگاه اپل استور دریافت کنند. پیش‌تر نیز شرکت ولو برای عرضه‌ی دستگاه Steam Link خود تخفیفات متعددی را درنظر گرفته بود تا این دستگاه به قیمتی ارزان‌تر به دست طرفداران برسد. اپلیکیشن Steam Link نیز که دارای نام مشابهی با دستگاه است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا بازی‌هایی را که در حساب کاربری استیم خود دارند، روی گوشی موبایل خود استریم کنند. کسانی نیز که دستگاه فیزیکی را در اختیار داشته باشند، می‌توانند بازی‌های خود را از طریق کابل HDMI روی تلویزیون خود استریم کنند. همچنین کسانی نیز که از تلویزیون‌های شرکت اپل استفاده می‌کنند، می‌توانند از این اپلیکیشن برای استریم بازی روی دستگاه خود استفاده کنند.

استیم لینک (Steam Link)

یکی از دلایل مخالفت ابتدایی شرکت اپل با انتشار این برنامه در فروشگاه اپل استور این بود که براساس قوانین و سیاست‌های این کمپانی می‌بایستی درصدی از میزان فروش بازی‌هایی که از طریق این برنامه تردپارتی به‌دست کاربر می‌رسیدند، از آنِ شرکت Apple می‌شد. شکی نیست که اپل دوست ندارد که کاربران از طریق فروشگاه و بستری که اپل در اختیار دارد، اقدام به خرید بازی‌های شبکه‌ی استیم کنند. اپل حتی در راستای مقابله با این تهدید، اپلیکیشن‌هایی را که تلاش می‌کردند با انتقال کاربر به یک فروشگاه خارجی دیگر (از طریق اپل استور) این قانون و سیاست را دور بزنند، مسدود و از فروشگاه خود حذف کرد.

شرکت Valve برای حل این مساله راه‌حلی پیدا کرده و در پی آن نسخه‌ی iOS را طوری طراحی کرده که برخلاف نسخه‌ی اندرویدی، در حالت Big Picture اجرا شود تا در نحوه‌ی اتصال به نسخه‌ی دسکتاپ برنامه‌ی استیم تغییراتی ایجاد کند و آن را کلی‌تر کند و مورد تایید اپل قرار دهد. از آن‌جایی نیز که نسخه‌ی دسکتاپ استیم دارای فروشگاه مختص به خود است، پس طبیعی است که اپل اجازه‌ی دسترسی به فروشگاه را از طریق اپل استور به Steam Link ندهد. برای تجربه‌ی این استریم کاربر نیازمند یک اتصال اینترنت بی‌سیم با پهنای باند ۵ گیگاهرتز یا اتصال از طریق کابل LAN به‌همراه یک کنترلر استیم، کنترلرهای Mfi یا کنترلرهایی که دارای بلوتوث هستند، است.

شرکت استیم تنها کمپانی‌ای نیست که این‌چنین اپلیکیشنی برای استریم بازی‌های خود تهیه کرده است. شرکت سونی نیز با ساخت یک اپلیکیشن این امکان را برای کاربران پلی استیشن 4 فراهم کرده که بازی‌های خود را روی گوشی‌های موبایل استریم کنند.

نظرات خود را در رابطه با این اپلیکیشن با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده