نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum

فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum با بازی کیانو ریوز، مدتی است که  روی پرده سینماها رفته و توانسته تا حد زیادی، نظر منتقدان را جلب و امتیازات خوبی دریافت کند.

فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum یا در زبان فارسی «جان ویک: بخش ۳ - پارابلوم» یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام، هیجان‌انگیز و جنایی شرکت سامیت اینترتینمنت (Summit Entertainment) است که به‌دست چاد استاهلسکی، کارگردان فیلم John Wick (جان ویک) و فیلم John Wick: Chapter 2 (جان ویک: بخش ۲) ساخته شده است. در فیلم جان ویک: بخش ۳ - پارابلوم، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون کیانو ریوز در نقش جان ویک، هلی بری در نقش سوفیا (یک قاتل و دوست نزدیک جان ویک)، لارنس فیشبرن در نقش باوری کینگ، مارک داکاسیوس در نقش زیرو (قاتل اصلی فیلم)، آسیا کیت دیلون در نقش قاضی، لنس ردیک در نقش چارون، آنجلیکل هیستون در نقش کارگردان، ایان مک‌شین در نقش وینستون، سعید تغماوی در نقش الدر، جیسون منتزوکس در نقش تیک تاک من (یک قاتل) و رابین لرد تیلور در نقش ادمینستریتور و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم جان ویک: بخش ۳ - پارابلوم در تاریخ ۹ می سال جاری (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) در سینماهای شهر بروکلین و در روز ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) در سینماهای شهر لس آنجلس به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۷۴ را از بین ۳۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این فیلم برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۹ (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) تنظیم شده است. به‌طور کلی می‌توان گفت که این فیلم تا به این لحظه امتیازات مثبت و خوب زیادی دریافت کرده است. تعداد زیادی از منتقدان صحنه‌های اکشن و مبارزه‌ای این اثر را تحسین کردند. از طرف دیگر، آن‌ها نحوه عملکرد و ایفای نقش کیانو ریوز هم از جمله نقاط مثبت و قوت این فیلم اکشن می‌دانند.

از آن‌جا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum در سینماهای شهر بروکلین و همچنین لس آنجلس می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در قسمت سوم مجموعه اکشن و بسیار هیجان‌انگیز، یک جایزه جهانی ۱۴ میلیون دلاری برای شکار جان ویک (با بازی کیانو ریوز) که قاتل بسیار بزرگ و سرسختی محسوب می‌شود، گذاشته شده است. همین موضوع هم باعث شده که یک ارتش بسیار بزرگ از قاتلان مشهور و جایزه‌بگیر، به‌دنبال او بیفتند تا سر او را برای کسب کردن این جایزه ببرند. قربانی او یکی از اعضای رده بالای یک سازمان تروریستی بین‌المللی بود که دستور قتل جان ویک را صادر کرده بود. با اینکه جان ویک باید به سرعت اعدام می‌شد، اما ویلسون به او یک فرصت یک ساعته، پیش از باطل شدن عضویتش به او داد. حال جان به‌عنوان یک قاتل حرفه‌ای از تمامی مهارت‌ها و توانایی‌ها که دارد، باید برای جنگیدن و کشتن افرادی که قصد کشتن او را دارند، استفاده کند تا زنده از شهر نیویورک خارج شود.

John Wick 3: Parabellum

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum بیندازیم:

پیتر سوبچینسکی | RogerEbert.com

۱۰۰ از ۱۰۰

در این فیلم صحنه‌های طنز غیرمنتظره‌ای وجود دارد که کاملا شما را غافلگیر خواهد کرد.

پیتر تراورس | رولینگ استون

۹۰ از ۱۰۰

فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum به کارگردانی چاد استاهلسکی و با بازی کیانو ریوز در نقشی که برای ایفای آن متولد شده است، آنقدر هیجان انگیز است و صحنه‌های غافلگیر کننده‌ای دارد که شما به‌جای خسته شدن از مدت زمان تقریبا ۱۳۰ دقیقه‌ای این اثر، مدام به این فکر می‌کنید که قسمت چهارم چگونه خواهد بود و چطور باید صبر کرد.

گریفین شیلر | پلی فهرست

۸۳ از ۱۰۰

به‌طور قطع می‌توان گفت که فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum یک اثر پر انرژی و هیجان انگیز است. این اثر همچنان مسیر خود را ادامه می‌دهد تا قسمت چهارم را هم به روی پرده سینماها ببرد؛ قسمت چهارمی که قطعا با انرژی انفجاری خود از قسمت‌های قبلی سبقت می‌گیرد و عملکرد عالی‌ای دارد.

مایک رایان | آپروکس

۸۰ از ۱۰۰

درست همانند خود جان ویک، قسمت سوم این مجموعه حسی مانند یک ماشین مبارزه‌ای پر قدرت و بی‌رحم را دارد. البته که می‌توان گفت که این اثر، بهترین قسمت این مجموعه تا به امروز محسوب می‌شود و حتی از قسمت اول هم سبقت گرفته است. لحظه‌هایی در فیلم فیلم جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم وجود داشت که من با خودم می‌گفتم «خب، من هیچوقت چنین صحنه‌ای را ندیده‌ام».

John Wick 3: Parabellum

الیسون شو میکر | کانسیکوئنس آو ساوند

۷۵ از ۱۰۰

فیلم جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم یک اثر دلهره‌آور، هیجان‌انگیز، غافلگیر کننده و برخی اوقات هم خنده‌دار است که حول محور یک بازیگر فوق‌العاده می‌چرخد.

الیسا ویلکینسون | وکس

۷۰ از ۱۰۰

می‌توان گفت که در این اثر، در میان تمام شخصیت‌ها و هنرمندان، جان ویک به معنای واقعی کلمه پادشاهی می‌کرد.

کریس برسانتی | مجله اسلنت

۶۳ از ۱۰۰

صحنه‌های اکشن و مبارزه‌ای به همان خشنی‌ای است که شما انتظار دارید. بااین‌حال، از آنجایی که سبک این صحنه‌ها تا حد زیادی شبیه به دو قسمت اول این مجموعه است، باعث می‌شود که به نسبت، تاثیر کمتری روی شما بگذارد و کمتر از قبل شما را شگفت‌زده کند.

دیوید ادلستاین | مجله نیویورک (ولچر)

۵۰ از ۱۰۰

این فیلم باید سراسر شگفتی می‌بود، به طوری که فقط با کلمه «واو» آن را وصف کرد اما کاملا حس خسته کنندگی، خودخواهانه و پرادعایی را به مخاطب القا می‌کرد؛ آن هم به همراه معدود صحنه‌های مبارزه‌ای که واقعا بیننده را به وجود می‌آورد. کاملا مشخص است که ادامه دادن مسیری که در اصل خالی و پوچ است، چنین نتیجه‌ای هم خواهد داشت.

لازم به ذکر است که این اثر توانسته رتبه ۴۸ را در فهرست بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خیلی خوب و بسیار سرگرم کننده بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد تقریبا بخش زیادی از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

John Wick 3: Parabellum


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده