نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۶

فروش نینتندو سوییچ در ژاپن از پلی استیشن 4 پیشی گرفت

سرانجام جدیدترین کنسول نینتندو در ژاپن از پلی استیشن 4 جلو افتاد و نینتندو سوییچ اکنون رتبه اول این کشور را در اختیار دارد.

هرچند آمار فروش کنسول پلی استیشن 4 خیره‌کننده بوده است و این محصول سونی در اکثر نقاط دنیا محبوبیت بالایی دارد، ولی این کنسول در ژاپن نسبت به آنچه انتظار می‌رفت موفقیت کمتری به‌دست آورده است. در همین راستا در جدیدترین اخبار کنسول های بازی مطلع شدیم که نینتندو سوییچ سرانجام توانسته است در ژاپن از پلی استیشن 4 پیشی بگیرد.

افرادی که آمار فروش کنسول‌ها را دنبال می‌کنند، از مدت‌ها قبل منتظر شنیدن این خبر بودند و با توجه به میزان فروش این دو کنسول می‌شد حدس زد که کنسول نینتندو به‌زودی در ژاپن از پلی استیشن 4 جلو می‌افتد. اکنون این اتفاق رخ داده است و به گزارش فامیتسو، سوییچ موفق شده است با فروشی برابر با ۸ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۶۳۷ واحد از کنسول سونی با فروشی معادل ۸ میلیون و ۷۷ هزار و ۷۵۶ واحد (ترکیب فروش مدل معمولی و پلی استیشن 4 پرو) سبقت بگیرد و به پرفروش‌ترین کنسول این نسل در ژاپن تبدیل شود.

این آمار وقتی جالب‌تر می‌شود که در نظر بگیریم پلی استیشن 4 در ماه فوریه ۲۰۱۴ در ژاپن عرضه شد و نینتندو سوییچ در ماه مارس ۲۰۱۷، یعنی حدود سه سال بعد از آن. البته چنین موضوعی تا حدودی پیش‌بینی هم می‌شد؛ چرا که بازار کنسول‌ها در ژاپن طی سال‌های اخیر دستخوش تغییرات عظیمی شده است و کنسول‌های خانگی دیگر آن محبوبیت سابق را در این کشور ندارند؛ در حالی که کنسول‌های دستی همچنان طرفداران زیادی دارند و سوییچ هم به‌علت ساختار خاص خود و البته بازی‌های خوش‌ساخت و متنوع آن توانسته است به وسیله‌ای محبوب بین گیمرهای ژاپنی تبدیل شود.

از طرف دیگر فروش جهانی پلی استیشن 4 تا امروز فوق‌العاده بوده است و این کنسول فاصله زیادی تا رسیدن به باشگاه کنسول‌های صد میلیونی ندارد؛ عدد بزرگی که باعث می‌شود با وجود موفقیت سوییچ در سراسر دنیا، شک و تردیدهایی در مورد سبقت گرفتن این کنسول از پلی استیشن 4 داشته باشیم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده