نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶

دیزنی کنترل کامل شبکه هولو را به دست گرفت

دیزنی پس از توافق با کامکست، رسما کنترل کامل شبکه هولو را به دست گرفت و سهام کامکست نیز حدود ۵ سال دیگر واگذار خواهد شد.

کمپانی والت دیزنی مدتی است که رسما اعلام کرده که به دنبال تصاحب و کنترل کامل شبکه هولو (Hulu) است و بدین منظور مذاکرات با کمپانی کامکست را که ان بی سی یونیورسال (NBCUniversal) زیر مجموعه آن است، برای خرید ۳۳ درصد سهام این کمپانی در این سرویس استریم آغاز کرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این مذاکرات به نتیجه رسیده است. روز گذشته دیزنی و کامکست اعلام کردند که طبق یک توافق و قرارداد جدید، دیزنی کنترل تمامی بخش‌های شبکه Hulu را برای گسترش و توسعه آن در اختیار گرفته است. این قرارداد خیلی سریع اجرایی خواهد شد، اما کامکست همچنان ۳۳ درصد سهام خود در این سرویس استریم را در اختیار خواهد داشت.

Comcast

در واقع کامکست و دیزنی یک توافقنامه پنج ساله امضا کرده‌اند تا دیزنی تا سال ۲۰۲۴ کنترل تمام شبکه هولو را در اختیار داشته باشد. در اوایل سال ۲۰۲۴، کامکست می‌تواند به دیزنی پیشنهاد فروش ۳۳ درصد سهام NBCUniversal در این شبکه را بدهد و دیزنی سرانجام می‌تواند این سهام را خریداری کند. علاوه بر این، دیزنی می‌تواند سهام NBCUniversal را در بازار با ارزش واقعی و عادلانه به فروش برساند. بخش دیگری از این توافق بزرگ این بود که کامکست موافقت کرد تا تمامی محصولات NBCUniversal تا سال ۲۰۲۴ از شبکه هولو نیز منتشر شود و پس از آن می‌تواند در مورد ادامه حضور محصولات یا قطع همکاری و پخش آن از طریق هولو تصمیم گیری کند. ارزش سهام NBCUniversal در شبکه Hulu تا سال ۲۰۲۴ حدود ۲۷.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

از زمان نهایی شدن توافق والت دیزنی با فاکس قرن بیستم، دیزنی بودجه هولو را برای گسترش محصولات آن افزایش داده و همچنین طی این مدت شاهد تایید سریال‌های بیشتری توسط بخش تلویزیونی مارول برای هولو بودیم که ماه گذشته ساخت سریال Ghost Rider (گوست رایدر) و سریال Helstrom (هل استروم) برای Hulu تایید شد. علاوه بر این، مدتی پیش سریال Runaways (فراری‌ها)، توسط هولو برای فصل سوم تمدید شده بود. همچنین ماه بهمن گذشته، مارول و هولو از امضای قرارداد همکاری برای ساخت چهار سریال انیمیشنی بزرگسالانه جدید خبر داده‌اند. این چهار انیمیشن سریالی شامل سریال M.O.D.O.K، سریال Hit-Monkey، سریال Howard the Duck و سریال Tigra and Dazzler Show خواهد بود. همچنین این آثار قرار است دارای یک کراس اور به نام The Offenders نیز باشند.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده