نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰

طاها گشت: انواع بلیط هواپیما را بشناسید!

همواره در زمان خرید بلیط هواپیما با انواع اقسام بلیط‌ها روبه‌رو می‌شویم که مدل و نام‌های متفاوتی دارند. در مطلب به انواع بلیط‌ها نگاهی انداخته‌ایم.

بلیط هواپیما برگه یا سندی الکترونیکی است که مسافر پس از اجاره یک صندلی در پروازی مشخص و پرداخت هزینه آن دریافت می‌کند و شما ممکن است هنگام خرید بلیط هواپیما مردد باشید که چه نوع آن را باید انتخاب کنید. این سند که توسط شرکت هواپیمایی صادر می‌شود تایید می‌کند که مسافر حق برخورداری و استفاده از یک صندلی در پرواز، براساس نوع بلیط خریداری شده مانند اکونومی، بیزینس و فرست، حق استفاده از چه امکاناتی را دارد.

بلیط هواپیما

امروزه خرید بلیط هواپیما به‌صورت آنلاین و دریافت بلیط به‌صورت سندی الکترونیکی امری بسیار عادی و مرسوم است و آشنایی با برخی اصطلاحات و نام‌ها خرید را برای مسافر راحت‌تر می‌کند. به‌طور مثال بلیط هواپیما حدود ۱۰ نوع مختلف دارد. که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع بلیط هواپیما:

  • یک طرفه
  • دارای توقف
  • توقف اجباری
  • رفت و برگشت
  • رفت و برگشت با مقاصد متفاوت
  • دارای چند توقف
  • رفت و برگشت دو مقصدی
  • رفت و برگشت سه مقصدی
  • بلیط های کلاس ترکیبی
  • بین‌المللی ایرپس

بلیط هواپیما یک طرفه:

بیشتر مسافران بلیط‌هایی برای مقصد و بازگشت از مقصد خریداری می‌کنند. اما بااین‌حال اگر در حال نقل مکان، سفر به خانه و ... باشید در برخی موارد بلیط‌های یک طرفه از مبدا به مقصد مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای پرواز صادر می‌شوند.

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما دارای توقف:

برخی از مسیر‌ها، پرواز مستقیم ندارند و مسافر مجبور به توقفی در حدود ۲۴ ساعت در فرودگاه می‌شود. در این صورت مسافر با تهیه یک بلیط به مقصد می‌رسد. اما تا رسیدن به مقصد مجبور به توقف در فرودگاه می‌شود.

بلیط هواپیما با توقف اجباری:

به این نوع بلیط‌ها اصطلاحا لی اور نیز گفته می‌شود. این نوع بلیط مربوط‌به پرواز‌هایی می‌شود که هواپیما مجبور به توقف برای مواردی همچون سوخت‌گیری و ... است. در این پرواز‌ها معمولا مسافر مجبور به خروج از هواپیما نیست و خیلی نیز زمان نمی برد.

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما رفت و برگشت:

این نوع بلیط رایج ترین در انواع بلیط ها است و معمولا برای پروازهایی صادر می‌شود که از یک مبدا به مقصد و سپس برای بازگشت از مقصد به مبدا است که در هنگام خرید مسافر دو بلیط دریافت می‌کند و هزینه آن بسیار کمتر از خرید تک تک بلیط برای مبدا به مقصد و مقصد به مبدا است.

بلیط هواپیما رفت و برگشت با مقاصد متغیر:

این بلیط برای مواردی است که از یک مبدا به مقصد می‌روید اما برای بازگشت از شهری دیگر به مبدا باز می‌گردید. به‌طور مثال شما از تهران به سنت پترزبورگ سفر خواهید کرد اما برای بازگشت به هر دلیلی از مسکو به سمت تهران باز می‌گردید.

بلیط هواپیما دارای چند توقف:

این نوع بلیط معمولا توسط آژانس ها برای مسافران یک تور گروهی مستقیم از شرکت‌های هواپیمایی خریداری می‌شود. که مسافران در مقاصد مختلف برای بازدید توقف‌هایی تقریبا طولانی یا بیشتر از ۲۴ ساعت دارند. این نوع بلیط‌ها خود به دو نوع رفت و برگشت دو مقصدی و سه مقصدی تقسیم می‌شوند.

بلیط های هواپیما کلاس ترکیبی:

این نوع بلیط به مسافران این امکان را می‌دهد تا در طول پرواز‌های مختلف، کلاس‌های پروازی مختلفی را تجربه کنند. این کلاس‌های پروازی می‌توانند ترکیبی از اکونومی، بیزینس و فرست باشد. این بلیط گاهی با عنوان انگلیسی خود Mixed Class Ticket نیز گفته می‌شود.

بلیط های هواپیما بین‌المللی ایرپس:

این مورد را با بلیط هواپیما خارجی اشتباه نگیرید. شاید اصلا هیچ وقت به این نوع بلیط برنخورید که چرا در برخی از آژانس ها و برخی از کشور ها به فروش می‌رسد. این نوع بلیط هزینه بسیار زیادی دارد و به مسافر این امکان را می‌دهد در بین چند فرودگاه که می‌خواهد و در هز زمانی‌که بخواهد، پروازی راحت داشته باشد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده