نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۷

جرج آر آر مارتین توافق با سازندگان Game of Thrones در مورد عدم انتشار کتاب‌های خود را تکذیب کرد

نویسنده ترانه یخ و آتش شایعات در مورد به پایان رسیدن کار روی دو کتاب آخر این مجموعه را رد کرد.

چند روز قبل خبری منتشر شد که طرفداران مجموعه کتاب‌های ترانه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) را به‌شدت خوشحال کرد؛ خبری که از کامل شدن دو کتاب آخر این مجموعه توسط جرج آر آر مارتین حکایت داشت، ولی اکنون مارتین با تکذیب این ماجرا به تمامی شایعات پایان داده است.

همه‌چیز از جایی شروع شد که ایان مک‌الینی، بازیگر نقش سر باریستان سلمی در مجموعه بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در گفتگویی با طرفداران این سریال به کتاب‌های مارتین اشاره کرد و از کامل شدن آن‌ها گفت:

جرج در حال حاضر کار روی کتاب‌های ششم و هفتم را تمام کرده است و این مجموعه هم در نهایت با هفت کتاب به کار خود پایان خواهد داد. کتاب‌ها به این دلیل تا امروز منتشر نشده‌اند که جرج با دیوید و دن، خالقان بازی تاج و تخت توافق کرده بود که آن‌ها را تا زمان اتمام پخش سریال منتشر نکند.

این صحبت‌ها در سایت‌های خبری پخش شد و طرفداران کتاب‌های مارتین را ذوق‌زده کرد، ولی این نویسنده‌ی بزرگ خیلی زود در بلاگ خود به این موضوع واکنش نشان داد و چنین گفت:

باید به این نکته اشاره کنم که کار روی کتاب‌های بادهای زمستان (The Winds of Winter) و رویای بهار (A Dream of Spring) هنوز به پایان نرسیده است و من حتی هنوز کار روی آخرین کتاب یعنی رویای بهار را آغاز هم نکرده‌ام و تا وقتی کتاب ششم را کامل نکنم، به سراغ آن نخواهم رفت. در مجموع برای من حالت عجیبی دارد که باید در مورد این مسائل شفاف‌سازی کنم.

مارتین که بازی تاج و تخت محصول اچ بی او (HBO) براساس نوشته‌های او ساخته شده و تنها یک قسمت دیگر تا پایان آن باقی مانده است، در ادامه می‌گوید:

اچ‌بی‌او هرگز از من درخواست نکرده است که در انتشار کتاب‌ها تأخیر ایجاد کنم. همین‌طور با دیوید بنیاف و دی بی وایس به عنوان شورانر‌های مجموعه هم توافقی در این زمینه نداشته‌ام. می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که اچ‌بی‌او و خالقان بازی تاج و تخت در صورتی که کتاب بادهای زمستان را در اختیار داشتند و این کتاب چهار یا پنج سال پیش منتشر شده بود، خیلی هم خوشحال‌تر می‌شدند. و البته هیچ کسی بیشتر از خود من از انتشار این کتاب‌ها خوشحال نخواهد شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده