نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Days Gone برای سومین هفته متوالی

در هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت، بازی Days Gone سومین صدرنشینی متوالی خود در جدول فروش هفتگی انگلستان را جشن گرفت. 

سایت چارت ترک به رسم هر هفته، جدید‌ترین گزارش از فروش بازی‌ها در انگلستان را منتشر کرده که براساس آن، در هفته‌ای که باز هم مثل هفته گذشته در مجموع شاهد تغییر و تحولات زیادی نیستیم، بازی Days Gone توانسته در صدر جدول قرار بگیرد و برای سومین هفته متوالی در این جایگاه حضور داشته باشد. عدم انتشار بازی جدید و نبود فروش ویژه‌ای که بتواند تاثیر زیادی روی جایگاه بازی‌ها داشته باشد، باعث شده تا این هفته خیلی از آثار بتوانند همان جایگاه هفته گذشته خودشان را حفظ کنند. به‌طوریکه تا رتبه شِشُم، شاهد تغییر خاصی در جدول نیستیم!

بدین ترتیب، رتبه دوم کماکان در اختیار بازی Mortal Kombat 11، رتبه سوم در اختیار فیفا 19، رتبه چهارم در اختیار Red Dead Redemption 2، رتبه پنجم در اختیار GTA V و در نهایت رتبه شِشُم هم در اختیار بازی Mario Kart 8 Deluxe قرار دارد که همه این بازی‌ها دقیقا همان رتبه هفته گذشته خودشان را حفظ کرده‌اند. در این بین تکرار رتبه پنجم بازی GTA V اتفاق ویژه‌ای است؛ این ساخته راک‌استار که ۶ سال از عرضه اولیه آن می‌گذرد، هفته گذشته با صعودی ۶ پله‌ای به رتبه پنجم جدول رسید و وارد جمع ۱۰ بازی پرفروش شد و با اینکه پیش‌بینی می‌شد این هفته مجددا شاهد سقوط این بازی باشیم، اما GTA V در نهایت توانست رتبه قبلی خودش را تکرار کند. 

Mortal Kombat 11

اما با رسیدن به رتبه هفتم، اولین تغییر جدول نسبت به هفته گذشته رخ می‌دهد؛ جایی که بازی The Division 2 با یک پله صعود در این رتبه قرار گرفته است. دیویژن 2 به‌نوعی جای خودش را با New Super Mario Bros. U Deluxe عوض کرده و صعود ساخته یوبی‌سافت، باعث شده تا نیو سوپر ماریو براس دیلاکس یک پله سقوط کند و در رتبه هشتم قرار بگیرد. در رتبه نهم شاهد بازی Forza Horizon 4 هستیم که این بازی هم توانسته رتبه قبلی خودش را تکرار کند و در نهایت در رتبه دهم هم بازی Super Smash Bros. Ultimate قرار گرفته است که با یک پله صعود، به این رتبه و جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته رسیده است. همین اتفاق هم باعث شده تا Anthem، اثری که هفته پیش در رتبه دهم قرار داشت، از جمع ۱۰ بازی پرفروش خارج شود و در جایگاه چهاردهم قرار بگیرد. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت (۱۱ می) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱Days Goneتکرار رتبه هفته قبل و سومین صدرنشینی متوالی
۲۲Mortal Kombat 11تکرار رتبه هفته قبل
۳۳FIFA 19تکرار رتبه هفته قبل
۴۴Red Dead Redemption 2تکرار رتبه هفته قبل
۵۵GTA Vتکرار رتبه هفته قبل
۶۶Mario Kart 8 Deluxeتکرار رتبه هفته قبل
۷۸The Division 2-
۸۷New Super Mario Bros. U Deluxe-
۹۹Forza Horizon 4تکرار رتبه هفته قبل
۱۰۱۱Super Smash Bros. Ultimateبازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش با یک پله صعود

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده