نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

قیمت و تاریخ عرضه پلی استیشن 5 توسط تحلیلگران پیش‌بینی شد

یک تحلیلگر معتقد است کنسول جدید سونی قرار است در نوامبر سال ۲۰۲۰ با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شود. این فرد به خاطر پیش‌بینی‌های موفقش در ژاپن شهرت زیادی دارد.

از آنجا که سونی نخستین جزئیات را درباره کنسول نسل نهمی‌اش به اشتراک گذاشته و کنسول فعلی آن‌ها یعنی پلی استیشن 4 نیز قله‌ی فروشش را رد کرده، زمزمه‌ها درباره نسل بعدی کنسول‌ها به شدت بیشتر شده‌اند. تحلیل‌گران نیز طبق معمول در حال پیش‌بینی و بررسی وضعیت موجود هستند و نظرات مختلفی پیرامون مشخصات آینده کنسول نسل بعدی سونی یعنی پلی استیشن 5 (PS5) وجود دارد. البته هنوز مشخص نیست سونی قرار است این کنسول را با چه نامی خطاب کند.

یکی از تحلیل‌گرانی که در این باره به اعلام نظر پرداخته، هیدکی یاسودا نام دارد. او که یکی از اعضای موسسه‌ی Ace Research است در ژاپن به خاطر پیش‌بینی‌هایی که در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی کرده شهرت بسیاری دارد. یاسودا به تازگی تحلیل خود را از عملکرد بخش تجاری سونی منتشر کرده و در آن به کنسول جدید نسل نهمی آن‌ها نیز اشاره کرده است.

بر اساس تحلیل او، کنسول پی اس 5 قرار است هنگام عرضه‌اش نقاط ضعف پلی استیشن 4 را جبران کند و بر اساس چیزهایی که شنیده‌ایم، این کنسول سخت‌افزار بی‌نقص و قدرتمندی دارد.

در حالی که با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم، بسیار سخت است که بخواهیم میزان فروش کنسول را تخمین بزنیم اما یاسودا معتقد است این کنسول قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ (آبان‌ماه سال ۱۳۹۹) راهی بازار شود. او انتظار دارد این کنسول ۴۰۹۸۰ ین معادل ۴۹۹ دلار قیمت داشته باشد و در نخستین سال مالی خود بتواند تا ۶ میلیون واحد به فروش برساند. این میزان در سال مالی دوم این کنسول به رقم ۱۵ میلیون واحد خواهد رسید.

یاسودا همچنین معتقد است تکنولوژی ابری و استفاده‌ی آن در بازی‌ها همچنین سرویس استیدیا گوگل قرار نیست پلی استیشن جدید را تهدید کنند. صد البته این اطلاعات همگی نظر یک تحلیل‌گر هستند که بر اساس تجربیات و مطالعات او و همچنین اطلاعات محدودی که درباره کنسول نسل نهمی سونی در دست داریم به دست آمده‌اند؛ به همین خاطر نمی‌توان به طور دقیق اطمینان داشت این پیش‌بینی‌ها به واقعیت بدل می‌شوند یا خیر.

برای اطلاع از آخرین اخبار کنسول‌های نسل نهم، همچنان زومجی را دنبال کنید. نظر خود را درباره این کنسول با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده