// شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Evertale؛ ماجراجویی در جهان قهرمان‌ها

Evertale یک بازی موبایل نقش آفرینی با مبارزات نوبتی است که تیم سازنده با استفاده از جلوه‌های بصری و روایت داستانی خاص خود سعی دارد مخاطبان را سرگرم کند.

یکی از سبک‌هایی که بازیسازان موبایل به آن توجه ویژه‌ای دارند، سبک نقش آفرینی کلاسیک با مبارزات نوبتی است. در معرفی بازی موبایل امروز به‌سراغ یک بازی نقش‌آفرینی با مبارزات نوبتی رفته‌ایم، اما تیم سازنده از المان‌های مختلفی استفاده کرده است تا بازی اندروید و آیفون Evertale را جذاب نشان دهد. اولین موردی که شما را به‌خود جذب می‌کند، داستان بازی آیفون و اندروید Evertale است. داستان بازی از این قرار است که هر ۱۰۰ سال یک بار نیروی پلیدی به سرزمین Erden حمله می‌کند. حال از آخرین حمله ۱۸ سال می‌گذرد، اما یک نیروی شیطانی در حال کنترل هیولاها و شیاطین است. در ظاهر داستان بازی موبایل Evertale همانند سایر بازی‌های موبایل است و صرفا می‌خواهد بازیکنان را وارد جهان بازی کند، اما Evertale رفته رفته ازطریق داستان‌سرایی خود، داستانی جذاب را ارائه می‌دهد.

بازی موبایل Evertale

Evertale رفته رفته ازطریق داستان‌سرایی خود، داستانی جذاب را ارائه می‌دهد

با شروع بازی موبایل Evertale، بخش پیش درآمد داستانی را آغاز خواهید کرد. بخش پیش درآمد بازی Evertale بازیکنان را با داستان بازی آشنا می‌کند، اما بخش تمرینی بازی هم به‌حساب می‌آید. بازیکنان هدایت جنگجویی به نام فین را برعهده می‌گیرند؛ شخصی که صاحب قدرت زیادی می‌شود و حال در کنار دوستان‌ خود باید سرچشمه‌ی این نیروی پلید را پیدا کند و آن را از بین ببرد. در بخش تمرینی بازی اندروید و آیفون Evertale بازیکنان نحوه استفاده از مهارت‌ها و جنگیدن در صحنه مبارزات را یاد می‌گیرند. مبارزات بازی آیفون و اندروید Evertale به‌صورت نوبتی است. اعضای تیم شما و تیم دشمن‌تان نوبت مخصوص به‌خودشان را دارد که در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش، می‌توانید ترتیب نوبت‌ها را مشاهده کنید. حال هر کاراکتر تیم شما و همچنین فین دارای دو مهارت و یک ضربه معمولی هستند. مهارت‌های شما انرژی مخصوصی دارند که باید به آن توجه داشته باشید، زیرا با استفاده از مهارت‌هایی که زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند، نوبت خود را از دست خواهید داد و شاید آسیب جدی را هم به حریف وارد نکنید. به‌عبارتی باید به دشمنان شناخت داشته باشید. نحوه‌ی شناخت هم بدین شکل است که قبل از اعمال حمله، هدف خود را انتخاب کنید تا نقاط ضعف و قوت‌اش را مشاهده کنید.

شناخت روی دشمنان به شما کمک می‌کند که مبارزات را در حالت ساده‌تری پیروز شوید

بعضی از ضربات آسیب بسیار زیادی را اعمال می‌کنند. درواقع زمانی که نقطه ضعف حریف را شناسایی کردید، می‌توانید آسیب بیشتری را وارد کنید. البته باید مهارت مورد نیاز برای آسیب‌رساندن بیشتر را داشته باشید. مورد دیگری که در مبارزات بازی نظر شما را جلب می‌کند، وجود قابلیت اسیر کردن (Capture) است. زمانی‌که نوار سلامت هدف شما تقریبا خالی شد، می‌توانید از قابلیت اسیر کردن استفاده کنید که در بالا و سمت راست صفحه نمایش داده می‌شود. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا هدف‌تان را اسیر کنید و به تیم خود اضافه کنید. ازاین‌رو در طول مبارزات، بهترین روش این است که هیولاهای بسیار قوی را شناسایی و آن‌ها را اسیر کنید. همچنین با گشت‌وگذار در جهان بازی، سنگ‌های مخصوصی را به‌دست می‌آورید که می‌توانید از‌آن‌ها در بخش احضار قهرمان‌های جدیدی استفاده کنید. در این میان اشاره کنم که احضار ازطریق سنگ‌های ذکر شده تنها به قهرمان‌ها ختم نمی‌شود و امکان دارد سلاح‌های جدیدی را هم کسب کنید. ماموریت‌های اصلی و فرعی بازی موبایل Evertale هم به‌شکلی طراحی شده‌اند تا بازیکنان بتوانند ازطریق آن‌ها سطح خود را افزایش دهند و آیتم‌های مخصوصی برای ارتقای کاراکتر بازی را هم کسب کنند.

بازی موبایل Evertale

نحوه‌ی ارتقای کاراکتر در بازی Evertale هم بدین شکل است که جدا از کسب XP و افزایش سطح کلی هر عضو از تیم‌تان، اورب‌هایی را کسب می‌کنید که باعث تکامل می‌شوند. برای مثال کاراکتر فین دارای ارزش برنز است و زمانی‌که اورب مخصوص او را کسب کنید و بتوانید از تکامل استفاده کنید، ارزش فین بالاتر می‌رود. بالاتر رفتن ارزش هم رابطه‌ی مستقیمی با بالاتر رفتن میزان‌ آسیب‌رسانی و قدرت تدافعی دارد. طراحی‌های بازی در مبارزات و گشت‌وگذار هم مورد دیگری است که تیم سازنده ازطریق آن سعی دارد مخاطبان را به‌خود جذب کند. زمانی‌که در حال گشت‌وگذار در جهان بازی هستید، کاراکترها را در با طراحی کوچک و بامزه مشاهده می‌کنید که اصطلاحا به آن چیبی می‌گویند. درحالی ‌که در مبارزات یا گفت‌وگوی میان کاراکترها، شکل واقعی شخصیت‌های بازی Evertale را مشاهده می‌کنیم. موسیقی هم موردی است که تیم سازنده در آن خودی نشان داده است. اگر علاقه‌مند به بازی‌های نقش‌آفرینی داستان محور هستید، Evertale می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد؛ آن هم زمانی‌که می‌توانید بخش داستانی را در حالت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت تجربه کنید.

در پایان یادآوری می‌کنیم که مقالات بهترین بازی های اندروید به‌طور هفتگی و ماهانه منتشر می‌شوند که می‌توانید با مطالعه‌ی آن‌ها در جریان بازی‌های برگزیده این پلتفرم قرار بگیرید.

دانلود بازی Evertale


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده