نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵

آیا کوجیما به باکس آرت بازی Death Stranding اشاره می‌کند؟

هیدئو کوجیما با انتشار توییتی، تصویری از Death Stranding را به اشتراک گذاشت و از رد شدن آن سخن گفت. آیا این تصویر قرار بوده به عنوان باکس آرت بازی استفاده شود؟

مدتی است که هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) با انتشار اطلاعاتی درباره‌ی بازی جدیدش یعنی Death Stranding عطش طرفداران برای دسترسی به جزئیات بیشتر درباره‌ این بازی را بیشتر می‌کند. آخرین ساخته‌ی هیدئو کوجیما که هنوز پس از گذشت سال‌ها از زمان معرفی‌اش چیز زیادی درباره‌ی آن نمی‌دانیم، هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد اما با توجه به محتویاتی که کوجیما در اکنانت توییترش منتشر کرده، می‌توان حدس زد که به بخش‌های پایانی این پروژه نزدیک شده‌ایم. کوجیما که در روزهای اخیر با انتشر عکس‌های مات در صفحه‌ی توییترش بسیاری از طرفداران بازی را سرگرم تئوری‌چینی‌های مختلف کرده بود، هم‌اکنون با انتشار توییتی بار دیگر اطلاعاتی تازه را در اختیار ما قرار داده است.

توییت کوجیما شامل تصویری از بازی دث استرندینگ است که به نظر می‌رسد پوستر یا باکس آرت بازی باشد. لوگوی بازی Death Stranding در این تصویر دیده می‌شود و نام بازیگران و عبارت «اثری از هیدئو کوجیما» روی آن نقش بسته است. کوجیما در بخش کپشن توییتش نوشته است:

داریم چیزهای مختلف را امتحان می‌کنیم... این یکی رد شد.

طبق چیزی که کوجیما گفته، این تصویر ممکن است در گذشته به عنوان باکس آرت Death Stranding مورد استفاده قرار می‌گرفته اما حالا دیگر قرار نیست از این تصویر استفاده شود. مسئله‌ای که مهم است اینجا است که اگر حالا وقت آن رسیده که سازندگان درباره باکس آرت بازی تصمیم بگیرند و طرح‌های مختلف را بررسی کنند، می‌توان امید آن را داشت که روند ساخت بازی به مراحل پایانی خود رسیده باشد و هم‌اکنون زمان آن است که سازنده بیشتر روی بخش بازاریابی تمرکز کند. از آنجایی که این بازی در رویداد E3 سال 2016، در کنفرانس سونی معرفی شد، طرفداران انتظار دارند بازی نهایتا تا سال آینده آماده‌ی عرضه شود.

اگر قرار باشد المان‌هایی که در تصویر استفاده شده‌اند در باکس آرت نهایی نیز مورد استفاده قرار گیرند، می‌توان گفت که کوجیما برای این بازی نیز رویه‌ی سینمایی خود را پیش گرفته و سعی دارد پوسترها و طرح روی جعبه‌ی بازی را به فیلم‌های هالیوودی شبیه کند. نوشتن نام بازیگران و کارگردان رویه‌ای است که در پوستر فیلم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کوجیما نیز قبلا در ساخته‌هایش (مانند بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain) از این روش استفاده کرده بود. شما می‌توانید در ادامه این تصویر را ببینید:

Death Stranding / دث استرندینگ

مارک سرنی به تازگی به این مسئله اشاره کرده که بازی Death Stranding ممکن است یک بازی بین نسلی باشد و علاوه بر کنسول نسل فعلی سونی، برای کنسول نسل بعدی آن‌ها یعنی پلی استیشن 5 (PS5) هم عرضه شود. البته هنوز مشخص نیست که کنسول نسل بعدی سونی قرار است با چه نامی خطاب شود. در صورتی که سونی نقشه داشته باشد کنسول نسل بعدی‌اش را در سال ۲۰۲۰ راهی بازار کند، این فرصت خوبی برای بازی جدید کوجیما است که روی هر دو کنسول عرضه شود. Death Stranding هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد اما انتظار می‌رود در روزهای اخیر اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر شود. شما می‌توانید اخبار مربوط به این بازی را در زومجی دنبال کنید.

نظر شما درباره ساخته‌ی مرموز هیدئو کوجیما چیست؟


منبع Game Revolution
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده