// چهار شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

تعداد حساب‌های کاربری استیم به یک میلیارد رسید

باتوجه‌به آمار منتشر شده، تعداد اکانت‌های موجود در استیم به یک میلیارد رسیده است. 

استیم را می‌توان یکی از فروشگاه‌های بزرگ بازی‌های ویدیویی دانست‌ که به کاربران کامپیوتر اجازه می‌دهد تا بازی‌های محبوب خود را خریداری و در کنار دوستان‌شان تجربه کنند. طبق جدیدترین اخبار بازی منتشر شده، استیم توانسته است رکورد جدیدی را در زمینه تعداد حساب‌های کاربری به‌نام خود ثبت کند.

سایت PCGamesN متوجه شده است شخصی به‌نام amusedsilentdragonfly در تاریخ هفت اردیبهشت ماه (۲۸ آوریل) با ثبت نام در استیم تعداد حساب‌های کاریری استیم را به‌رقم یک میلیارد رسانده است. درواقع سایت ذکر شده با چک کردن Steam ID Finder متوجه این آمار و ارقام شده است. البته یک میلیاردی شدن حساب‌های کاربری استیم بدین معنا نیست‌ که یک میلیارد کاربر مجزا در این پلتفرم عضو شده‌اند و ممکن است یک نفر چند اکانت داشته باشد و همچنین اکانت‌های غیرفعال هم در این آمار لحاظ شده‌اند. 

باتوجه‌به‌ آخرین آماری‌ که شرکت ولو (Valve) منتشر کرده بود، استیم ۴۷ میلیون کاربر فعال در روز دارد و این آمار در ماه، به رقم ۹۰ میلیون نفر می‌رسد. نکته‌ی جالب هم این است که این ۹۰ میلیون نفر در ماه ۱.۶ میلیون خرید را از فروشگاه استیم انجام می‌دهند. از دیگر اخبار حول استیم و شرکت ولو می‌توان به بیانیه اخیر فروشگاه اپیک گیمز اشاره کرد. اپیک گیمز اعلام کرده است‌ زمانی‌که استیم سهم خود از هر بازی را کاهش دهد، دست از انحصاری کردن بازی‌ها بر می‌دارد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده