نویسنده: یونس بهرامی
// دوشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶

مارک همیل بازیگر فیلم جوکر را تحسین می‌کند

جوکر سابق، جوکر حاضر را با بازی واکین فینیکس تحسین می‌کند. 

واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) توانست در اولین تیزر تریلر از فیلم جوکر که این هفته به دست شرکت برادران وارنر (Warner Bros) منتشر شد، بازی هنرمندانه‌ای از خود نشان دهد و نظر مخاطبان را به خود جلب کند. این فیلم که کارگردانی آن با تاد فیلیپس (Todd Phillips) است، نقش اصلی فیلم و دشمن بتمن را به کسی اهدا کرده که سه بار نامزدی اسکار را در کارنامه‌ی خود دارد. با این‌که قبلاً بازیگرهای مشهوری همچون جک نیکلسون (Jack Nicholson) و جرد لتو (Jared Leto) در نقش جوکر در تریلرهای فیلم‌هایی با محوریت این شخصیت حضور داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد که مارک همیل (Mark Hamill) از جوکرِ واکین فینیکس بیشتر از همه هیجان‌زده شده باشد. 

همیل بعد از انتشار این تریلر، هیجان خود را نسبت به این فیلم و شخصیت جوکر در شبکه‌ی مجازی نشان داد و بازیگری فینیکس را ستایش کرد. او در توییتر خود در این مورد نوشت: 

یک شخصیت دوست‌داشتنی و شیطانی + یک بازیگر فوق‌العاده + یک نویسنده/کارگردان شگفت‌انگیز = بله لطفاً! 

همیل پیش‌تر هم سابقه‌ی صداپیشگی روی انیمیشن‌های جوکر را داشته است. اولین بار در سال ۱۹۹۲ بود که در سریال انیمیشنی Batman: The Animated Series از شبکه‌ی فاکس صداپیشگی این شخصیت شرور را به‌عهده گرفت. او در سریال دیگری مانند Justice League Action و در فیلم انیمیشنی Batman: The Killing Joke هم در نقش جوکر صداپیشگی کرد. خارج از دنیای سینما، همیل در سری بازی‌های Batman: Arkham هم به‌عنوان جوکر حضور داشته است. 

فیلم مورد انتظار جوکر که داستان آن در سال ۱۹۸۱ جریان دارد، درباره‌ی آرتور فلک (Arthur Fleck) است؛ یک استندآپ کمدین و دلقکی که تلاش‌های نافرجامش برای شهرت، او را به دنیای پر از جرم و جنایت زیرزمینی شهر گاتهام می‌کشاند. همچنین رابرت دنیرو در نقش میزبان برنامه‌ی گفت‌وگومحور و به‌عنوان یکی از عوامل سقوط روانی آرتور، ایفای نقش می‌کند. از دیگر بازیگرهای این فیلم می‌توان به زازی بیتز، فرانسیس کانروی، مارک مارون، گلن فلشلر، داگلاس هاج، دانته پریرا اولسون، شیا ویگهام و بیل کمپ اشاره کرد

Joker

با وجود این‌که همیل در فیلم جوکر حضور ندارد، اما اواخر امسال در تاریخ ۲۰ دسامبر (مصادف با جمعه، ۲۹ آذر ۹۸) در فیلم Star Wars: Episode IX به کارگردانی جی جی آبرامز (J.J. Abrams) در نقش لوک اسکای‌واکر (Luke Skywalker) قرار می‌گیرد. علاوه بر این، همیل در فیلم ترسناک Child's Play در نقش عروسک قاتل چاکی (Chucky) به‌عنوان صداپیشه حضور خواهد داشت. این فیلم ترسناک در تاریخ ۲۱ ژوئن (مصادف با جمعه، ۳۱ خرداد ۹۸) اکران می‌شود. 

مراحل فیلم‌برداری فیلم جوکر به پایان رسیده و اکران آن برای تاریخ ۴ اکتبر سال ۲۰۱۹ (مصادف با جمعه، ۱۲ مهر سال ۹۸) برنامه‌ریزی شده است. برای دنبال کردن اخبار و سایر جزییات پیرامون این فیلم و شخصیت جوکر، می‌توانید به صفحه‌ی آن در زومجی مراجعه کنید. 


منبع IndieWire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده