// دوشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی موبایل Cure Hunters؛ جستجو به دنبال درمان

بازی Cure Hunters جزو آن دسته از آثار سبک روگ لایک محسوب می‌شود که با وجود مشکلاتی، به دلیل گیم پلی در‌گیر کننده تجربه‌ای لذت‌بخش است.

سبک Roguelike از زمان آغاز در سال ۱۹۸۰ به واسطه بازی Rogue، فراز و نشیب‌های فروانی را تجربه کرده است، اما همچنان به حیات خود ادامه داده است و هنوز آثار شاخصی در این سبک عرضه می‌شوند. بازی‌های روگ لایت گستره‌ای از بازی‌های کلاسیک همچون Moria و NetHack تا آثار مدرنی مانند Dead Cells و Below را در بر می‌گیرد. بازی‌های سبک روگ لایک در عین حفظ طراحی سنتی خود، دارای ستون‌های اصلی در گیم پلی از جمله مراحلی که به مرور و تصادفی ساخته می‌شوند و عدم ذخیره و شروع بازی از ابتدا پس از مرگ شخصیت هستند که کنار گذاشتن آن‌ها عملا غیر‌ممکن است. بازی اندروید و آیفون Cure Hunters تلاش کرده است تجربه روگ لایک را به پلتفرم موبایل بیاورد که می‌توان گفت تا اندازه‌ای در تحقق این امر موفق بوده است اما برخی ایراد‌ها مانع از تبدیل شدن آن به تجربه‌ای عالی و بی‌نقص شده‌اند.

این بازی موبایل در فضایی آخر‌الزمانی و در دوران سقوط بشر جریان دارد. بازی آیفون و اندروید Cure Hunters سال ۲۰۷۸ را در شرایطی به نمایش می‌گذارد که بر‌خورد یک شهاب سنگ با زمین موجب انتشار یک ویروس و آلوده شدن اکثریت جمعیت کره زمین شده است. برای مقابله با این وضعیت گروهی تحت عنوان Cure Hunters تشکیل می‌شود که جستجو برای پیدا کردن یک راه درمان را آغاز می‌کند. بازی مذکور برای روایت داستان خود از شخصیت‌های مختلفی بهره می‌برد که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و به موجب آن تفاوت‌هایی در تجربه بازی ایجاد می‌شود. Dr.Dellton ،Ramboy و Hoodie تنها تعدادی از کاراکتر‌های قابل بازی هستند که هر یک از آن‌ها اسلحه خاص خود را در اختیار دارند. در این بازی باید مراحلی را طی کنید که به صورت تصادفی ساخته می‌شوند و با هر بار تجربه بازی تجربه‌ای متفاوت را کسب خواهید کرد. شرط عبور از هر مرحله از بین بردن تمامی دشمنان موجود در هر مرحله است. یکی از ویژگی‌های بازی اندروید Cure Hunters تنوع راضی کننده دشمنان و باس‌های بازی است؛ به طوری که از موجودات فضایی تا زامبی‌ها و موجودات زمینی جهش یافته را در بر می‌گیرد.

بازی Cure Hunters

هر یک از شخصیت‌های بازی اسلحه خاص خود را با تیر‌های نامحدود دارند 

در صورتی که تعداد دشمنان کاهش چشم‌گیری داشته باشد و تعداد معدودی از آن‌ها در محیط باقی مانده باشد، یک نشان‌گر محل آن‌ها را نشان می‌دهد که باعث می‌شود برای از بین بردن آن‌ها مجبور به عبور از تمامی بخش‌های مرحله نباشید. یکی از بخش‌های مهم بازی Cure Hunters فروشگاهی است که بین هر مرحله وارد آن می‌شوید. در این فروشگاه به این دلیل که اسلحه خاص هر شخصیت دارای تیر نا‌محدود است، می‌توانید گلوله‌های دیگر سلاح‌ها را خریداری کنید، با استفاده از پک‌ها سطح سلامتی خود را افزایش دهید یا سلاح‌های بازی را ارتقا دهید. افزایش تعداد گلوله سلاح‌ها از طریق دو روش شکستن صندوق‌ها و کشتن دشمنان نیز امکان‌پذیر است. برای استفاده از موارد موجود در فروشگاه به یکی از ارز‌های بازی یعنی سکه‌های آبی احتیاج دارید که از روش‌های همانند گلوله‌ها می‌توانید آن‌ها را به دست آورید. در این بین یکی از بهترین روش‌ها برای کسب سکه آبی شکست دادن باس‌های بازی است که با انجام آن حجم بالایی از سکه‌های آبی را دریافت خواهید کرد. بازی Cure Hunters نه تنها از لحاظ جلوه‌های بصری عملکرد عالی داشته است و یک گرافیک پیکسل آرت تماشایی را ارائه کرده است، بلکه با موسیقی گوش‌نوازش توانسته است حس و حال آثار شاخص سبک روگ لایک را تداعی کند.

بازی Cure Hunters

به مانند اکثر بازی‌های رایگان تبلیغات پر‌تعداد اصلی‌ترین مشکل بازی هستند

این بازی در کنار تمامی ویژگی‌های مثبت و سرگرم‌کننده، چندان بدون مشکل و ایراد نیست. در حالی که در ابتدای تجربه بازی و عبور از مراحل متفاوت و رسیدن به باس‌هایی که هر یک روش‌های حمله خاص خود را دارند تا مدتی لذت‌بخش است، اما خیلی زود خسته‌کننده می‌شود. به صورتی که رسیدن به بخش‌های صنعتی یا زمستانی بازی برای مدتی هیجان‌انگیز هستند، اما پس از بار‌ها عبور اجباری از آن‌ها حس لذت به اکراه و اجبار تبدیل می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان بازی Cure Hunters را دارای ارزش تکرار بالا دانست. با وجود این امر، تبلیغات بزرگ‌ترین مشکل بازی است. درست است که به دلیل رایگان بودن بازی مذکور قبل از نصب آن باید آماده حجم بالای تبلیغات بود، اما تبلیغاتی که رد نمی‌شوند و مجبور هستید در بخش‌های مختلف بازی از جمله در پایان هر مرحله با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید، به شدت آزار‌دهنده هستند. برای حذف این تبلیغات می‌توانید از پرداخت‌های درون برنامه‌ای و خرید یکی از بسته‌های سکه طلا به قیمت‌های ۱.۹۹، ۴.۹۹ و ۹.۹۹ دلار اقدام کنید. این دسته از سکه‌ها برای باز کردن شخصیت‌ها و ادامه بازی پس از صفر شدن سطح سلامتی کاربرد دارند. در کنار این تبلیغات، دسته دیگری نیز وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید ۵۰ سکه طلا دریافت کنید، سکه دریافتی خود از مراحل را دو برابر کنید، در فروشگاه سکه آبی به دست آورید یا پس از کشته شدن در مراحل بازی یک شانس دیگر دریافت کنید.

بازی Cure Hunters

استودیو Lucky Kat با ساخت بازی Cure Hunters توانسته است یک تجربه روگ لایک روان را ارائه کند که برای مدتی می‌تواند علاقه‌مندان به این سبک را راضی کند و باعث شود که در ابعاد کوچک برای مدتی از کشتن دشمنانی مانند موجودات فضایی که برخی ساده و تعدادی دیگر چالش‌بر‌انگیز هستند، لذت ببریم. اما در این بین برخی باگ‌های بازی، تبلیغات آزار‌دهنده و اجبار بازیکنان به تماشای تبلیغ‌های ۳۰ ثانیه‌ای و  استفاده از خرید‌های درون‌برنامه مواردی هستند که به تجربه کلی بازی صدمه وارد می‌کنند. در نهایت اگر موارد گفته نشده را جزو ایرادات بازی نمی‌دانید و قصد دارید چند روزی را به تجربه یک بازی روگ لایک سپری کنید که از لحاظ بصری زیبا است، از موسیقی‌های گوش‌نوازی بهره می‌برد و گیم پلی آن متنوع و سرگرم‌کننده است، می‌توانید از لینک‌های زیر اقدام به دانلود بازی Cure Hunters، یکی از بهترین بازی های اندروید و آیفون کنید.

دانلود بازی Cure Hunters


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده