نویسنده: علی ولی خانی
// دوشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

سرویس‌های آنلاین پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو توسط دولت انگلیس بررسی می‌شوند

سه سرویس PlayStation Plus ،Xbox Live Gold و Nintendo Switch Online در زمینه‌ی نحوه‌ی خدمات رسانی به مشتریان و منصفانه بودن قرارداد‌ها و اشتراک‌ها توسط دولت انگلستان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

به گزارش وب سایت خبری Eurogamer، سازمان نظارت بر رقابت و بازار دولت انگلستان (به اختصار؛ CMA) سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو را مورد بررسی قرار داده است. دلیل این اقدام، بررسی سرویس‌های Xbox Live Gold ،PlayStation Plus و Nintendo Switch Online در زمینه‌ی تمدید اشتراک خودکار و منصفانه بودن این حرکت برای مشتریان است.

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده از سازمان CMA، این تحقیقات قرار است به درک بهتر سیستم خریداری و تمدید اشتراک این سرویس‌ها منجر شود و به سوالات متعدد کاربران در این زمینه پاسخ دهد.

یکی از سوالات حائز اهمیتی که سازمان CMA به دنبال پاسخ آن می‌گردد این است که آیا این شرکت‌ها به وضوح در متن قرار داد خود عنوان کرده‌اند که قیمت یا کیفیت این سرویس‌ها با گذر زمان دستخوش تغییراتی خواهد شد یا خیر؛ برای مثال آیا ممکن است تعداد بازی‌های این سرویس‌ها کمتر شود و سیستم‌های خدماتی‌ آن‌ها تغییر کند یا کاهش یابد. در دست دیگر، این سازمان قصد دارد دریابد که آیا کاربران این دسترسی را دارند که به راحتی اشتراک‌های خود را لغو کنند یا پول خود را پس بگیرند. دست آخر اینکه، CMA تصمیم دارد متوجه شود که آیا سیستم تمدید اشتراک این سرویس‌ها برای مشتریان منصفانه است و به وضوح به آن‌ها اعلام می‌شود که قراردادشان قرار است به صورت خودکار تمدید شود. همچنین آیا مشترکین قبل از کسر شدن پولی از حسابشان پیامی خاص و واضح دریافت می‌کنند و هنوز تمدید اشتراک خودکار، حالت پیش فرض برای استفاده کنندگان از این سرویس‌های آنلاین است یا خیر.

CMA هنوز صحت و سلامت قانون رعایت حق مشتریان را در سیستم‌های آنلاین سه شرکت Microsoft ،Sony و Nintendo تائید نکرده است، اما چنانچه این سازمان متوجه شود که این قراردادها برای مشترکین غیرمنصفانه است، دولت انگلستان اقداماتی جدی را در این باره در دستور کار خود قرار خواهد داد.

در حال حاضر سازمان CMA به دنبال کسب اطلاعات از مشترکین سابق یا در حال استفاده از سرویس‌های Xbox Live Gold ،PlayStation Plus و Nintendo Switch Online است. اگر شما هم سابقه‌ی استفاده از این سرویس‌ها را دارید، می‌توانید از طریق این آدرس، تجربیات استفاده و نظرات خود را با این سازمان به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده