نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

جان بردلی درباره تاثیر بالای سریال Game Of Thrones بر دنیای تلویزیونی سخن گفت

جان بردلی و گوئندولین کریستی در مصاحبه خود درباره بزرگی فصل هشتم سریال Game of Thrones و همچنین تاثیر بسیار زیاد آن در دنیای تلویزیونی صحبت کردند.

کمتر از یک هفته دیگر، فصل هشتم و پایانی سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) روی آنتن تلویزیون‌ها می‌رود. به‌همین دلیل بازار مصاحبه با ستاره‌های این مجموعه فوق‌العاده داغ و محبوب است. آنها در طی این مصاحبه‌ها درباره فصل پایانی و همچنین اینکه چه معنی‌ای برای آنها دارد، صحبت می‌کنند. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، جان بردلی که در سریال بازی تاج و تخت نقش سمول تارلی را ایفا می‌کرد، خطاب به گزارشگر سایت خبری کولایدر اعلام کرد، حالا که این مجموعه در حال پایان یافتن است، متوجه شده که چقدر به دنیای تلویزیونی و پیشرفت آن کمک کرده است. این مجموعه به تلویزیون کمک کرده که قوی‌تر و مستقل‌تر باشد و در برخی مسائل با دنیای سینمایی رقابت کند. جان بردلی در مصاحبه خود اینگونه توضیح داد:

بسیاری از آثار تلویزیونی‌ای که بعد از سریال بازی تاج و تخت ساخته شدند، از این مجموعه درس می‌گیرند و از آن به عنوان یک سکوی پرتاب استفاده می‌کنند. آنها از این طریق به دنبال این هستند تا موفقیت‌ها و چیزهایی را که می‌توانند از طریق رسانه تلویزیون به دست بیاورند، کشف کنند و در نهایت به آن برسند. اگر شرایط درست چیده شود و اعضای تیم تولید و جامعه مخاطبین درست انتخاب شود، دنیای تلویزیونی برخی اوقات می‌تواند رقیبی برای دنیای سینمایی به حساب بیاید. این مجموعه حق دارد که بلند پرواز و جاه‌طلب باشد. این مجموعه به طور کل یک حس جدید از بلند پروازی را در دنیای تلویزیونی به‌وجود آورده است؛ حسی که پیش از آن اصلا در این دنیا وجود نداشت. در گذشته اصلا مجموعه‌ای با چنین مقیاس بصری‌ای وجود نداشت. من فکر می‌کنم که دیگر نمی‌توان به دنیای تلویزیونی به چشم یک نوع برادر بیچاره و ضعیف دنیای سینمایی نگاه کرد. من امیدوارم که تلویزیون همچنان به پیشرفت خودش ادامه دهد و یک روزی درست به اندازه‌ی ما جاه‌طلب و بلند پرواز شود و قدرت بگیرد.

game of thrones

از طرف دیگر، گوئندولین کریستی که ایفای نقش برین تارث را برعهده داشت، هم در این مصاحبه بود. براساس گفته‌های این بازیگر، ساخت فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت، سختی‌ها و زحمت‌های زیادی را به همراه خود داشت. او در این مصاحبه اینگونه توضیح داد:

از هر نظر، این فصل نسبت به فصل‌های قبلی این مجموعه زحمت فوق‌العاده زیادی را می‌طلبید و سختی‌های آن باعث شد تا موفق‌تر از فصول دیگر باشد. فشار بسیار زیادی روی بازیگران و همچنین تمام عوامل پشت صحنه وجود داشت و آنها می‌بایست کاری را انجام می‌دادند و چیزی را خلق می‌کردند که پیش از این اصلا در این مجموعه انجام نشده بود. این فصل و مقیاس آن خیلی بزرگتر از فصل‌های پیشین است.

در رابطه با فشاری که بر روی بازیگران و عوامل وجود داشت و گوئندولین کریستی درباره آن صحبت کرد، باید گفت که چندی پیش، متخصص جلوه‌های ویژه این مجموعه هم اشاره‌ای به این موضوع کرده بود. استیو کالبک در مصاحبه اخیر خود گفت که در فصل ۲ و ۳ سریال بازی تاج و تخت، در هر فصل، چیزی در حدود ۶۰۰ الی ۸۰۰ صحنه جلوه‌های ویژه در آن انجام می‌شد. در صورتی که در فصل ۸، بیشتر از این مقدار برای هر قسمت انجام شده است. به همین دلیل اصلا نمی‌توان این فصل را کوچک دانست یا به بزرگی مقیاس آن شک کرد.

فصل هشتم سریال Game of Thrones برای آغاز نمایش در تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) در شبکه HBO برنامه ریزی شده است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده