نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰

خودرویی که می‌توان جایگزین پراید کرد

در این رپورتاژ آگهی از خودرو اوپل استرا می‌گوییم که جایگزین مناسبی برای خودروی پراید است.

بازار خودرو هر روز رکورد عجیبی را در قیمت ثبت می‌کند و دایره انتخاب شهروندانی که دنبال خرید خودرو هستند هر روز کوچک‌وکوچک‌تر می‌شود. آخرین رکورد آن به افزایش سریع قیمت‌ها در بهمن ماه امسال برمی‌گردد. این موج افزایش قیمت پراید را تا مرز ۴۰ میلیون تومان هم رساند. درحالی‌که تا یک سال قبل می‌شد با همین بودجه یک پرشیا تمیز خریداری کرد اما آیا واقعا یک پراید ۴۰ میلیون تومان ارزش دارد؟

افراد زیادی برای جواب دادن به این سؤال به‌دنبال جایگزینی برای این خودروی سایپا می‌گردند. از نظر برخی از آن‌ها اپل استرا یکی از جایگزین‌های بازار است که کیفیت بهتر اما قیمت پایین‌تری دارد. خودروهای اپل استرا در سال ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ وارد کشور ما شدند ولی امروزه به سختی در بازار پیدا می شوند.

البته این خودرو را نباید با مدل ۲۰۱۴ آن در بازار اشتباه گرفت چراکه قیمت آن فاصله زیادی با مدل مورد بحث دارد. نسل قدیمی آسترا شباهت زیادی با سی‌یلو دارد. از این خودرو در شکل‌های مختلفی مانند دو در کانورتیبل، سه‌درهاچ‌بک، چهاردرسدان، پنج‌در استیشن و پنج ‌در هاچ‌بک در کشورهای زیادی تولید می‌شد. علاوه‌بر آن تیپ‌های مختلفی از این خودرو تولید شد که باید مدل فول آپشن آن را تیپ چهار بدانیم. اگر یک آسترا تیپ چهار بخریم شاهد آینه‌های برقی، سانروف، شیشه‌های برقی، چهار بلندگو و رینگ اسپرت خواهیم بود. به همین ترتیب امکانات کم کم در تیپ‌های سه، دو و یک حذف شده‌اند.

از نظر کابین، اتاق پراید بسیار کوچک‌تر از آسترا است. کنسول میانی، جای ساعت، دریچه‌های کولر آسترا هارمونی بیشتری با هم دارند. اگرچه قطعات داخل اتاق هر دو خودرو از پلاستیک است اما پلاستیک این خودروی آلمانی کیفیت بالاتری در مقایسه با پراید دارد.

ایمنی خودرو

اگر معیارمان برای ارزیابی ایمنی فقط ایربگ باشد باید گفت پراید ایمن‌تر از آسترا است. چون آسترا نه ایربگ دارد و نه حتی ترمز ‌‌ABS. بااین‌حال در بررسی که Euro Ncap داشته به این خودرو چهار ستاره داده است. یعنی از نظر امنیت آن را بالاتر از ۲۰۶ قرار داده. در این آزمون ستون و سقف پاشنه آشیل آسترا برای صدمه دیدن بودند اما از نظر مؤسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا پراید در تصادف دچار انحراف شیدی در ستون‌ها، درها و سقف می‌شود و به همین خاطر تنها دو ستاره دریافت کرده است.

توان خروجی

سایپا ۱۳۱ یک موتور ۱.۳ ليتری با ۷۱ اسب‌بخار تواناست اما آسترا پیشرانه‌ای ۱.۴ لیتری دارد که ۸۰ اسب‌بخار تولید می‌کند. با خرید اپل آسترا شاهد فرمان‌پذیری راحت‌تر و تسلط بیشتر بر خودرو هستیم. همچنین کولر آسترا بیشتر از پراید از پس خنک کردن هوا در یک روز آفتابی تابستان برمی‌آید.

ظاهر خودرو

اگرچه تصمیم‌گیری درباره ظاهر خودروها سلیقه شخصی است اما اگر نگاهی به یک اپل آسترا هاچ‌بک بیاندازید دیگر بدون شک متوجه خواهید شد که این خودرو تا چه اندازه می‌تواند به سبک زندگی جوانان نزدیک‌تر باشد. بسیاری از افراد یکی از همین مدل‌های هاچ‌بک را با ۲۰ میلیون تومان می‌خرند و با ارتقا دادن موتور و برخی از آپشن‌ها آن را به قیمت ۴۰ میلیون تومان می‌فروشند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده