// یکشنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

بازی Mortal Kombat 11 از قفل امنیتی Denuvo بهره می‌برد

براساس اطلاعات درج شده در صفحه بازی Mortal Kombat 11 در فروشگاه استیم، این بازی از قفل امنیتی دنوو استفاده خواهد کرد.

در جریان The Game Awards 2018 بود که تازه‌ترین بازی سری Mortal Kombat با نام بازی Mortal Kombat 11 معرفی شد. این محصول استودیو NetherRealm (ندررلم) که بدون شک یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های سال جاری محسوب می‌شود، علاوه‌بر نینتندو سوییچ و کنسول‌های نسل هشتمی شرکت‌های سونی و مایکروسافت، روی پی سی نیز در دسترس قرار می‌گیرد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، نسخه استیم بازی Mortal Kombat 11 دارای قفل امنیتی Denuvo خواهد بود.

براساس مشاهدات یکی از اعضای وب سایت ردیت با نام کاربری Etherealzx، صفحه بازی مذکور در فروشگاه استیم اخیرا به‌روز‌رسانی و در بخشی از آن به بهره‌گیری از قفل امنیتی دنوو اشاره شده است. در زیر تصویری از صفحه ذکر شده مشاهده می‌کنید:

بازی Mortal Kombat 11

قفل امنیتی دنوو در بین کاربران پلتفرم پی سی چندان محبوب نیست و این دسته از بازیکنان دل خوشی از آن ندارند؛ در نتیجه نار‌ضایتی برخی از آن‌ها از این اتفاق چندان غیر‌منتظره نیست. درحالی‌که قفل امنیتی Denuvo به منظور توقف یا کاهش سرعت کرک شدن بازی‌های مختلف پلتفرم PC توسط شرکت Denuvo Software Solutions ساخته شده است، به‌دلیل مشکلات متعددی که در عملکرد بازی‌ها ایجاد می‌کند، شناخته شده است.

علاوه‌بر تحت تاثیر قرار دادن عملکرد بازی‌ها، به مرور زمان دنوو اعتبارش به‌عنوان یک قفل امنیتی و تاثیر‌گذاری‌اش در جلوگیری از کرک را از دست داده است. بازی‌های Far Cry: New Dawn ،Metro Exodus و Resident Evil 2 Remake که همگی آن‌ها از دنوو بهره می‌برند و اخیرا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند، در کمتر از یک هفته کرک شدند. بازی Devil May Cry 5 یکی دیگر از آثاری است که از قفل دنوو استفاده می‌کند، با این تفاوت کاربران فروشگاه استیم راهی پیدا کردند که بازی ذکر شده را بدون قفل دنوو تجربه کنند. نتیجه این امر گزارش اجرای بهتر بازی نسبت به قبل و کرش‌های کمتر است. تجربه نسخه فاقد دنوو بازی Devil May Cry 5 در روز اول عرضه و به‌دلیل انتشار فایل exe. محافظت نشده از سوی شرکت Capcom (کپکام) میسر شده است.

بازی مورتال کامبت 11 در شرایطی جریان دارد که پس از شکست شینوک (Shinnok) از کسی کیج (Cassie Cage)، ریدن (Raiden) تصمیم گرفته است با کشتن دشمنان، از Earthrealm محافظت کند. بااین‌حال کرانیکا (Kronika) که خود را «نگهدارنده زمان» معرفی می‌کند قصد دارد با انجام اعمالی از جمله ازبین‌بردن ریدن، نظم را به دنیا باز‌گرداند. در بازی مذکور بیش از ۲۰ شخصیت حضور دارند که علاوه‌بر کاراکتر‌های شناخته شده‌ای همچون اسکورپیون (Scorpion)، ساب زیرو (Sub-Zero)، سونیا بلید (Sonya Blade)، لو کنگ (Liu Kang)، کسی کیج (Cassie Cage) و نوب سایبات (Noob Saibot)، شخصیت‌های جدیدی مانند ستریان (Cetrion)، کالکتور (Kollector) و گراس (Geras) را شامل می‌شود. همچنین دو شخصیت شائو کان (Shao Kahn) و شنگ سونگ (Shang Tsung) به ترتیب به‌عنوان پاداش پیش‌خرید و اولین شخصیتی که به‌صورت بسته الحاقی به بازی اضافه می‌شوند، معرفی شده‌اند.

بازی Mortal Kombat 11 در تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) روی پلتفرم‌های پی سی، ایکس‌ باکس وان و پلی‌ استیشن 4 و در تاریخ ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) روی نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های استیم، مایکروسافت، پلی‌ استیشن و نینتندو eShop اقدام به پیش‌خرید این بازی کنید.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده