نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

شاهزاده هری تقاضای تحریم بازی Fortnite را دارد

نوه ملکه انگلیس انتقادات زیادی نسبت به بازی‌هایی چون Fortnite و اعتیاد آوردن بودن آنها دارد و از مردم می‌خواهد فکری به حال آن‌ها کنند.

درحالی‌که بازی فورتنایت (Fortnite) در اوج محبوبیت به سر می‌برد و ده‌ها میلیون نفر سرگرم تجربه آن هستند و هر روز هم رکوردهای جدیدی ثبت می‌کند، شاهزاده هری در سخنرانی خود در YMCA (انجمن مسیحی مردان جوان) واقع در لندن غربی از اعتیادآور بودن بازی‌های ویدیویی صحبت کرده است و از همه می‌خواهد فکری به حال این قضیه کنند.

هری، فرزند چارلز و دایانا و نوه ملکه انگلیس در این سخنرانی به اعتیادآور بودن مواردی چون شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدیویی اشاره کرده و از خطرات آن‌ها برای سلامت روح و روان صحبت کرده است؛ به‌طوری که او شبکه‌های اجتماعی را از این نظر خطرناک‌تر از مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌داند. همچنین در بخشی از صحبت‌ها هم بحث به بازی های بتل رویال و مخصوصاً بازی محبوب اپیک گیمز (Epic Games) رسید و هری چنین گفت:

این بازی برای این طراحی شده است که اعتیادآور باشد؛ نوعی از اعتیاد که شما را تا جایی که می‌تواند جلوی کامپیوتر بنشاند و چنین موضوعی واقعاً جالب نیست.

Fortnite

او در ادامه از والدین می‌خواهد که دست به‌کار شوند و کاری کنند که فرزندان‌شان بیشتر با دنیای خارج از بازی‌های ویدیویی در ارتباط باشند:

به نظر می‌رسد والدین هم دراین‌میان کار خاصی نمی‌کنند و تسلیم شده‌اند و نمی‌دانند دقیقاً باید چه اقدامی انجام دهند. اقدام نکردن آن‌ها برای مقابله با این موضوع مثل این است که دست روی دست بگذارند و فقط منتظر باشند که فرزندشان آسیب ببیند.

شاهزاده هری همچنین در مورد شبکه‌های اجتماعی می‌گوید:

این شبکه‌ها نسبت به سایر موارداعتیادآور خطرناک‌ هستند، چرا که حالتی عادی پیدا کرده‌اند و محدودیتی در استفاده از آن‌ها وجود ندارد. ما در دورانی به سر می‌بریم که می‌توان گفت داروهای فعال‌کننده روان هم از نمونه‌های سنتی به مواردی مثل این‌ها تبدیل شده‌اند.

بدون ارتباط انسانی واقعی، وقتی به مشکلی برخورد می‌کنید کسی را سراغ ندارید که به او مراجعه کنید. تنها جایی که می‌شناسید دنیای آنلاین است و در آنجا هم ممکن است بیشتر از دریافت کمک، مورد بدرفتاری از طرف سایر قرار بگیرید.

نظر شما در مورد این صحبت‌های شاهزاده هری درباره بازی فورتنایت چیست؟ آیا عقیده دارید که این‌گونه بازی‌ها را باید رها کرد یا می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب هم از آن‌ها لذت برد و هم به آن‌ها وابسته نشد؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده