// سه شنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۶

استودیو اسلایتلی مد باید به‌دنبال نامی جدید برای کنسول Mad Box باشد

با شکایت یک استودیو بازی‌سازی فرانسوی، استودیو اسلایتلی مد باید نام کنسول Mad Box خود را عوض کند. با زومجی همراه باشید.

بر اساس جدید‌ترین اخبار کنسول های بازی، به‌نظر می‌رسد که کنسول Mad Box استودیو Slightly Mad (سازنده بازی Project CARS) پیرو یک دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری باید نامی دیگر را برای خود انتخاب کند. پیش از این PC Games Insider گزارش داده بود که در تاریخ سیزدهم دی ماه ۹۷ (سوم ژانویه ۲۰۱۹)، استودیو اسلایتلی مد در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا موسوم به EUIPO، علامت تجاری Mad Box را ثبت کرد، اما طولی نکشید که یک کمپانی بازی‌سازی فرانسوی به‌نام Madbox در تاریخ پنجم فروردین ماه ۹۸ (۲۵ مارس ۲۰۱۹) به آن اعتراض کرد. آن‌ها در اعتراض خود اشاره کرده بودند که این نام می‌تواند «باعث سردرگمی عموم مردم» شود و پیرو آن Slightly Mad هم در تاریخ شانزدهم فروردین ماه ۹۸ (پنجم آوریل ۲۰۱۹) مجبور شد درخواست ثبت علامت تجاری خود را پس بگیرد.

این اتفاق به معنی پایان کار کنسول Mad Box نیست، اما به‌احتمال زیاد استودیو سازنده سری پراجکت کارز باید به‌دنبال نامی جدید برای کنسول خود باشد و فرآیند ثبت را از نو آغاز کند. این مسأله همچنین می‌تواند روی دعوت عمومی که ایان بل (Ian Bell)، مدیر‌عامل استودیو اسلایتلی مد، برای شعار این کنسول بازی برگزار کرده بود، هم اثر بگذارد. او در توییت مربوط به این دعوت اعلام کرده بود که می‌خواهد به خالق برترین شعار تبلیغاتی این کنسول، مبلغ ۱۰ هزار دلار و بازی‌های رایگان اهدا کند. طبیعتا عوض شدن نام این کنسول روی هر شعاری که برای نام Mad Box اعلام شده بود، اثر خواهد گذاشت و شرکت‌کنندگان باید دوباره در این رقابت شرکت کنند.

دی ماه سال گذشته بود که بل برخی طراحی‌های احتمالی این کنسول را منتشر کرد. تاکنون اطلاعات اندکی از Mad Box (یا هر نام جدیدی که در آینده اختیار کند) در اختیار عموم قرار گرفته است که شامل گفته‌های بل می‌شود که کنسول خود را «قوی‌ترین کنسول تاریخ» توصیف کرده بود. او همچنین ادعا کرده بود که Mad Box قادر خواهد بود بازی‌های واقعیت مجازی را با نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا کند و قیمت آن در محدوده کنسول‌های حال حاضر بازار قرار می‌گیرد. او همچنین اشاره کرده است که این کنسول هم‌اکنون در حال توسعه است و سه سال تا زمان عرضه فاصله دارد. اسلایتلی مد برای عرضه کنسول خود کار آسانی را در پیش نخواهد داشت؛ چرا که باید با کمپانی‌های بزرگ سونی، مایکروسافت و نینتندو رقابت کند. همان‌طور که می‌دانید ۲۷ فروردین ماه بود که سونی به‌طور رسمی ساخت کنسول جدید خود را تایید کرد و احتمالا مایکروسافت هم به‌زودی از ایکس باکس جدید خود رونمایی کند. واضح است که Mad Box باید رقیبی در خور نسل بعدی کنسول‌ها باشد تا بتواند نظر سازندگان بازی و مخاطبان را به‌خود جلب کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده