// سه شنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۴

زوم کست ویژه سریال Game of Thrones؛ نبرد وینترفل، حماسی و ماندگار یا خیانت به ارزش‌های سریال؟

سومین قسمت از آخرین و هشتمین فصل «بازی تاج و تخت» عده‌ای را عاشق تک‌تک ثانیه‌هایش کرد و برای عده‌ای دیگر، حکم پایان کارشان با سریال را داشت. اما درنهایت، حق با کدام یک از آن‌ها است؟

نمی‌دانم شما در کدام دسته قرار می‌گیرید اما ما در زومجی، مثل تعداد زیادی از مخاطبان در کل دنیا، به دو دسته‌ی کاملا متضاد با یکدیگر تقسیم شدیم. بدون شک این جمله، به احساسات و نظرات مثبت و منفی مخاطبان گوناگون از جمله خود ما بعد از تماشای قسمت هفتادم سریال Game of Thrones، اشاره دارد؛ طولانی‌ترین اپیزود تاریخ سریال و احتمالا پرخرج‌ترین قسمت ساخته‌شده برای هر مجموعه‌ی تلویزیونی تا به امروز، که میگل ساپوچنیک آن را کارگردانی کرد، دیوید بنیاف و دی. بی. وایس فیلم‌نامه‌اش را نوشتند و رامین جوادی هم به مانند همیشه، وظیفه‌ی آفرینش موسیقی‌هایش را داشت. اما قسمت سوم فصل هشت، اثری عالی بود یا فاجعه‌بار؟ آیا مرگ‌های مهم و لحظات تلخ یا شیرینش، عیارِ لازم را داشتند یا با خیانت به انتظارات طرفداران، اثر را از جایگاه همیشگی‌اش خارج کردند؟ آیا واقعا اشکالی نابخشودنی در ثانیه‌های آن وجود داشت یا مخاطبان درباره‌ی ماهیت برخی صحنه‌ها به اشتباه افتادند؟

همه‌ی این‌ها سوالاتی هستند که در زوم کست پیش‌رو، به آن پرداخته‌ایم. البته قبل از آغاز به تماشای ویدیو، در نظر داشته باشید که ما موقع صحبت راجع به سریال، بسیاری از رخدادهای مهمِ پیش‌آمده از قسمت اول فصل اول آن تا آخر قسمت سوم هشتمین فصلش را اسپویل می‌کنیم. حتی شاید برخی از تئوری‌پردازی‌های کوتاه و بلندمان درست از آب دربیایند و خواسته یا ناخواسته، بخشی از داستان اپیزودهای باقی‌مانده را نیز لو بدهیم.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

علاوه‌بر نسخه‌ی ویدیویی، زوم‌کست‌های اپیزودیک زومجی برای بررسی و موشکافی قسمت‌های پایانی Game of Thrones، در قالب پادکست صوتی نیز در شنوتو و کانال تلگرامی خودِ وب‌سایت نیز منتشر می‌شوند و می‌توانید در آن فرم هم دنبال‌شان کنید. راستی، به مانند همیشه، در میان گذاشتن نظرات‌تان درباره‌ی زوم‌کست و خود سریال و نکات و مثبت و منفی‌اش با ما و دیگر مخاطبان را از یاد نبرید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده