نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

تویوتا کمری 2018؛ اسپرت تر و ایمن تر از همیشه

تویوتا کمری،‌ پرفروش‌ترین خودروی این شرکت ژاپنی به حساب می‌‌آید که در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های مدل سال ۲۰۱۸ آن می‌اندازیم.

پرفروش‌ترین محصول شرکت تویوتا در بازار جهانی، ماشین کمری است که حدود ۳۰ سال از تولید اولین مدل آن می‌گذرد. این شرکت ژاپنی با تخفیف‌های عالی که برای خودروی کمری در نظر می‌گیرد، آن را به یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های متوسط تبدیل کرده است و شما هم برای خرید تویوتا کمری در مدل‌های متفاوت، می‌توانید به سایت دیوار، که در حال حاضر بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت خرید و فروش خودرو در ایران است، مراجعه کنید و در میان آگهی‌ها خودروی دلخواه خود را خریداری نمایید.

در نمایشگاه دیترویت مدل کمری 2018 معرفی شد که  تغییرات زیادی نسبت به مدل‌های قبلی دارد. به‌خصوص در طراحی خارجی آن شاهد تغییرات بیشتری بودیم. به شکلی که ظاهر آن اسپرت‌تر و عضلانی‌تر شده است و طول و عرض آن بیشتر و ارتفاع آن کمتر شده است، بنابراین سقف و کاپوت پایین‌تر آمده‌اند و این تغییرات باعث بهبود سواری و هندلینگ شده‌اند.

فاصله محورها ۵ سانتی‌متر بیشتر و ارتفاع آن‌ها ۲.۵ سانتی‌متر کمتر شده است. در نتیجه ارتفاع صندلی‌ها کم شده‌ است و کمی هم به سمت عقب رفته‌اند و البته مقاومت پیچشی ۳۰ درصد بیشتر شده است. همچنین مواد به‌کار رفته در کابین خودرو با کیفیت‌تر شده‌اند.

پلتفرم

TNGA که در تویوتا کمری 2018 به‌کار رفته است، باعث اسپرت‌تر شدن خودرو شده است. جلوی این پلتفرم به تعلیق مک فرسون استرات تبدیل شده است و پشت آن به تعلیق جناغی دوبل تبدیل گشته است.

در ادامه نگاهی به ویژگی‌های رفاهی و ایمنی تویوتا کمری ۲۰۱۸ می‌‌اندازیم.

از لحاظ ایمنی، این خودرو بسیار پیشرفته است و ۵ ستاره ایمنی را از ANCAP دریافت کرده است.

امکاناتی مانند ۷ ایربگ، ترمز الکتریکی پارک، کروز کنترل، دوربین عقب، نوربالای خودکار، سیستم اتوماتیک ترمز اضطراری، سیستم هشدار قبل از تصادف، سیستم هشدار هنگام خروج از خطوط و انحراف از مسیر، سیستم کمکی فرمان، باعث ایجاد امنیت بیشتر در راننده و سرنشینان دیگر می‌شوند.

امکانات رفاهی

خودروی کمری 2018  شامل سیستم انتخاب حالت رانندگی، شارژر بیسیم موبایل، چراغ‌های LED، نمایشگر هدآپ ۱۰ اینچی، سقف پانورامیک، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده هستند.

ویژگی‌های فنی کمری 2018

این ماشین در دو مدل ۴ و ۶ سیلندر تولید شده است.

مدل ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری، ۲۰۸ و ۲۰۳ اسب‌بخار قدرت دارد و گشتاور آن ۲۵۲ نیوتن بر متر است و مدل هیبریدی آن ۱۷۶ اسب‌بخار قدرت، و گشتاور ۲۲۰ نیوتن بر متر دارد.

مدل ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری، قدرت ۳۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۷ نیوتن بر متر  و ۸ دنده اتوماتیک دارد. مدل ۶ سیلندر کمری ۲۰۱۸ در حالت اسپرت بیشترین قدرت را دارد.

مصرف سوخت هر دو مدل، در حالت شهری ۸.۴ لیتر، در حالت خارج از شهر ۶ لیتر و در حالت ترکیبی ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. حجم باک نیز ۶۰ لیتر است. ولی در مدل هیبریدی مصرف سوخت ترکیبی ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده