// چهار شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱

15 شخصیت سریال Game Of Thrones که ممکن است آزور آهای باشند

در این مطلب به بررسی 15 شخصیت از سریال Game Of Thrones می‌پردازیم که ممکن است آزور آهای باشند.

دیگر شب طولانی فرا رسیده و در فصل هشتم سریال Game Of Thrones شاهد تقابل وایت واکرها به رهبری شاه شب با ساکنین هفت اقلیم خواهیم بود. باتوجه‌به اینکه خط داستانی سریال کاملا از مجموعه کتاب‌های ترانه یخ و آتش پیشی گرفته، مدرک دقیقی در مورد شخصیتی که قرار است آزور آهای باشد در دست نداریم. پیش از این در مطلبی تحت عنوان «موشکافی اسرار Game Of Thrones: آزور آهای کیست؟» به بررسی ویژگی‌های بارز آزور آهای پرداختیم و حالا با کنار هم قرار دادن تمامی اطلاعات موجود در این زمینه، به ۱۵ شخصیتی می‌پردازیم که احتمالا یکی از آن‌ها آزوهای خواهد بود. 

 پیش از آغاز بررسی‌ها، یک بار دیگر دانسته‌هایمان را مرور می‌کنیم. طبق آن‌چه که ما از آزور آهای می‌دانیم، وی باید در میان نمک و دود متولد شده باشد. در هنگام تولدش، ستاره‌ی قرمز رنگ و خونین در آسمان دیده شده و او شمشیر لایت‌برینگر را در اختیار دارد. آزور آهای با اژدها ارتباطی غیر قابل انکار دارد و برای رسیدن به اهدافش، باید چند فداکاری‌ انجام دهد و در پایان، باید از نسل آیریس و ریلا تارگرین باشد. این هفت ویژگی درکنار دو جمله‌ی خاص و در وهله‌ی اول غیرقابل درک، اما به نظر پر اهمیت، یعنی «اژدها سه سر دارد» و «شاهزاده‌ی موعود، همان نغمه‌ای از یخ و آتش است»، تمام آن چیزی را که قهرمان قصه‌ی ما باید داشته باشد، مشخص می‌کنند.

این مطلب حاوی بخش‌هایی است که داستان سریال را لو می‌دهد. اگر هنوز موفق به تماشای کامل سریال نشده‌اید، از خواندن ادامه مطلب خودداری کنید.

سریال Game Of Thrones

۱۵- کال دروگو

مدت زمان زیادی از مرگ دروگو می‌گذرد، اما بسیاری از بینندگان سریال او را به خاطر دارند. شاید مرگ او به اندازه ند استارک تأثیرگذار نبود ولی اگر بازی تاج و تخت قصد داشته باشد در زنده کردن شخصیت‌هایش سنت‌شکنی کند و به سراغ یکی از شخصیت‌های قدیمی و صد البته محبوب خود برود، دروگو بهترین گزینه ممکن است.

دنریس پس از ازدواج با دروگو به یک رهبر تبدیل شد و او کسی بود که اژدها (دنریس) را بیدار کرد. علاوه‌بر این‌ها توانایی‌های بدنی و رزمی دروگو نیز به هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی نیستند. کال دروگو در ابتدای سریال قصد داشت به وستروس حمله کند و آن سرزمین‌ها را تحت سیطره خود در بیاورد و حالا اگر سازندگان سریال او را زنده کنند، این تهاجم با پایان دادن به تاریکی و نشستن به تخت پادشاهی برای دروگو همراه خواهد شد. او یک شمشیر آتشین ندارد، اما اژدهایی با نفس آتشین به نام دروگون دارد که به افتخار او این نام را دریافت کرده است. 

سریال Game Of Thrones

۱۴- استنیس براتیون

استنیس براتیون دوست‌داشتنی هنوز در کتاب‌های جرج آر. آر. مارتین زنده است، اما چند فصل قبل سازندگان سریال او را به‌گونه‌ای از خط داستانی کنار گذاشتند که احتمال زنده شدنش بسیار ناچیز است. ولی اگر تهیه‌کنندگان سریال Game Of Thrones قصد داشته باشند برای انتخاب آزور آهای سری به دنیای مردگان بزنند، باز هم از شانس ناچیز استنیس حرف خواهیم زد؟ مسلما خیر.

در پیش‌گویی‌ها اشاره‌ای به شکست‌ناپذیر بودن آزور آهای نشده است، به همین خاطر می‌توان به زنده شدن استنیس امیدوار بود

در پیش‌گویی‌ها اشاره‌ای به شکست‌ناپذیر بودن آزو آهای نشده است و وقتی استنیس تقریبا به ناحق توسط برین کشته شد (حتی ممکن است سر او را قطع نکرده باشد!) همچنان می‌توان امیدوار بود که یکی از افراد خاندان براتیون شاهزاده موعود باشد. ملیساندرا پس از مرگ استنیس به جان اسنو پیوست، اما پیش از این اتفاقات بانوی قرمز دلایل محکم و قابل‌توجه‌ای برای آزور آهای بودن استنیس داشت و با درنظرگرفتن «شکست‌ناپذیر نبودن» آزور آهای، ممکن است استنیس همان شخصیتی باشد که به دنبالش می‌گردیم؛ گذشته از این موارد او در دراگون استون زندگی می‌کرد و شمشیری به نام لایت‌برینگر برای خود ساخته بود.

سریال Game Of Thrones

۱۳- سمول تارلی

براساس روایات و افسانه‌های موجود آزور آهای یک جنگجو و مبارز قدرتمند است، اما چنین صفاتی بیش از اندازه استعاره‌ای و سنتی به نظر می‌رسند، موضوعی که شبکه HBO چندان علاقه‌ای در به تصویر کشیدن آن ندارد. در نتیجه می‌توانیم بگوییم آزو آهای بیش از یک جنگجو، بلکه یک رهبر و فرمانده خواهد بود که نبردها را مدیریت می‌کند و باعث می‌شود ساکنین هفت اقلیم بر وایت واکرها پیروز شوند. چه شخصیتی قادر است با علم و دانش خود ارتش انسان‌ها را رهبری کند؟ قطعا یکی از نخستین گزینه‌هایی که به ذهن می‌رسد سمول تارلی است، جوانی که در فصل قبلی گوشه‌ای از توانایی‌هایش را نشان داد و حالا داناتر و پخته‌تر از هر زمان دیگری است.

سم در سیاتل تحصیل کرد و به‌دنبال فولاد والرین و شیشه اژدها بود، سلاحی که قادر است وایت واکرها و شاه شب را نابود کند. وقتی جنگجو بودن آزو آهای استعاره‌ای از رهبر بودن سمول باشد، چرا «اژدهای سنگی» را سلاحی که قرار است شاه شب با آن کشته شود (موردی که سامول در مورد آن تحقیق کرده است) در نظر نگیریم؟

سریال Game Of Thrones

۱۲- تیون گرجوی

تیون، همانند سم طی سریال قوس شخصیتی قابل‌توجه‌ای داشته و حالا به نظر این عضو کوچک از خاندان گرجوی پس از تولدی دوباره در مسیر رستگاری قرار گرفته است. به نظر شما چرا تا امروز این شخصیت از اتفاقات ناگوار بسیاری جان سالم به در برده است؟ براساس برخی تئوری‌ها و گمانه‌زنی‌ها تیون زنده مانده تا به خاطر گناهان گذشته‌اش خود را فدا کند و با این کار شاه شب را نیز از بین ببرد.

شاید با خود بگویید تیون اصلا قهرمان مقتدری نیست و او را به‌عنوان آزور آهای قبول ندارید، ولی فراموش نکنید در حال تماشای سریال گیم آو ترونز هستید! مجموعه‌ای که همواره مخاطبانش را غافلگیر می‌کند و تبدیل شدن ریک به آزور آهای قطعا می‌تواند شوکه کننده‌ترین اتفاق این سریال باشد.

سریال Game Of Thrones

۱۱- یارا گرجوی

اگرچه مدام از لفظ «شاهزاده» (به معنای یک فرد مذکر) برای آزور آهای استفاده می‌کنیم، اما چنین ترجمه‌ای درست نیست و این قهرمان وعده داده شده می‌تواند یک «شاهدخت» (یک فرد مونث) هم باشد. اگر تیون را یکی از گزینه‌های آزور آهای بودن در نظر بگیریم، بدون شک یارا پتانسیل بیشتری برای تبدیل شدن به آن قهرمان دارد.

تا به این فصل از سریال Game Of Thrones شاهد صحنه حماسی از یارا نبوده‌ایم و بیشتر او را به واسطه مهارتش در کشتی‌رانی و مبارزات دریایی به‌عنوان یک جنگجوی قابل احترام پذیرفته‌ایم، پس چرا کشتی‌هایی که به دست او هدایت خواهند شد، همان سلاحی که شاه شب به واسطه آن نیست می‌شود، نباشند؟

سریال Game Of Thrones

۱۰- سگ شکاری

آزور آهای به میان می‌آید تا شب طولانی و زمستان سرد را خاتمه دهد و نماد اصلی او آتش و شمشیر آتشینی است که در دست خواهد گرفت (شمشیر می‌تواند یک نماد یا استعاره باشد). هرطور که به شخصیت‌های وستروس نگاه کنیم، هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه سندور گلیکان با آتش خاطره ندارند، او وقتی کودک بود به‌لطف برادرش و به وسیله آتش نیمی از صورت خود را از دست داد و براساس برخی تئوری‌ها در بخش‌های پایانی این قصه، سگ شکاری به ترس‌های کودکی‌اش غلبه می‌کند و با شمشیری آتشین به قلب ارتش وایت واکرها می‌زند.

سگ شکاری مدت زیادی مرده تصور می‌شد و بازگشت این شخصیت برای اینکه او را در میان فهرست کاندیداهای آزور آهای شدن قرار دهیم، تأثیرگذار است. همچنین توانایی‌های بدنی و هنرنمایی‌های او در نبردهای تن به تن را هم نباید از یاد برد. هاوند ارتباط چندانی با اژدها و آتش ندارد، اما اینجا دنیای گیم آو ترونز است و احتمال هر چیزی وجود دارد.

سریال Game Of Thrones

۹- سانسا استارک

طی ۷ فصل گذشته طرفداران حوصله بسیاری به خرج دادند تا سانسا از دست خاندان لنیسترها رهایی پیدا کند، از چنگ رمزی بولتون بگریزد و درنهایت با بازپسگیری وینترفل به ملکه/حاکم قدرتمندی تبدیل شود که هم‌اکنون می‌شناسیم. داستان سانسا همواره به آرامی رقم خورده و در بازه‌های طولانی روند داستانی او پیشرفت داشته است، در نتیجه چندان جای تعجب ندارد تا دختر بزرگ خاندان استارک در آخرین ایستگاه از بازی تاج و تخت، بر تخت آهنین تکیه بزند.

طی ۷ فصل گذشته طرفداران حوصله بسیاری به خرج دادند تا سانسا به حاکم قدرتمندی که هم‌اکنون می‌شناسیم تبدیل شود

تقریبا مطمئنیم که سانسا در فصل پایانی شمشیر به دست نخواهد گرفت و به‌عنوان یک جنگجو در میدان نبرد نقشی نخواهد داشت، اما می‌توان گفت سانسا استارک به‌عنوان یک رهبر و استراتژیست در مقابل وایت واکرها نخواهد ایستاد؟ قطعاً نه. در نبرد حرامزاده‌ها دیدیم که جان اسنو که حالا می‌دانیم از نسل تارگریان‌هاست، عاطفی عمل می‌کند و در تمامی زمینه‌ها رهبر خوبی برای میدان نبرد نیست، در نتیجه ممکن است جان نقش لایت‌برینگر را برای سانسا ایفا کند و آزور آهای واقعی فرزند ند استارک باشد.

سریال Game Of Thrones

۸- آریا استارک

آریا شاید برخی ویژگی‌های یک رهبر را نداشته باشد اما طی ۶۷ قسمت قبلی به خوبی در یافته‌ایم که او بسیار مسمم و با اراده است و در میدان نبرد نیز عمکرد فوق‌العاده‌ای دارد. ویژگی‌هایی که برای شکست دادن یک تهدید بزرگ که انسان‌ها قرن‌ها خطر روبه رو شدن با آن را احساس می‌کردند، کاملا لازم است.

با اینکه آریا و جان چندین فصل همدیگر را ملاقات نکردند، اما همگی از علاقه قلبی این دو شخصیت به یکدیگر آگاهیم، در نتیجه همانند سانسا تئوری تبدیل شدن جان به لایت‌برینگر برای یکی از دخترهای خاندان استارک اینجا نیز صادق است. همچنین سوزن (Needle)، همان سلاح آریا را هم نباید از یاد برد؛ زیرا این سلاح را جان (فردی از خاندان تارگرین‌ها) به او هدیه داده است.

سریال Game Of Thrones

۷- بریک دانداریون

براساس برخی داستان‌ها آزور آهای رابطه نزدیکی با خدای نور خواهد داشت و یکی از شخصیت‌های سریال که خدای نور همواره نگاه مثبتی به او داشته، بریک دانداریون است. علاوه‌بر ملیساندرا، توروس اهل میر، دیگر راهب سرخ دنیای وستروس بارها اعلام کرده بریک همان آزور آهای وعده داده شده است.

بریک تا امروز چندین بار توسط خدای نور به زندگی بازگشته، یک جنگجوی توانمند است و در تمامی قلمروها همواره به‌دنبال اصلاح جامعه و برقراری عدالت است. همچنین او قادر است شمشیر خود را با استفاده از روشی خاص به آتش بکشد، اما متاسفانه بریک اژدهایی ندارد و به نظر نمی‌رسد در ادامه داستان هم ارتباطی با اژدهایان پیدا کند.

سریال Game Of Thrones

۶- جیمی لنیستر

در برخی افسانه‌ها به این موضوع اشاره شده که آزور آهای با فرو کردن شمشیر گداخته در قلب همسرش صاحب لایت‌برینگر می‌شود. تنها شخصیتی که در حال حاضر ممکن است در مسیر کشتن عشق خود باشد، جیمی لنیستر است. تئوری وجود دارد که می‌گوید جیمی همانند کاری که با شاه دیوانه کرد، سرسی را خواهد کشت؛ تئوری که حتی در نظر بازیگر نقش جیمی نیز منطقی به نظر می‌رسد.

از فصل سوم جیمی قدم در مسیر رستگاری خود گذاشت و رفته رفته به مرد شریفی تبدیل شد، به همین خاطر اگر او قهرمان نهایی داستان باشد چندان تعجب نخواهیم کرد. در خصوص ارتباط جیمی با اژدهایان نیز تئوری جالبی وجود دارد که می‌گوید شاه دیوانه به مادر جیمی و سرسی تجاوز کرده و این دو درواقع فرزندان اون (از نسل تارگرین‌ها) هستند.

سریال Game of Thrones

۵- جورا مورمونت

اینکه جورا مورمونت تا فصل پایانی زنده مانده است بیشتر به یک معجزه می‌ماند! زیرا او پس از تحمل سختی‌های بسیاری توانست از بیماری کشنده گری اسکیل (به‌لطف سمول تارلی) جان سالم به در ببرد و باری دیگر خود را به ارتش دنریس تارگرین برساند. به خوبی این را می‌دانیم که شخصیت‌ها در دنیای بازی و تاج و تخت بی‌خود زنده نمی‌مانند، پس مورمونت باید نقشی در پیش برد داستان داشته باشد و چه چیزی هیجان‌انگیزتر از اینکه او آزور آهای باشد!

جورا همراه‌با دنریس وارد آتش نشد، اما او را راهنمایی کرد و طی سریال مشاور بسیار خوبی برای مادر اژدهایان بوده است، در نتیجه همان‌طور که جان اسنو می‌تواند برای خواهران استارک نقش لایت‌برینگر را ایفا کند، دنریس هم ممکن است شمشیر آتشین جورا مورمونت باشد. 

سریال Game of Thrones

۴- برن استارک

بدون شک یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های سریال Game Of Thrones برن استارک است. در ابتدای سریال او قدرت چندانی نداشت، اما رفته رفته بر توانایی‌های برن افزوده شد و حالا این استارک جوان حالت نیمه خدایی پیدا کرده است. او قادر است کنترل انسان‌ها یا حیوانات را به دست بگیرد، در زمان سفر کند و حتی روی آینده تاثیر بگذارد. برن در پایان فصل ششم، به تمامی گمانه‌زنی‌ها در مورد والدین حقیقی جان خاتمه داد و همین موضوع باعث می‌شود به تاثیرگذاری او در نبرد با شاه شب بسیار امیدوار باشیم.

در ابتدای سریال برن قدرت چندانی نداشت، اما رفته رفته بر توانایی‌های او افزوده شد و حالا این استارک جوان حالت نیمه خدایی پیدا کرده است.

او اگر جان را از تارگرین بودنش مطلع کند، اژدهای سنگی را بیدار کرده است و حتی اگر این اتفاق (مطلع شدن جان) رخ ندهد، به هر حال برن قادر است کنترل یکی از اژدهایان دنریس را به دست بگیرد و سلاح آتشین خود را داشته باشد.

برن از قدرتی برخوردار است که قابل چشم‌پوشی نیست، به همین خاطر او باید نقش پررنگی در پایان سریال داشته باشد وگرنه تمام دقایقی که شاهد تمرینات و داستان او بودیم، تقریبا بیهوده بوده است و همین موضوع احتمال آزور آهای بودن او را تقویت می‌کند.

سریال Game of Thrones

۳- تیریون لنیستر

در بالا اشاره کردیم که برخی از طرفداران معتقدند جیمی و سرسی فرزندان شاه دیوانه و از نسل تارگرین‌ها هستند، اما تعداد افرادی که تیریون را یک تارگرین می‌دانند بسیار بیشتر است. یکی از دلایلی که بسیاری از بینندگان سریال و خوانندگان کتاب‌ها تیریون را یک تارگرین می‌دانند حرف‌های تایوین لنیستر است، او همواره می‌گفت فرزندی به اسم تیریون ندارد و هیچ‌وقت رابطه خوبی با کوتاه قامت‌ترین عضو خانواده‌اش نداشت. همچنین او جزء معدود افرادی است که توانسته یکی از اژدهایان دنریس را آرام کند.

تریون همانند سم بسیار باهوش است (حتی بیشتر از او)، همانند آریا بسیار با اراده است و اگر از نسل تارگرین‌ها باشد با کنترل یکی از اژدهایان می‌تواند سلاح آتشین خود را داشته باشد، علاوه‌بر این او بیش از دیگر شخصیت‌ها که در بالا به آن‌ها پرداختیم توانایی رهبری و مدیریت یک ارتش در میدان نبرد را دارد (نبرد بلک واتر را به خاطر بیاورید)، به همین خاطر مسئله جنگجو بودن آزور آهای نیز عملی خواهد شد.

Game of Thrones

۲- دنریس تارگرین

همواره دنریس یکی از شانس‌های اصلی برای تبدیل شدن به آزور آهای بوده تا آن‌جا که استاد ایمون پیش از مرگش تقریبا مطمئن شده بود که دنریس همان آزور آهای موعود است. ملکه تارگرین‌ها تمامی ویژگی‌های ذکر شده برای آزور آهای را دارد، او سه اژدها را به دنیا آورد، قصد دارد وسترس را از دست دشمنانش (وایت واکرها و انسان‌ها) آزاد کند و طی سریال بارها شاهد هنرمایی‌ها و رهبری درست او بوده‌ایم. همچنین او با داشتن دو اژدها نیاز چندانی به لایت‌برینگر، آن هم در قالب یک شمشیر آتشین ندارد.

تنها مشکلی که بر سر راه دنریس برای آزور آهای شدن وجود دارد این است که با این همه نشانه و پیش‌گویی کسی از اینکه او قهرمان نهایی قصه باشد تعجب نخواهد کرد و این درست همان مسئله‌ای است که سازندگان سریال Game Of Thrones دوست ندارند؛ زیرا آن‌ها از هر فرصتی برای غافلگیر کردن مخاطب استفاده می‌کنند.

سریال Game of Thrones

۱- جان اسنو

جان هم مانند دنریس تمامی ویژگی‌های ذکر شده برای آزور آهای را دارد و همین مسئله باعث می‌شود به درستی تئوری‌های موجود درباره آزور آهای بودن او شک کنیم؛ زیرا این اتفاق کاملا قابل پیش‌بینی است و طرفداران Game Of Thrones به‌دنبال اتفاقاتی شوکه کننده و غیرقابل پیش‌بینی در پایان سریال هستند.

جان از نسل تارگرین‌هاست، یک جنگجوی فوق‌العاده است و حتی توسط خدای نور زنده شده است. همچنین بخش زیادی از داستان او با وایت واکرها درگیر بوده و تنها فرد حاضر است که توانسته به وسیله شمشیر یک وایت واکر را بکشد (سمول تارلی با کمک شیشه اژدها وایت واکر را کشت). شاید جان یک شمشیر آتشین نداشته باشد، اما او لانگ‌کلاو را دارد که از جنس فولاد والریایی است و تمامی این موارد جان را به گزینه اصلی آزور آهای بودن تبدیل می‌کنند.

نظر شما در این‌باره چیست؟ کدام یک از شخصیت‌های سریال Game Of Thrones را آزور آهای می‌دانید؟ نظرات خود پیرامون این موضوع را با سایر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده