نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Days Gone در هفته درخشش تازه وارد‌ها

در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت، بازی Days Gone با پیروزی در نبرد تازه وارد‌ها، صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شد. با زومجی همراه باشید. 

سایت چارت ترک به رسم هر هفته، جدید‌ترین گزارش از فروش بازی‌ها در انگلستان را منتشر کرده که براساس آن، Days Gone، جدید‌ترین بازی انحصاری سونی و ساخته استودیو بِند موفق شده در صدر جدول قرار بگیرد. با اینکه دیز گان موفق نشده نمره‌های فوق‌العاده‌ای مثل چند بازی انحصاری اخیر پلی‌استیشن 4 دریافت کند، اما هنوز هم با استقبال خیلی خوب مخاطبین رو‌به‌رو شده و باید منتظر ماند و دید که آیا قادر خواهد بود در هفته‌های آینده هم این عملکرد تجاری خوب را ادامه بدهد یا خیر. همچنین دیز گان تا به امروز موفق‌ترین عرضه را از حیث فروش نسخه‌های فیزیکی در بین بازی‌های سال ۲۰۱۹ در منطقه انگلستان داشته است. اما در هفته‌ای که Days Gone به‌عنوان یک تازه‌وارد در رتبه نخست قرار گرفته، رتبه دوم هم در اختیار یک بازی جدید است؛ Mortal Kombat 11، جدید‌ترین ساخته استودیو ندررلم که کارش را در رتبه دوم آغاز کرده است تا هم از نظر تجاری و هم از حیث کیفی عملکرد خیلی خوبی را ثبت کرده باشد. 

Mortal Kombat 11

حضور دو بازی جدید در رتبه‌های اول و دوم، باعث شده تا تغییراتی در جدول این هفته رخ بدهد؛ به طوریکه فیفا 19 این هفته با یک پله سقوط در رتبه سوم قرار گرفته است. در رتبه چهارم شاهد Red Dead Redemption 2 هستیم که البته این بازی یک پله نسبت به هفته قبل صعود داشته است. رتبه پنجم جدول در اختیار بازی The Division 2 است که سقوط دو پله‌ای داشته است و در رتبه شِشُم هم شاهد Mario Kart 8 Deluxe هستیم که این اثر هم دو پله سقوط را تجربه کرده است. 

در هفته‌ای که هیچ‌یک از بازی‌ها موفق به تکرار رتبه هفته پیش خودشان نشده‌اند، Sekiro: Shadows Die Twice با یک پله صعود به رتبه هفتم رسیده است و در رتبه هشتم هم Forza Horizon 4 را داریم که این هفته‌ها مدام در حال رفت و آمد به جمع ۱۰ بازی پرفروش جدول است و این هفته هم با صعود خیلی خوب هشت پله‌ای توانسته دوباره وارد این جمع شود. در رتبه نهم جدول این هفته New Super Mario Bros. U Deluxe با یک پله صعود قرار گرفته است و در رتبه دهم هم شاهد World War Z، صدرنشین هفته گذشته هستیم که پیش‌بینی می‌شد به‌دلیل کیفیت نه‌چندان خوبش خیلی زود دچار افت فروش شود و به همین دلیل هم سقوط ۹ پله‌ای داشته است. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-Days Goneصدرنشینی در هفته اول انتشار
۲-Mortal Kombat 11هفته اول انتشار
۳۲FIFA 19-
۴۵Red Dead Redemption 2-
۵۳The Division 2-
۶۴Mario Kart 8 Deluxe-
۷۸Sekiro: Shadows Die Twice-
۸۱۶Forza Horizon 4بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته
۹۱۰New Super Mario Bros. U Deluxe-
۱۰۱World War Zاز دست دادن صدر

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده