// شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۶

گیگابایت از دو سری لپ تاپ جدید خود با نام‌های Aero 15 و Aorus 15 رونمایی کرد

شرکت گیگابایت در تازه‌ترین اقدام خود از دو گروه جدید لپ‌تاپ با نام‌های Aero 15 و Aorus 15 رونمایی کرده که هریک شامل چندین مدل هستند.

به تازگی بود که شرکت انویدیا از چیپست‌های گرافیک GTX 1650 و GTX 1660 Ti برای تعبیه شدن در لپ‌تاپ رونمایی کرد. تاکنون نیز تعدادی از برندهای معتبر که لپ تاپ نیز می‌سازند، از این دو چیپست جدید در مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های خود استفاده کرده‌اند. حال و طبق جدیدترین اخبار سخت افزار، شرکت گیگابایت از دو مجموعه لپ‌ تاپ گیمینگ جدید رونمایی کرده که هریک شامل چندین مدل هستند که برخی از این‌ مدل‌ها از این دو کارت گرافیک بهره می‌برند. نام این دو گروه Aero 15 و Aorus 15 است. تصاویر یکی از مدل‌های سری Aero 15 را در زیر مشاهده می‌کنید:

gigabyte aero 15

gigabyte aero

یکی از مدل‌های گروه Aero 15 لپتاپ Aero 15 Classic نام دارد که تماما مشکی است و مجهز است به یکی از بهترین پردازنده‌های شرکت اینتل به نام Core i9-9980HK. این مدل اولین پردازنده‌ی هشت هسته‌ای قابل حمل شرکت Intel است که در صورت قرار گرفتن در شرایط خنک و خوب، می‌تواند به سرعت ۵ گیگاهرتز برسد. این لپ‌تاپ علاوه بر پردازنده، از سخت‌افزارهای دیگر شرکت اینتل نیز بهره می‌برد؛ مانند درایو جامد یا همان حافظه SSD از مدل 760P، پورت Thunderbolt 3 و وای‌فای 1550 به نام Killer.

یکی دیگر از ویژگی‌های این لپ‌تاپ، بهره‌مندی از واسط کاربری Microsoft Azure AI است که توسط شرکت مایکروسافت برای مدیریت بهتر انرژی و مصرف برق دستگاه تهیه شده و پیش‌تر نیز توسط شرکت Gigabyte در دستگاه‌های دیگر استفاده شده بود. مورد آخری که این لپ‌تاپ را در نوع خود عالی می‌کند، بهره‌مندی از صفحه نمایش بسیار عالی و با وضوح و نرخ ریفرش بالا است که می‌تواند تا رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ ریفرش ۲۴۰ هرتز بالا برود. در کل چهار مدل متفاوت از گروه Aero 15 Classic ساخته شده که دارای مشخصات سخت‌افزاری متفاوتی هستند. تفاوت این مدل‌ها در پردازنده و کارت‌های گرافیکی بیشتر از سایر قطعات خودنمایی می‌کند و قدرت خود را به رخ دیگر رقبا می‌کشد. تمامی این مدل‌ها و مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

gigabyte aero

اما گروه بعدی یعنی Aorus 15 در تلاش است لپ‌تاپ‌هایی را وارد بازار کند که در گروه لپ‌تاپ‌هایی با ضخامت کمتر از یک اینچ، بیشتر قدرت و بازدهی یا پرفورمنس را داشته باشند. همان‌طور که از تصاویر این گروه نیز مشخص است، ظاهر این دسته با دسته‌ی قبل بسیار متفاوت است و این امر گویای کاربری متفاوت آن نیز می‌تواند باشد. مدل‌های این گروه به دو عدد فن‌ بزرگ و مخصوص و همچنین لوله‌های انتقال حرارت مجزا برای پردازنده و چیپست گرافیک، در کنار محفظه‌های رفت و آمد هوا مجهز شده‌اند که همگی در کنار هم به خنک‌تر شدن لپ‌تاپ کمک به‌سزایی می‌کنند. تمامی لپ‌تاپ‌های این گروه مجهز هستند به پردازنده‌های نسل نهم شرکت اینتل که در حال حاضر بهترین و قوی‌ترین نمونه برای لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آیند.

gigabyte aorus

gigabyte aorus

در یک کلام تمامی لپ‌تاپ‌های سری Aorus 15 به پردازنده‌ اینتل مدل Core i7-9750H مجهز هستند و تفاوت‌ اصلی آن‌ها در چیپست گرافیک و صفحه نمایش آن‌ها است که از هر دو نوع ۱۴۴ هرتز و ۲۴۰ هرتز در بین آن‌ها یافت می‌شود. تمامی مدل‌های سری Aorus 15 را به همراه مشخصات سخت‌افزاری هر یک در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

gigabyte aorus 15

نظرات خود را در رابطه با این لپ‌تاپ‌های شرکت گیگابایت با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع KitGuru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده