نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰

بیش از ۹۶ میلیون کنسول پلی استیشن 4 به سراسر جهان عرضه شده است

سونی آمار مربوط‌به فروش کنسول پلی‌استیشن 4 را به‌دنبال پایان یافتن سال مالی اخیر این شرکت منتشر کرد.

مطابق تازه‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، شرکت سونی گزارش مالی مربوط‌به سال مالی ۲۰۱۸ خود را منتشر کرد و دراین‌میان از آخرین آمار فروش کنسول پلی‌ استیشن 4 نیز پرده برداشت. به‌طور کلی، شرکت Sony اظهار داشت که در سال مالی قبلی که در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ (۳۱ مارس ۲۰۱۹) پایان یافت، تعداد ۱۷.۸ میلیون دستگاه کنسول PS4 به سراسر جهان ارسال شده است. از روی این آمار می‌توان نتیجه گرفت که میزان ۲.۶ میلیون واحد از این فروش مربوط‌به سه‌ماهه اخیر است که مجموع تعداد کنسول‌های ارسالی به سراسر جهان را به تعداد ۹۶.۸ میلیون دستگاه می‌رساند. البته تا فروش ۱۰۰ میلیون واحدی کنسول پلی‌استیشن 4 فاصله زیادی باقی نمانده است و این امر به‌طور قطع در ماه‌های آتی محقق خواهد شد.

شرکت سونی همچنین از برنامه‌هایی که انتظار دست یافتن به آن‌ها در سال مالی آتی را دارد، رونمایی کرد. برای کل سال مالی ۲۰۱۹ که در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ (۳۱ مارس ۲۰۲۰) به پایان می‌رسد، شرکت سونی انتظار دارد که تعداد ۱۶ میلیون دستگاه به سراسر جهان ارسال کند. این تعداد به نسبت سال مالی گذشته کاهش نزدیک به ۲ میلیون واحدی را نشان می‌دهد، اما این نباید باعث تعجب کسی بشود. با درنظرگرفتن اینکه چرخه حیات کنسول پلی‌استیشن 4 رو به پایان است و درحال‌حاضر شرکت سونی اخبار مربوط‌به کنسول پلی‌ استیشن 5 را به اشتراک گذاشته است، کاملا منطقی است که شاهد سیر نزولی فروش این کنسول باشیم. بااین‌حال، با عنایت به اینکه زمان زیادی تا روی کار آمدن کنسول پلی‌استیشن 5 باقی نمانده است، بدون شک فروش ۱۶ میلیون دستگاه نیز دستاورد بزرگی برای سونی به حساب می‌آید و باید ببینیم که سونی می‌تواند به برنامه‌هایش جامه عمل بپوشاند یا خیر.  

درنهایت، شرکت سونی در گزارش مالی خود عنوان کرد که فروش نرم‌افزارهای پلی‌استیشن 4 و تعداد مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس در سال مالی ۲۰۱۸ افزایش داشته است. در نتیجه، فروش کل سال مالی یادشده نسبت به سال مالی ۲۰۱۷ با افزایش قابل‌توجه ۱۹ درصدی همراه شده است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

Sony


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده