در این مطلب به بررسی بازی موبایل Radiant One خواهیم پرداخت که یکی از بهترین بازی‌های حال حاضر در گوشی‌های همراه است. در ادامه با نقد این بازی در زومجی همراه باشید.

بازی‌های موبایل به سرعت در حال گسترش هستند و سازندگان خلاق و مستقل به‌دنبال ساخت بازی‌هایی جدید با ایده‌های خلاقانه و متفاوت هستند. درواقع بسیاری اعتقاد دارند که جای بازی‌های داستان محور در گوشی‌های تلفن‌ همران احساس می‌شود که حال استودیوی Fntastic توانسته یک تجربه داستانی متفاوت و بی‌نظیر را برای سیستم‌ عامل iOS تولید و منتشر کند. بازی موبایل Radiant One تجربه‌ای داستانی و متفاوت روی گوشی‌های تلفن همراه است که در آن شاهد روایت خلاقانه یک داستان متفاوت و جذاب روبه‌رو هستیم که باعث می‌شود تا بازیکن حتی برای زمانی کوتاه در آن غرق و با شخصیت آن همراه شود. همچنین بازی دارای گرافیک هنری بسیار خوب و متفاوتی است که به یکی از نکات مثبت بازی تبدیل شده است. علاوه‌بر این، گیم پلی بازی در عین سادگی می‌تواند در لحظاتی چالش بر انگیز نیز باشد تا تجربه‌ای فراموش نشدنی و با ارزش تکرار را برای بازیکن رقم بزند. اگرچه بازی Radiant One در ابتدا در یک اپیزود با قیمت ۳ دلار منتشر شد، اما در ادامه شاعد عرضه نسخه F2P بازی بودیم و همچنین سازنده بازی وعده داد تا اپیزودهای بیشتری از این بازی بسیار خوش ساخت و متفاوت را تولید و منتشر کند که هر اپیزود داستان بسیار متفاوت و با شخصیت‌های کاملا جدید را دنبال خواهد کرد. تاکنون سه قسمت از بازی موبایل Radiant One منتشر شده است و در ادامه با نقد این بازی با زومجی همراه باشید.

Radiant One

بازی موبایل Radiant One دارای چندین قسمت با داستان‌ها و شخصیت‌های کاملا متفاوت است

بازی Radiant One یک بازی ماجراجویی داستان محور با المان‌های عرفانی است. بخش داستانی بازی آیفون Radiant One به چند قسمت با داستان‌های مختلف و متفاوت تقسیم می‌شود که هر بخش داستانی متفاوتی را دنبال می‌کند. بااین‌حال، بخش اصلی داستانی بازی که The Awakening نام دارد، داستان شخصیتی به نام دنیل را دنبال می‌کند که به‌دنبال راهی برای فرار از زندگی خسته کننده و شبکه‌های مجازی است. او یک روز کتابی مرموز در مورد رویای شفاف پیدا می‌کند که پس از آن زندگی او برای همیشه تغییر خواهد کرد. بخش دوم داستانی بازی نیز The Secret نام دارد که داستان شخصیت ریچل را دنبال خواهد کرد که در یک عمارت مرموز به هوش می‌آید که در آن یک موجود ترسناک نیز حضور دارد که به مرور در حال بزرگ شدن و گسترش است و بخش سومی داستانی نیز که The Lost نام دارد، داستان دو محقق را دنبال خواهد کرد که در سرمای گرینلند در یک مکان نامشخص گرفتار شده‌اند و حال باید از آن‌ فرار کنند. داستان هر بخش شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما با پیشروی بیشتر در بازی متوجه خواهید شد که داستان هر قسمت بسیار غنی‌تر و عمیق‌تر از چیزی است که شما تصورش را می‌کنید. به‌طور مثال در قسمت The Awakening شما پس از دیدن یک رویای خوب، شاهد شروع کابوس‌های مرگبار و ترسناک دنیل می‌شوید که باید او را از این کابوس‌ها و فرشته مرگ در هر شب نجات دهید و در ادامه متوجه دلیل این کابوس‌ها و چگونگی رهایی از آن خواهید شد.

Radiant One

بازی دارای معماها و چالش‌های متنوع و جذاب است

درواقع هر قسمت دارای پیامی روشن و شفاف است که نیاز دارد تا به دیالوگ‌ها و گفتگوهای بازی به خوبی دقت کنید. اگرچه شاید مشکل اصلی بخش‌های داستانی بازی،‌ کوتاه بودن آن‌ها باشد که زمان هر قسمت حتی به سختی به ۴۰ دقیقه می‌رسد که باتوجه‌به راز و رمزهایی که در درون هر قسمت پنهان شده،‌ بازی قطعا ارزش تکرار را دارد. همچنین سازنده وعده داده که قسمت‌های داستانی بیشتری از این بازی تولید و منتشر شود که تاکنون این قسمت‌ها منتشر نشده‌اند. با اینکه هیچ یک از شخصیت‌های بازی صدا ندارند، اما دیالوگ‌های بازی که به شکل زیرنویس نمایش داده می‌شود، به خوبی باعث ارتباط بازیکن با شخصیت‌های آن شده است. با اینکه بازی موبایل Radiant One بیشتر یک بازی داستان‌محور با چالش کم است، اما بازی دارای معماها و چالش‌هایی نیز است. چالش‌های بازی اکثرا به یک شکل هستند و شما باید از خرس تا فرشته مرگ فرار کنید که شاید در ابتدا کمی شما را دچار مشکل کند، اما در ادامه این چالش‌ها ساده و پیش پا افتاده به نظر خواهند رسید. بااین‌حال، در قسمت The Secret شاهد بهترین و خلاقانه‌ترین چالش‌های بازی هستیم که درواقع این چالش‌ها صرفا فرار از موجودات داخل بازی نیست. بازی دارای معماهایی نیز است که این معماها به‌خصوص در قسمت The Secret، بسیار جذاب و جالب طراحی شده‌اند و با اینکه این معماها چالش چندانی ندارند و اکثرا بسیار ساده هستند، اما خلاقانه بودن طراحی این معماها باعث شده تا روند بازی برای بازیکن خسته کننده نشود و حتی باعث ایجاد اشتیاق بیشتر در بازیکن شود.

Radiant One

موسیقی بازی یکی از بهترین بخش‌های آن است که ارزش تجربه بازی را دوچندان می‌کند

گیم پلی بازی با اینکه طراحی ساده‌ای دارد و پیچیده نیست، اما معماها و چالش‌هایی که در بازی باعث شده تا بازی روندی یکنواخت و خسته کننده نداشته باشد. درواقع مشکل بسیاری از بازی‌های داستان محور این است که اکثرا آن‌ها روند تقریبا یکسانی دارند، اما در بازی Radiant One باتوجه‌به زمان کم هر قسمت و داشتن تنوع کمتر به چشم می‌خورد و همین موضوع باعث شده تا از ابتدا تا اواخر بازی جذابیت آن حفظ شود. همچنین بازی به خوبی روی گوشی‌های تلفن همراه پیاده‌سازی شده‌اند و کنترل شخصیت در طول بازی به خوبی طراحی و پیاده‌سازی شده‌ است. موسیقی بازی یکی از بهترین بخش‌های آن است که شاید اگر این قسمت نبود، بخش زیادی از جذابیت بازی گرفته می‌شد. موسیقی هر قسمت با قسمت دیگر تفاوت دارد که بسته به فضای آن تنظیم و ضبط شده که باعث شده تا بیشتر و بهتر با فضای بازی ارتباط برقرار کنیم. علاوه‌بر موسیقی فوق‌العاده بازی، بخش صدا گذاری آن نیز بی نقص و خوب در آمده که برای درک کامل آن بهتر است بازی Radiant One را با هدفون که سازنده بازی نیز آن را توصیه کرده، تجربه کنید تا متوجه کیفیت بالای صدا و موسیقی بازی شوید. همچنین گرافیک بازی به‌خصوص گرافیک هنری آن از دیگر نقاط قوت بازی است که تنوع رنگ بندی تا طراحی محیط باعث شده تا شاهد محیط‌های متنوع و بسیار جذابی در طول بازی باشیم. علاوه‌بر این، به نظر می‌رسد که تمامی اتفاقات بازی در یک دنیای مشترک جریان دارند که شاید در آینده بیشتر در مورد آن بدانیم، اما در طول هر قسمت بازی شاهد نکاتی مشترک بین هر قسمت هستیم که ظاهرا هر بازی به نسخه دیگری اشاره می‌کند.

Radiant One

پرداخت‌های درون برنامه‌ای به تجربه بازی ممکن است ضربه زیادی بزند

با وجود تمامی نکات مثبت، پرداخت‌های درون برنامه‌ای به بزرگ‌ترین مشکلات بازی Radiant One تبدیل شده است. این بازی به‌صورت F2P عرضه شده، اما تجربه آن به این سادگی نیست. شما می‌توانید هر قسمت بازی را بدون پرداخت هزینه‌ای بازی کنید، اما پس از شروع بخش اول هر قسمت، شما باید یا هزینه درون برنامه‌ای برای ادامه بازی پرداخت کنید یا اینکه چند ساعت برای نمایش تبلیغ و اجازه برای ادامه بازی صبر کنید که به‌طور کلی هر ۶ ساعت یکبار شما مجاز خواهید بود تا ادامه هر قسمت بازی را انجام دهید. البته بازی راه‌حل‌های مناسب‌تری را نیز در اختیار بازیکن قرار داده که طبق آن شما با پرداخت هزینه‌ ماهیانه ۴ دلار می‌توانید این بازی را بدون پرداخت هزینه دیگری تجربه کنید، اما هر قسمت که زمان آن کمتر از یک ساعت گیم پلی دارد ارزش این هزینه را دارد؟ قطعا برای تجربه تمامی این قسمت‌ها این هزینه منطقی است، اما به‌صورت ماهیانه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. علاوه‌بر این، به‌طور مثال در قسمت The Secret شما می‌توانید با پرداخت هزینه و خرید الماس، باعث راحت‌تر شدن بازی شوید یا در قسمت The Lost برای ترجمه رازهای بازی و کشف آن که نقش زیادی در روند بازی نیز ندارند و بدون آن نیز می‌توانید بازی را تمام کنید، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که شاید بهتر بود این بازی به‌صورت کامل با هزینه مشخص و بدون این موضوع عرضه می‌شد و برای این بخش معمایی توسط سازنده طرح شده بود. 

Radiant One

بازی موبایل Radiant One یک تجربه دلشنین و جذاب از بازی‌های داستان محور را روی گوشی‌های iOS آورده است که به تمامی طرفداران بازی‌های داستان محور توصیه می‌شود. این بازی دارای چند قسمت با داستان‌ها و شخصیت‌های کاملا متفاوت است. داستان‌های بازی با اینکه ساده به نظر می‌رسند، اما از عمق و روایت بسیار قوی برخوردار هستند که به مسائلی مثل مشکلات زندگی امروزی، شبکه‌های اجتماعی، خانواده، کوتاه بودن عمر انسان و غیره به خوبی پرداخته است. بازی دارای گیم پلی ساده با معماهای جذاب و چالش‌های جالب است که باعث می‌شود بازی یکنواخت و خسته کننده نباشد، اما کوتاه بودن زمان هر قسمت به یک نکته منفی در طول بازی تبدیل شده است. موسیقی یکی از جدا نشدنی‌ترین و بهترین بخش‌های بازی است که باعث شده تا جذابیت بازی Radiant One را دوچندان کند. همچنین بخش صداگذاری و گرافیک هنری فوق‌العاده بازی دیگر نقاط قوت بازی هستند. درکنار این نکات، پرداخت‌های درون برنامه‌ای ممکن است به تجربه بازی صدمه بزند و در صورت پرداخت نکردن هزینه‌ای، مجبور خواهید بود تا برای انجام هر مرحله یک قسمت بازی، حدود ۶ ساعت در طول روز صبر کنید. 

بازی موبایل Radiant One روی سیستم‌عامل iOS بررسی شده است.


منبع زومجی

بررسی بازی موبایل Radiant One

بازی موبایل Radiant One یک بازی داستان محور با المان‌های دیگر است که تبدیل به تجربه‌ای جذاب برای طرفداران این سبک روی گوشی‌های تلفن همراه شده است. بازی دارای گیم پلی ساده، اما با معماها و چالش‌های متنوع و جذاب است که به جلوگیری از یکنواخت شدن بازی کمک زیادی کرده است. بازی دارای قسمت‌های داستانی با داستان‌ها و شخصیت‌های جدید و کاملا متفاوت است که تجربه هرکدام آن با دیگری بسیار تفاوت دارد. موسیقی، گرافیک هنری و صداگذاری بازی از جمله نقاط قوت بازی هستند که به بهتر شدن تجربه بازی نیز کمک بسیار زیادی کرده است. مدت زمان هر قسمت بازی بسیار کوتاه است، اما پرداخت‌های درون برنامه‌ای شاید بزرگترین نکته منفی بازی باشد که در صورت پرداخت نکردن هزینه‌ای، باید برای تجربه ادامه بازی حدود ۶ ساعت صبر کنید که می‌تواند باعث دلسرد شدن فرد از بازی شود.
مسیح کریمی

9

نقاط قوت

  • + داستان‌های متفاوت و جذاب‌ با پرداختن به مسائل روز
  • + موسیقی و صداگذاری بسیار خوب بازی
  • + گرافیک هنری بازی بسیار چشم نواز و زیبا است
  • + معماهای متفاوت و جذاب
  • + شخصیت پردازی قوی شخصیت‌های اصلی بازی

نقاط ضعف

  • - کوتاه بودن هر قسمت داستانی بازی
  • - پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌تواند به تجربه بازی لطمه زیادی بزند
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده