نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۸

احتمال افتتاحیه جهانی یک میلیارد دلاری فیلم Avengers: Endgame؛ ثبت اولین رکورد در چین

طبق پیش‌بینی‌های منتشر شده، فیلم Avengers: Endgame ممکن است یک رکورد تاریخی را در افتتاحیه‌اش ثبت کند که اولین رکورد خود را نیز در چین ثبت کرده است.

از امروز اکران جهانی فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) در چند کشور آغاز شده و طی فردا و پس فردا شاهد اکران این فیلم در دیگر کشورهای جهان و آمریکای شمالی خواهیم بود. از شب گذشته نیز نقدهای قسمت چهارم فیلم Avengers (اونجرز) منتشر شد که این فیلم با تحسین منتقدان مواجه شده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، پیش‌بینی‌ها از رکورد شکنی این فیلم ابرقهرمانی خبر می‌دهد. در ابتدا ددلاین گزارش داد که فیلم Avengers: Endgame ممکن است در اولین روز اکرانش در آمریکای شمالی حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون دلار در گیشه فروش کند که این موضوع به معنای شکستن رکورد روز اول فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) در سال ۲۰۱۵ است که این فیلم موفق شد در اولین روز اکرانش بیش از ۱۱۹ میلیون دلار فروش کند. در حال حاضر بیش از ۴۶۰۰ سالن سینما به قسمت جدید فیلم اونجرز اختصاص داده شده که در تاریخ سینما و هالیوود بی سابقه عنوان شده است که حتی با وجود این موضوع، طبق گفته فندنگو هنوز میزان تقاضای مردم برای پیش خرید بلیط دنباله فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی نهایت)‌ بیش از سالن‌های نمایش اعلام شده است.

فیلم Avengers: Endgame

در ادامه هالیوود ریپورتر گفت که فیلم Avengers: Endgame احتمالا افتتاحیه‌ای در حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان را تجربه خواهد کرد که این به معنای شکستن تمامی رکوردهای گذشته است. با این حال، این وب‌سایت اعتقاد دارد که جدیترین فیلم دنیای سینمایی مارول می‌تواند با کمک بازار کشور چین، هند و همچنین استقبال بالاتر از انتظار در دیگر کشورهای جهان، افتتاحیه یک میلیارد دلاری را تجربه کند که در صورت این اتفاق، رکوردی تاریخی و احتمالا تا چند سال دست نیافتنی رقم خواهد خورد. این آمار تنها پیش بینی است و آمار رسمی نیست، اما فیلم Avengers: Endgame از هم‌اکنون رکورد شکنی را آغاز کرده و بازار کشور چین را به آتش کشیده است.

پیش نمایش فیلم Avengers: Endgame در کشور چین شب گذشته با فروش ۲۸.۱ میلیون دلار آغاز شد که سه برابر بیش از رکورد قبلی در بازار این کشور بوده است، اما این تنها رکورد شکسته شده نیست. فیلم Avengers: Endgame موفق شد در اولین روز اکرانش در کشور چین فروش ۱۰۷ میلیون دلاری را تجربه کند که رکوردی تاریخی در این کشور به حساب می‌آید و احتمالا این فیلم به راحتی رکورد فیلم Monster Hunter 2 (شکارچی هیولا ۲) را خواهد شکست. طبق پیش‌بینی، فیلم Avengers: Endgame افتتاحیه ۲۵۰ تا ۲۸۰ میلیون دلاری را در کشور چین تجربه خواهد کرد، اما با فروش روز اول، این پیش‌بینی تا بیش از ۳۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که این فیلم در نهایت می‌تواند به پرفروش‌ترین فیلم هالیوود در کشور چین نیز تبدیل شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده