نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

نمایشگاه بازی‌های ویدیویی پس از وقفه‌ پنج ساله دوباره برگزار می‌شود

طبق اعلام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نمایشگاه بازی‌های ویدیویی قرار است احیا شده و پاییز امسال پس از وقفه‌ای پنج ساله برگزار شود. 

نمایشگاه بازی‌های ویدیویی اولین بار در سال ۹۰ برگزار شد و در سال‌های ۹۱ و ۹۲ هم شاهد برگزاری این رویداد در مصلی تهران بودیم که از قضا استقبال میلیونی علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی را هم در پی داشت. با این حال پس از تاریخ مذکور برگزاری این نمایشگاه لغو شد و حال بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از احیای مجدد این نمایشگاه خبر داده که در حال حاضر فصل پاییز و آبان ماه برای برگزاری آن در نظر گرفته شده است. 

حسن کریمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در این مورد گفت:

برگزاری رویدادهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۸ طی چندین جلسه‌‌ی سیاست‌گذاری با حضور نماینده بازی‌سازان مورد بازبینی قرار گرفته‌اند. به همین جهت باتوجه به بودجه و همچنین اولویت‌های موجود که وضعیت اقتصادی و بهبود وضعیت تولید در کشور است، به مدت یک سال رویداد‌های TGC، کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال و جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران متوقف خواهند شد. البته بهره‌گیری از اساتید خارجی که در تی‌جی‌سی اتفاق می‌افتاد را بنا داریم در طی سال و با دعوت از این اساتید ادامه دهیم.

برگزاری نمایشگاه بازی‌های ویدیویی مطالبه‌ی بخش عمده‌ای از بازی‌سازان بود چرا که مخاطب را با مستقیما به بازی‌سازان متصل می‌کند و می‌تواند منجر به بازاریابی و جذب مخاطب برای بازی‌های داخلی شود. سعی خواهیم کرد با مشارکت بخش خصوصی و درآمدزایی‌های حاصل از رویداد، کم‌ترین بودجه ممکن را به برگزاری این رویداد اختصاص دهیم.

نخستین اولویت ما در سال جاری، حمایت گسترده‌تر از بازی‌سازان و تولیدکنندگان داخلی است تا در شرایط سخت اقتصادی بتوانند به فعالیت و تولید محصولات خود ادامه دهند. به همین دلیل بخش زیادی از هزینه‌های سال گذشته را قطع یا کاهش دادیم و به بودجه‌ی حمایتی بنیاد اضافه کرده‌ایم. به‌زودی شرح برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۸ را نیز اعلام عمومی خواهیم کرد.

نظر شما در مورد برگزاری این نمایشگاه و اظهارات مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده