نویسنده: سارا مرتضوی
// شنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

جذاب‌ترین تئوری‌های توطئه در صنعت بازی‌های ویدویی

در این قسمت از تاپ فایو برنامه لودینگ، سری به دنیای گیم زدیم و پنج تئوری توطئه جذاب و در عین حال ترسناک را برای‌تان انتخاب کردیم. با ما همراه باشید.

تئوری‌های توطئه همیشه از مباحث جذاب روزگارند. گویی در درون آدم‌ها همیشه چیزی به دنبال فراتر از واقعیت می‌گردد، چیزی که تا به حال ندیده و تجربه‌اش نکرده باشیم. اگر اهل گشت و گذار در فضای مجازی هستید و سرتان هم درد می‌کند برای هرچیز ترسناک و عجیب و غریب و باورنکردنی، حتماً برای یک بار هم که شده سر و کارتان به کریپی پاستاها افتاده است. لغت کریپی‌پاستا برای نامیدن داستان‌هایی خیالی استفاده می شود که در فضای وب ساخته می‌شوند و آن‌قدری دست به دست می‌چرخند که کم‌کم رنگ واقعیت به خود می‌گیرند.

بطور قطع و یقین دنیای گیم هم خالی از این داستان‌های خیالی نیست. ماهیت رمزآلود بودن گذشته و غیرقابل دسترس بودن برخی منابع، این صنعت را به خوراک مناسبی برای افراد خلاق تبدیل کرده است تا داستان‌های خیالی خود را بسازند و در طول زمان به آن‌ها بال و پر دهند؛ داستان‌هایی که باور کنید گاهی تایید یا تکذیب آن‌ها به این راحتی‌ها که فکر می‌کنید نخواهد بود.

این داستان‌ها که گاهی مانند ماجرای ساختگی بازی Polybius، تماماً ساخته و پرداخته ذهن افراد خلاق هستند و گاهی هم مانند بازی Killswitch بر پایه گوشه‌هایی از واقعیت ساخته می‌شوند، جذابیت بسیاری برای کاربران فضای مجازی دارند و در طول تاریخ همیشه عده‌ی زیادی به‌دنبال رمزگشایی از این داستان‌ها بوده‌اند.

در این قسمت از تاپ‌فایو که اولین بار در قسمت چهل و هشتم از برنامه لودینگ پخش شد، سری به گوشه و کنار دنیای گیم زدیم و خفن‌ترین و ترسناک‌ترین کریپی‌پاستاهای موجود در سرتاسر وب را برای‌تان انتخاب کردیم. با ما همراه باشید.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده