// پنجشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵

۳ موزه مهم ایروان که هر گردشگری در سفر به ارمنستان باید ببیند

ایروان پایتخت ارمنستان در همسایگی ایران است که باوجود تشابه‌های فرهنگی، در لیست سفر ایرانی‌ها قرار می‌گیرد. ۳ موزه مهم در این شهر وجود دارد که نباید از دست بدهید.

ایروان، پایتخت ارمنستان، یکی از شهرهای توریستی محبوب است که در سال‌های اخیر، روز‌به‌روز محبوب‌تر می‌شود. گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن آثار تاریخی و فرهنگی این شهر به ارمنستان سفر می‌کنند.

تور زمینی یا هوایی ارمنستان، جزو پرطرفدارترین تورهای خارجی است. این تور به‌خاطر قیمت نسبتا مناسب، فرصت خوبی برای سفر به شهر دیدنی ایروان و بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و هنری آن است.

شما می‌توانید تورهای متنوع ایروان و ارمنستان از آژانس‌های مختلف کشور را با جستجوی آسان در کجارو پیدا کنید و سفرتان را با هزینه کمتری آغاز کنید.

ارمنستان از کشورهای همسایه ایران است که به دلیل وجود تشابه‌ها و اشتراک‌های فرهنگی با ایران و همچنین قیمت مناسب تورهای متنوع این کشور، عموما در لیست سفر ایرانی‌ها قرار می‌گیرد. در سفر به پایتخت این کشور یعنی ایروان، جاهای دیدنی مهمی وجود دارند که جزو برنامه‌های گشت‌وگذار تورهای ایروان است. اگر به گردشگری تاریخی و فرهنگی علاقه دارید، حتما بازدید از موزه‌ها شما را به وجد می‌آورد. سه موزه مهم در این کشور وجود دارد که حتما باید به آن‌ها سر بزنید.

موزه اربونی

موزه های ارمنستان

افتتاح این موزه در سال ۱۶۸۲ مصادف بود با دو هزار و هفتصد و پنجاهمین سالگرد این شهر. این موزه در پای تپه‌ای به نام Atin Berd قرار دارد.

می‌توانید از موزه و قلعه قدیمی که موزه مشرف به آن قرار دارد، دیدن کنید. در واقع این قلعه مثل یک موزه روباز است. بیشتر بخش‌های این قلعه که متعلق به زمان اورارتوها است با آجر خام ساخته شده؛ در حالی که قلعه با دیوارهایی بسیار محکم احاطه شده است.

باستان‌شناسان مجموعه‌ای بزرگ از آثار قدیمی، ظرف‌های سفالی، اشیای روزمره، دستنبندهای برنز، دانه‌های عقیق و اشیای شیشه‌ای در این محدوده پیدا کرده‌اند.

موزه سرگئی پاراجانف

موزه های ارمنستان

سرگئی پاراجانف کارگردان و هنرمندی ارمنی‌الاصل بود. خانه وی که امروزه به موزه تبدیل شده است، مجموعه‌ای از آثار وی را به نمایش می‌گذارد. این موزه در سال ۱۹۸۸ پایه‌گذاری شد. به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و نیز زلزله سال ۱۹۸۸، این موزه بعد از مرگ وی در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد.

این موزه یکی از مراکز فرهنگی پایتخت است و آن را به خاطر نمایشگاه‌های متعدد و آثار چاپ شده‌اش می‌شناسند. در این موزه حدود ۱۴۰۰ شی باقی‌مانده از این هنرمند از جمله جوایز، پوسترهای اصلی فیلم‌ها، فیلمنامه‌های منتشر نشده و سایر آثار هنری‌اش نگهداری می‌شود.

موزه تاریخ ارمنستان

موزه های ارمنستان

علاقه‌مندان به تاریخ بدون تردید از تماشای این موزه لذت خواهند برد. این موزه بخش‌های مختلفی از جمله قوم‌نگاری، باستان‌شناسی و تاریخ مدرن دارد. مجموعه‌ای از بیش از ۴۰۰ هزار شی تاریخی در این موزه نگهداری می‌شود. مجموعه‌ای بزرگ از اشیای برنزی متعلق به قرون دوم و سوم پیش از میلاد در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

پیشنهاد می‌کنیم فهرست کامل جاهای دیدنی ارمنستان را در کجارو ببینید. شما می‌توانید نام و آدرس مکان‌های دیدنی این کشور را به همراه امتیاز و نظرات سایر کاربران، در این بخش مشاهده کنید و گشت و گذار در ایروان را به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده