// پنجشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

سونی: قیمت پلی استیشن 5 رضایت بخش خواهد بود

کمپانی سونی اعلام کرده که قیمت کنسول جدید پلی استیشن 5 برای گیمرها راضی کننده خواهد بود.

طی روزهای گذشته بود که کمپانی سونی در اقدامی غافلگیر کننده، پس از اعلام رسمی ساخت کنسول نسل جدید خود، اطلاعاتی را از این کنسول که در حال حاضر با نام پلی استیشن 5 شناخته می‌شود، منتشر کرد. این اطلاعات که توسط مارک سرنی، طراح ارشد کمپانی Sony، اعلام شد، به مواردی همچون پشتیبانی از قابلیت Backward Compatibility، پشتیبانی از فناوری Ray-Tracing، وضوح تصویر بسیار بالای 8K و همچنین کاهش زمان لودینگ بازی‌ها و برنامه‌های اشاره داشت. البته یک مورد بسیار مهم و حائز اهمیت برای گیمرها در این اطلاعات به چشم نمی‌خورد، قیمت این کنسول مورد انتظار است که با چه قیمتی در دسترس قرار می‌گیرد.

حال و طبق جدیدترین اخبار کنسول های بازی، طبق گفته‌ی یکی دیگر از مسئولین کمپانی سونی که پیش‌تر در حساب توییتر خود عنوان کرده بود که در مورد قیمت احتمال این کنسول از سرنی سوالی پرسیده است، وی این‌چنین پاسخ داده که:

در رابطه با قیمت این کنسول نسل جدید باید این‌طور بگوییم که قرار است قیمت آن به نحوی باشد که علی‌رغم بالا رفتن امکانات و تکنولوژی به‌کار رفته در آن، امکان خرید برای گیمرها وجود داشته باشد و به نوعی راضی کننده خواهد بود.

پس از این گفته‌ها، مجددا از وی سوال شد که آیا قیمت پلی استیشن 5 بیشتر از پلی استیشن 4 خواهد بود و وی این‌گونه پاسخ داد که فعلا تمام اطلاعاتی که می‌توانم در مورد قیمت بگویم همین است.

با توجه به این‌که کنسول نسل جدید سونی از چیپست کمپانی AMD بهره می‌برد که در بازار قیمتی حدود ۳۵۰ پوندی را دارد، گیمرها و کسانی که مشتاق هستند این کنسول را خریداری کنند، باید انتظار قیمت بالاتری نسبت به پلی استیشن 4 را داشته باشند. البته در کنار این مورد باید صبحت‌های سرنی را نیز به یاد داشته باشیم که بیان‌گر قابل خرید بود این کنسول برای گیمرهایی با درآمد متوسط است. شاید به زبان ساده این‌طور بتوان گفت که در عین حالی که نباید انتظار قیمت بالایی مانند کنسول پلی استیشن 3 را داشت، اما منطقا باید منتظر قیمت تا حدودی بالاتر از کنسول پلی استیشن 4 باشیم.

پیش‌تر کمپانی Ace اعلام کرده بود که پلی استیشن 5 قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار خواهد داشت. در خبری دیگر نیز لیست بازی‌های افشا شده‌ی هنگام عرضه‌ی این کنسول را مشاهده کردید. همچنین در راستای اخبار مرتبط با کنسول رقیب کمپانی سونی، یعنی ایکس باکس نیز باید بدانید که ظاهرا کمپانی مایکروسافت قرار است در جریان رویداد E3 2019 از کنسول نسل جدید خود رونمایی کند.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده