نویسنده: فرشید معتمد
// سه شنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰

بررسی ویدیویی مادربرد Z390 AORUS PRO گیگابایت

مادربردهای حرفهای این روزها قابلیتهای بینقصی را عرضه میکنند که Z390 Aorus Pro یکی از آنهاست. با بررسی ویدیویی این مادربرد همراه باشید.

هابِ کنترل کننده‌ی پلتفرم ( PCH یا Platform Controller Hub) که از قدیم Chipset یا مجموعه تراشه هم گفته می‌شد، سال‌ها پیش از دو تراشه‌ی "پل شمالی" و "پلِ جنوبی" تشکیل شده بود که تراشه‌ی اولی وظیفه‌ی کنترلِ حافظه‌ی رم و برقراری ارتباط بینِ پردازنده‌ی اصلی، حافظه و کارت گرافیک را بر عهده داشت و تراشه‌ی دومی هم پورت‌های جانبی شاملِ ذخیره‌ساز‌ها، USB و شکاف‌های توسعه‌ی اضافی را مدیریت می‌کرد. اکنون پلِ شمالی با پردازنده یکپارچه شده و تنها پلِ جنوبی به‌عنوان PCH در مادربردها نصب می‌شود و مستقیما با پردازنده در ارتباط است.

Z390 به‌عنوان آخرین و رده بالاترین تراشه‌ی PCH محصولِ اینتل برای پردازنده‌های سوکتِ 1151 در نظر گرفته شده و با فناوریِ 14 نانومتری تولید می‌‌‌شود. این تراشه تفاوتِ اساسی با Z370 نکرده و تنها پشتیبانی از پردازنده‌های نسل نهمِ دسکتاپی مثل Core i7-9700K ،Core i5-9400 و Core i9 9900K به آن افزوده شده است و کنترلر بی‌سیمِ 802.11ac اینتل را هم به‌صورتِ یکپارچه در خود جای داده است.

مادربرد جدیدِ گیگابایت از برندِ Aorus بامدلِ Z390 PRO با امکاناتِ کاملی عرضه شده که قرار است امکاناتِ اختصاصیِ مربوط‌به اورکلاک و گیمینگ را در سطحی بالا فراهم کند. نورپردازیِ قابلِ سفارشی سازی روی بدنه‌ی مادربرد و کابل‌های RGB مجزا، پورت‌ پُر سرعتِ شبکه‌ی سیمی، کارتِ صدای حرفه‌ای و با کیفیت تنها برخی از امکاناتی است که در این بررسیِ ویدیویی به آن‌ها خواهیم پرداخت:

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

* در تهیه این بررسی فرشید معتمد همکاری کرده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده