نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

کارگردان Star Wars: The Rise of Skywalker پیش از شروع کار با خالق این مجموعه دیدار داشته است

نویسنده و کارگردان اپیزود نهم جنگ ستارگان قبل از شروع به کار روی آن با خالق این مجموعه دیدار و مشورت کرده بود.

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، چند روز قبل شاهد رونمایی کامل از جدیدترین نسخه جنگ ستارگان (Star Wars) بودیم؛ اپیزود نهم این مجموعه که قرار است تحت عنوان جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker) اکران شود. این نسخه قرار است آخرین قسمت از حماسه اسکای واکر (Skywalker Saga) باشد و به‌دلیل اهمیت بالایی که برای این مجموعه دارد، جی جی آبرامز پیش از شروع به ساخت آن به سراغ جرج لوکاس رفته و با او صحبت کرده است.

آبرامز به‌عنوان نویسنده و کارگردان این فیلم، تصمیم گرفت برای هرچه بهتر پایان دادن به این مجموعه به سراغ خالق ۷۴ ساله‌ی آن برود و نظرات و پیشنهاد‌ها او را جویا شود؛ کسی که با ساخت اولین قسمت از جنگ ستارگان انقلابی در صنعت سینما به پا کرد و البته بعد از آن تنها کارگردانی سه نسخه دیگر را برعهده داشت، یعنی سه‌گانه پیش‌درآمد جنگ ستارگان. آبرامز در گفت‌وگو با IGN می‌گوید:

ساخت این فیلم چالش‌های خیلی زیادی با خود به همراه دارد و باید این را در نظر گرفت که این نسخه قرار است به ماجراهای هشت فیلم قبلی پایان دهد و کار سه عدد سه‌گانه جنگ ستارگان را تمام کند، بنابراین به‌دنبال داستانی عظیم برای جمع‌بندی این مجموعه بودیم.

ما صحبت‌های زیادی در این زمینه داشتیم و قبل از نگارش فیلمنامه هم به سراغ جرج لوکاس رفتیم. وقتی با مجموعه‌ای به این بزرگی سر و کار داریم که داستان پر پیچ و خمی هم دارد، باید به‌دنبال راه مناسبی برای پایان دادن به آن باشیم و در عین حال این نسخه را هم به‌تنهایی یک فیلم مجزا و کامل در نظر بگیریم که جدا از سایر نسخه‌ها بتواند کار خود را انجام دهد.

Star Wars: The Rise of Skywalker

اپیزود نهم جنگ ستارگان علاوه‌بر حضور بازیگران قبلی این سه‌گانه از جمله دیزی ریدلی، جان بویگا، اسکار آیزاک و آدام درایور بازیگران جدیدی را هم در خود دارد، مثل نائومی اکی (با سابقه حضور در سریال دکتر هوریچارد گرانت (لوگان)، دامینیک مانهن (ارباب حلقه‌ها) و کری راسل (آمریکایی‌ها). همچنین تعدادی از بازیگران قدیمی این مجموعه مثل مارک همیل، بیلی دی ویلیامز و آنتونی دنیلز هم در این نسخه حضور خواهند داشت و ایان مک‌دیارمید، ایفاگر نقش دارث سیدیوس یا همان پالپاتین هم در آن ایفای نقش کرده است.

کری فیشر، بازیگر نقش لیا اورگانا که سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت هم به‌لطف تصاویر آرشیوی و استفاده نشده‌ای که از زمان ساخت Star Wars: The Force Awakens از او به‌جای مانده، در بخش‌هایی از فیلم دیده خواهد شد.

مراحل اصلی کار و فیلم‌برداری جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر از اول آگوست سال گذشته توسط جی جی آبرامز در استودیوهای پاین‌وود لندن آغاز شد و قرار است در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸) شاهد اکران آن باشیم. البته این آخرین قسمت از مجموعه جنگ ستارگان نخواهد بود و شرکت والت دیزنی برنامه‌های زیادی برای ارائه فیلم‌ها و سریال‌های مختلف از این مجموعه دارد، از جمله سریال The Mandalorian که در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۱ آبان ۱۳۹۸) از دیزنی پلاس پخش خواهد شد و روز گذشته تصاویر و ویدیوهایی از آن منتشر شد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده